گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
امام جمعه موقت دیر:
مسئولان استان و کشور مشکلات حوزه فرزندآوری را پیگیری کنند
بوشهر- امام جمعه موقت بندر دیر خواستار رفع مشکلات حوزه فرزندآوری شد و گفت: فرزندآوری با حرف زدن محقق نمی شود.

حجت الاسلام سید ابراهیم سعیدی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته بندر دیر با تبریک سالروز آغاز امامت حضرت مهدی (عج)، اظهار داشت: مهدویت استمرار نبوت و وراثت پیامبران الهی است.

امام جمعه موقت دیر با بیان اینکه وجود امام زمان (عج) ریشه در نبوت پیامبران الهی از آدم تا خاتم و بعد از آن ائمه اطهار علیهم السلام دارد، افزود: دعوت الهی پیامبران از انسان‌ها در هیچ زمانی متوقف نشده بلکه استمرار داشته و بشر به پیامبران الهی همواره احتیاج داشته و دارد.

سعیدی با بیان اینکه گفتمان مهدویت در این ایام باید بیشتر ترویج شود، تاکید کرد: سبک زندگی خود را به سمت و سوی زمینه سازی برای ظهور هدایت کنیم.

وی با اشاره به سالروز قتل عام فلسطینیان در اردوگاه‌های صبرا و شتیلا توسط رژیم کودک کش اسرائیل، خاطرنشان کرد: اکثر شهرک نشینان اسرائیلی نظامیانی هستند که علیه مردم مظلوم فلسطین قتل و کشتار راه می‌اندازند.

امام جمعه موقت دیر با اشاره به اینکه منظور ما از نابودی اسرائیل، گروهک سفاک خون‌آشام صهیونیستی است نه مردم یهود، افزود: سازو کار نابودی این رژیم کودک کش از سوی جبهه مقاومت و ایران اسلامی ارائه شده اما سردمداران کشورهای غربی نمی‌خواهند ملت‌های مسلمان به آرامش برسند.

وی با گرامیداشت هفته وحدت، بیان داشت: خوشبختانه در کشور وحدت جاری است و با وجود دسیسه‌های مذهبی و قومیتی دشمنان، به برکت انقلاب و هوشیاری ملت مسلمان دشمن موفق نشده این وحدت را خدشه دار کند.

سعیدی یادآور شد: اگر در میان کشورهای اسلامی و جهان اسلام وحدت وجود داشت امروز شاهد کشتار مسلمانان در جای جای جهان بویژه فلسطین نبودیم.

وی ادامه داد: اگر مسلمانان خصوصاً سران کشورهای مسلمان هوشیاری به خرج دهند و علیه دشمنان به وحدت برسند، ریشه ظلم خشکانده می‌شود.

پاسداشت زبان فارسی

خطیب نمازجمعه بندر دیر درباره روز شعر و ادب فارسی، گفت: باید برای حفظ شعائر خصوصاً پاسداشت زبان فارسی تلاش شود و در نمایشگاه‌ها و جاهای دیگر نوشته‌های ارزشمند زبان فارسی بر سایر زبان‌ها غلبه داشته و پررنگ شود.

وی به اتهامات هسته‌ای و برخی مسائل دیگر بعضی کشورهای اروپایی و دیگران به ایران اشاره و ابراز کرد: این کشورها بدون اشاره به بدعهدی‌های خود در برجام و نهادهای بین المللی یک طرفه صحبت می‌کنند که با این اتهامات می‌خواهند دولتمردان ما را از مسیر خود در مسائل مختلف برگردانند تا تسلیم آنها شوند. مردم و مسئولان هوشیار هستند و نسبت به دفاع از ارزش‌های ملی محکم خواهند ایستاد.

امام جمعه موقت دیر با اشاره به سفر رئیس جمهور ایران به کشور عراق، گفت: این سفر در راستای گسترش و تحکیم روابط دو کشور است که نشان داده شود با تغییر دولت در کشور ما همچنان این ارتباط وجود دارد و نزدیکی دولت و ملت ایران با عراق ادامه دارد، چنانچه در دولت شهید رئیسی وجود داشت.

مشکلات حوزه فرزندآوری

وی به مسائل و مشکلات حوزه فرزندآوری اشاره و تصریح کرد: بحث فرزندآوری و جوانی جمعیت با حرف انجام نمی‌شود. وقتی در بیمارستان‌ها و بهداشت و درمان ما اتفاقی نمی‌افتد و افراد برای یک زایمان مجبور هستند ده‌ها میلیون پرداخت کنند حمایت از فرزندآوری نیست.

سعیدی اضافه کرد: وقتی افراد برای درمان بیماری‌های ناباروری باید حداقل ۷۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کنند با گفتن اینکه بیمه هزینه آن را پرداخت می‌کند، فرزندآوری محقق نمی‌شود.

وی ادامه داد: وقتی در تأمین تغذیه نوزاد مانند شیر خشک مشکل وجود دارد و توفیقی حاصل نمی‌شود چه برسد به بسته‌های حمایتی دیگر مانند تسهیلات فرزندآوری که افراد باید در نوبت‌های طولانی معطل شوند چه انتظاری است که فرزندآوری محقق شود.

وی تاکید کرد: تلاش‌های زیادی از سوی مسئولین انجام شده اما آنچه مطلوب است، اتفاق نیفتاده است. این مسائل ملی و کشوری است که اگر شنیده نشود در آینده پشیمانی برای همه اتفاق می‌افتد.

خطیب نمازجمعه دیر عنوان کرد: نکند کسی که برای فرزندآوری گامی برداشته مورد طعنه کسانی که این مسائل را قبول ندارند، قرار گیرد. مسئولین در سطوح مختلف استانی و ملی فکری به حال این مشکلات کنند.

نگرانی صیادان قانونمند از صید غیرمجاز

وی با اشاره به نگرانی صیادان قانونمند از صید غیرمجاز و بی رویه، گفت: کسی که برای کسب روزی به منابع و آبزیان که منبع تأمین منابع غذایی مردم در آینده است، ضرر بزند هم از لحاظ قانونی و هم شرعی مشکل دارد چون محیط زیست دریایی به خطر می‌افتد. بنابراین صیادان به صید و کسب درآمد از دریا به روش صحیح طبیعی برگردند.

وی در پایان کسب مقام سوم المپیاد جهانی را به مقام آوران ایرانی تبریک گفت.

شناسه خبر : 17041
تاریخ : 1403/6/23 12:30:30
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/jBuNXL
نویسنده خبر :
X

نگار رزم دیده

روزنامه نگار

 

 
 
 
 
 
 
 
برچسب ها #خطبه‌های نمازجمعه #فرزندآوری #قانون جوانی جمعیت و حمایت از خانواده

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.