گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
مصرف تخم‌مرغ در هیچ گروه سنی نباید حذف شود
کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: مصرف تخم‌مرغ در هیچ گروه سنی نباید حذف شود، بلکه مقدار مصرف آن می‌تواند با نظر پزشک معالج تعدیل شود.

پریوش بهادری افزود: تخم‌مرغ یکی از معدود غذاهای شناخته شده در طبیعت است که می‌تواند نیازهای بدن را به‌طور متعادل تأمین نماید.

بهادری تصریح کرد: عمده‌ترین ویژگی تخم‌مرغ و وجه تمایز آن نسبت به سایر مواد غذایی، ترکیب پروتئینی موجود در سفیده (۶۰ درصد پروتئین تخم‌مرغ) و زرده (۴۰ درصد پروتئین تخم‌مرغ) و ترکیبات مهم دیگر آن نظیر کولین، لوتئین و گزانتین و تولید بسیار کم انرژی در حدود ۷۶ کیلوکالری است.

وی همچنین بیان کرد: مصرف تخم‌مرغ در زنان باردار و شیرده، کودکان و نوجوانان در حال رشد، ورزشکاران و کلیه بزرگ‌سالان سالم و همچنین در دوران پس از بیماری به دلیل ارزش غذایی بالا تأکید می‌شود و مصرف یک تخم‌مرغ در روز در این افراد بلامانع بوده و در برخی موارد توصیه اضافه‌تر هم ممکن است صورت گیرد.

بهادری گفت: گرچه در برخی شرایط باید در مصرف تخم‌مرغ کامل ملاحظاتی صورت پذیرد ولی به دلیل خواص ویژه و منحصربه‌فرد که در تخم‌مرغ وجود داشته و عدم مصرف آن می‌تواند کمبود مواد مغذی را بخصوص در این افراد به همراه داشته باشد.

وی تأکید کرد: مصرف تخم‌مرغ در هیچ گروه سنی نباید حذف شود، بلکه مقدار مصرف آن با نظر پزشک معالج تعدیل شود، حتی در افراد دارای بیماری‌هایی همچون دیابت، فشارخون بالا، چاقی، بیماری‌های قلبی عروقی، کبد چرب و ... مصرف تا حدود ۳ عدد در هفته نیز پیشنهاد می‌شود.

کارشناس تغذیه شبکه بهداشت و درمان دشتستان تصریح کرد: در افرادی که دارای بیماری‌های زمینه‌ای هستند، باید از خوردن غذاهای چرب و پرنمک همراه تخم‌مرغ خودداری نمایند و روش پخت تخم‌مرغ نیز بدون روغن انتخاب کنند که در این صورت نه‌تنها خطری نخواهد داشت بلکه در این گروه‌های خاص مفید هم خواهد بود.

شناسه خبر : 3592
تاریخ : 1401/7/16 12:06:40
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/IpIQln
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #مصرف #تخم مرغ #کارشناس تغذیه #پریوش بهادری #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.