آخرین اخبار
معاون اقتصادی استاندار بوشهر: دولت سیزدهم برای رفع مشکلات نخلداران و صادرکنندگان خرما گام های اساسی برداشته است
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: دولت سیزدهم گام های اساسی برای رفع مشکلات تولید، احیا واحدهای راکد و نیمه راکد و توجه به صادرات انجام داده که در موضوع رفع مشکلات نخل‌داران و صارکنندگان محصول خرما مشهود است.

 

به گزارش دریا کنار به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، علی باستین در نشست میز ملی خرما اظهار داشت: پنجمین نمایشگاه خرما و محصولات وابسته که با حضور گسترده‌ فعالان این صنعت از سراسر کشور در بوشهر در حال برگزاری است زمینه ای ایجاد کرده تا مشکلات این بخش، ظرفیت ها و پتانسیل های صاداراتی مورد بحث قرار گیرد.

وی افزود: در کنار حضور فعالان این صنعت در قالب نمایشگاهی، برگزاری میز ملی خرما و همایش ملی خرما نیز کمک می کند تا زمینه توجه به این محصول در یک قالب کشوری بیشتر دیده شود.

باستین ادامه داد: دولت برنامه‌های خوبی در عرصه تسهیل صادرات محصولات در نظر گرفته که می توان از این ظرفیت ها برای محصول خرما استفاده کرد.

وی با اعلام این که معیشت مردم استان بوشهر با خرما و تجارت دریایی گره خورده، بیان کرد: در حوزه محصول خرما با یک سری مشکلات و موانعی روبرو هستیم که مهمترین آن پایین بودن کیفیت بسته‌بندی است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تصریح کرد: این موضوع به شکل معناداری در بازارهای جهانی خود را نشان می دهد و زمینه چالش برای گرفتن بازار خرمای منطقه ای و جهانی را از استان سلب می کند.

باستین با اعلام این که به نسبت گذشته وضعیت مطلوب شده اما همچنان کافی نیست، ادامه داد: نیاز است با استفاده از فن‌آوری های جدید و تولیدات شرکت های دانش بنیان نسبت به ارتقا کمی و کیفی بسته بندی خرما اقدام شود.

وی با اعلام این که در چهار نمایشگاه سالانه ملی خرما در بوشهر نتایج خوبی احصا شده است، گفت: با مرور و تجربه اندوزی فعالان صنعت خرما ، نیازسنجی و مطالعات در این زمینه، امسال به نسبت سنوات پیشین شاهد دست آوردهای خوبی برای به معرض دید گذاشتن صنایع مرتبط با بسته بندی خرما در نمایشگاه هستیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر یادآور شد: انتظار می رود در این نمایشگاه انتظارات تجاری فرهنگی و اقتصادی بین شرکت های بخش خصوصی کشور که در اینجا حضور دارند شکل بگیرد و فرصتی ایجاد شود تا زمینه ارتقا تولید محصول، شیوه های نوین و به روز بسته بندی، اشتراک تجربیات حضور در بازرهای جهانی و صادرات فراهم شود.

باستین گفت: هدف فقط برگزاری یک نمایشگاه نیست بلکه به دنبال آن هستیم که ضمن ارتقا درامد فعالان این صنعت از کشاورز تا مراکز تولیدی مرتبط و صادرکننده، نقش خرما در صادرات کشور نیز پر رنگ تر شود.

شناسه خبر : 12442
تاریخ : 1402/8/25 13:59:02
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/4bg4ut
نویسنده خبر :
X

🔶  الهام هژبری
🔹 روزنامه نگار 

🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران

🔹 روزنامه نگار مورد تایید وزارت ارشاد

🔹 عضو صندوق هنر 

🔹  کارشناس مجموعه روانکاوی استاد ابوالقاسم صیادی

🔹 مدیر امور آموزشی موسسه فرهنگی هنری

🔹 متصدی امور قراردادهای حقوقی

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
tagName: -
position: -
top: -
left: -
right: -
bottom: -
display: -
fontSize: -
fontWeight: -
textAlign: -
color: -
backgroundColor: -
overflow: -
boxSizing: -
transform: -
zIndex: -
w   1005    
h    295.898
 
 
 
 
 

295.898

1005

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
برچسب ها #نخلداران #خرما #صادرات #نشریه دریا کنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.