آخرین اخبار
معاون اقتصادی استاندار بوشهر: طرح توسعه اسکله کنگان با 280 میلیارد تومان سرمایه گذاری دهه فجر به بهره برداری می رسد
معاون اقتصادی استاندار بوشهر اظهار داشت: معدن، گردشگری ساحلی، کشاورزی، صنعت و آبزی پروری از مزیت های اقتصادی مهم منطقه کنگان است.

 به گزارش دریاکنار، علی باستین در نشست شورای اداری کنگان اظهار داشت: کنگان کوچکترین شهرستان استان از لحاظ وسعت است ولی از لحاظ جمعیت، سومین شهرستان استان است و تراکم جمعیتی ۲۴۰ نفر در هر کیلومتر مربع را دارد.

وی افزود: معدن، گردشگری ساحلی، کشاورزی، صنعت و آبزی پروری از مزیت های مهم اقتصادی کنگان است و باید استفاده بهینه را از این موقعیت ببریم.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: طرح گردشگری دریایی کنگان از طرح های منحصربفرد جنوب کشور است که با سرمایه‌گذاری ۱۰۰۰ میلیارد ریالی اجرایی و عملیاتی شده و تحولی در گردشکری ایجاد می کند.

باستین یادآور شد: اسکله بندر کنگان با سرمایه گذاری ۲۸۰ میلیارد تومان توسط سازمان بنادر و دریانوردی اجرایی شده که تا دهه فجر امسال به بهره برداری خواهد رسید.

وی ابراز داشت: با تکمیل این طرح، لندیگراف های چند هزار تنی پهلوگیری می کنند و کنگان به عنوان بندر معین کشور با بندر دمام عربستان ارتباط تجاری و اقتصادی برقرار می کند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر خاطر نشان کرد: برای ساماندهی صنایع آلاینده به بیرون شهر و متناسب با ظرفیت شهرستان، زون بندی شهرک صنعتی کنگان اصلاح و این شهرک به شهرک صنفی، گردشگری، تجاری و صنعتی تبدیل شده است.

باستین ابراز داشت: با توجه به نیاز کنگان به آب و برق، از اجرای طرح نیروگاه خورشیدی و آب شیرین کن در این شهرستان حمایت می کنیم و از سرمایه گذاران برای حضور در این عرصه ها دعوت به عمل می آید.

وی گفت: ۸۳ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ برای شهرستان کنگان تصویب شده که از فرماندار می خواهم در تشکیل پرونده ها و پرداخت تسهیلات، تسریع کند.

معاون اقتصادی استاندار بوشهر بیان کرد: ۷ طرح اقتصادی با سرمایه گذاری ریالی ۳۵۰ میلیارد تومان و سرمایه گذاری ارزی ۱۵۰۰ میلیون دلار با اشتغالزایی ۱۰۵۰ نفر در دهه فجر افتتاح یا اجرایی می شود.

باستین یادآور شد: تعهد اشتغال در کنگان برای سال جاری، ۱۹۰۴ نفر بوده که تاکنون ۱۲۴۷ شغل ایجاد شده و شاهد تحقق ۶۶ درصدی هستیم که امیدواریم تا پایان سال، به طور کامل محقق شود.

 

منبع: روابط عمومی استانداری بوشهر

شناسه خبر : 13614
تاریخ : 1402/11/8 08:59:48
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/3s4TNO
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #معاون اقتصادی #استاندار بوشهر #توسعه #اسکله #کنگان #سرمایه گذاری #بهره برداری #دهه فجر #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.