گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
معاون عمرانی استاندار بوشهر: واگذاری زمین در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر در نشست با اصحاب رسانه، به پیشرفت چشمگیر در حوزه سدسازی و آب، افتتاح 47 مدرسه جدید، بهسازی شبکه برق روستایی، افزایش ساخت واحدهای مسکونی و توسعه زیربنای درمانی در استان بوشهر اشاره کرد. وی همچنین از شروع عملیات اجرایی محور دالکی- کنارتخته، بهسازی شبکه برق روستایی برای 120 روستا، و تخصیص 40 هزار واحد مسکونی در طرح نهضت ملی مسکن نیز خبر داد.

محمد هادی رستمیان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر (روز یکشنبه 31 اردیبهشت ماه ۱۴۰۲) در نشست با اصحاب رسانه استان درباره توسعه طرح‌های عمرانی و جذب اعتبارات لازم برای تسریع در تکمیل طرح‌ها پرداخت. 

در این نشست معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بوشهر ضمن اشاره به طرح آمایش سرزمین و شناخت تهدیدها و فرصت های استان، به تشریح عملکرد این معاونت در حوزه های مختلف پرداخت و گفت: یکی از چالش های مهم استان چالش آب هست که متاسفانه به خاطر عدم مدیریت، ذخیره آب در کشور رو به کاهش هست. وضعیت آب در استان نسبت به سال گذشته وضعیت بهتری هست، در دولت سیزدهم آب‌شیرین‌کن‌های ۳۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی در بوشهر، ۲ هزار و ۵۰۰ متر مکعبی در سعدآباد و ۶ هزار و ۵۰۰ مترمکعبی در وحدتیه، ۳۵ هزار متر مکعبی مپنا بوشهر و ۱۲ هزار مترمکعب در سیراف وارد مدار شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار بوشهر نیز خلاصه ای از وضعیت سدهای استان نیز بیان داشت: سد دالکی با ظرفیت 432 میلیون مترمکعب، بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و همچنین سد باهوش با 19 میلیون مترمکعب با 20 درصد پیشرفت و نیز سد دشت پلنگ با ظرفیت 150 میلیون مترمکعب و با پیشرفت فیزیکی 25 درصد همراه بوده تکمیل سد اخند و باغان نیز در این دولت انجام شده است. در حال حاضر نیز 6 سد در استان (سدهای کاردنه دشتی، سد دهرود دشتستان، سد چهارروستایی گناوه، سد کلاکل جم و سد انوری) مطالعه آن توسط آبفای استان شروع شده است.

رستمیان در زمینه طرح های آموزشی نیز اظهار کرد: اهمیت آموزش بر کسی پوشیده نسیت. عملکرد ما در حوزه آموزش در در 1.5 سال گذشته، افتتاح 47 مدرسه با 251 کلاس درس و اعتبار220 میلیارد تومان و عملیات اجرایی 54 مدرسه با 210 کلاس درس و برآورد 330 میلیارد تومان شروع شده که بخشی از آنها امسال افتتاح خواهد شد. 

معاون عمرانی استاندار از شروع عملیات اجرایی محور دالکی- کنارتخته در اوایل هفته آینده خبر داد و تاکید کرد: این پروژه که در دو لاین اجرا می شود موجب می گردد کیفیت ورود و خروج تا مرز استان فارس کیفیت خوبی داشته باشیم.

رستمیان در تشریح عملکرد حوزه برق با اشاره به اینکه در سال گذشته کمترین قطعی برق را شاهد بودیم افزود: اصلاح و مقاوم سازی 2 هزار کیلومتر شبکه و سیم فرسوده با اعتبار 400 میلیارد تومان و همچنین توسعه ۴۰ هزار شبکه با اعتبار بالغ بر 600 میلیارد تومان را داشتیم.

وی همچنین از بهسازی شبکه برق روستایی برای 120 روستا با اعتباری بالغ بر 75 میلیارد تومان خبر داد و گفت: 690 پنل خورشیدی را به عشایر داده شده که در تامین برق و درآمد زایی موثر بوده است.

رستمیان در پایان به عملکرد حوزه مسکن پرداخته و بیان داشت: سهمیه استان 40 هزار واحد در طرح نهضت ملی مسکن بوده که اقدامات خوبی نیز در شهرهای برازجان، کنگان، دیر و شهرهای زیر25 هزار نفر انجام شده است. در حال حاضر ۱۲ هزار و ۲۷۶ واحد مسکونی در این استان در حال ساخت است

برای اهرم و دلوار نیز افزایش محدوده صورت گرفته و برای عالیشهر نیز آمادگی واگذاری هزار قطعه زمین در راستای قانون جوانی جمعیت را داریم. 

شناسه خبر : 8148
تاریخ : 1402/2/31 16:10:28
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/9GUELJ
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #معاون عمرانی #جوانی جمعیت #ساخت سد #طرح عمرانی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.