آخرین اخبار
معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی خبرداد: توجه و حمایت‌های ویژه دولت سیزدهم همسو با پایداری برق پالایشگاه‌های سیزده‌گانه مجتمع گاز پارس جنوبی
معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با آغاز فعالیت دولت سیزدهم و حمایت‌های ویژه وزیر محترم نفت و مدیران ارشد، اقدامات و دستاوردهای بسیار ارزشمند همسو با پایداری برق پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به ثبت رسیده است.

 حسین شمشیری صبح امروز (یکشنبه 28 خردادماه) در نشست تخصصی بررسی پایداری برق مجتمع گاز پارس جنوبی که با حضور علی‌اصغر حق‌بین، مدیرکل پدافند غیرعامل مدیریت بحران وزارت نفت و هیئت همراه برگزار شد، بیان کرد: در حال حاضر شرایط بسیار مطلوب در مراحل تولید، انتقال، توزیع و انجام پروژه‌های مهم پایداری برق در این مجموعه مهم برقرار است و این دستاوردهای مهم از تلاش متخصصان و کارکنان پرتلاش مجتمع به ثمر نشسته است.

معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه به جایگاه نیروگاه بعثت مجتمع گاز پارس جنوبی در تولید پایدار برق اشاره نمود و تصریح کرد: نیروگاه برق بعثت در حال حاضر دارای 6 واحد تولید برق می‌باشد و اکنون با اجرای پروژه‌ی توسعه‌ای سیکل بخار که با مدیریت شرکت نفت و گاز پارس در حال انجام است، امید داریم با تکمیل، راه‌اندازی و در سرویس قرار گرفتن این پروژه، 450 مگاوات برق به توان تولیدی این نیروگاه افزوده خواهد شد.

وی با اشاره به تامین برق پالایشگاه‌های سایت یک مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: در حال حاضر با تلاش و مجاهدت متخصصان و کارکنان این مجموعه پالایشگاه‌های سوم و چهارم در سایت یکم مجتمع برق مورد نیاز خود را از طریق نیروگاه بعثت و اتصال به شبکه‌ی برق سراسری تامین می‌کنند و پایداری بسیار خوبی نیز در این مسیر ایجاد شده است.

شمشیری بیان کرد: پالایشگاه‌های مستقر در سایت دو مجتمع گاز پارس جنوبی ( پالایشگاه‌های نهم، دهم، یازدهم، دوازدهم و سیزدهم) نیز از طریق نیروگاه برق ایران ال‌ان جی که 5 واحد آن اکنون در سرویس قرار دارد و به شبکه‌ی برق سراسری نیز متصل می باشند برق مورد نیاز خود را دریافت می‌کنند و خوشبختانه تاکنون پایداری خوبی در این راستا به ثبت رسیده است.

معاون مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه با اشاره به حمایت‌های دولت سیزدهم در جهت اجرا و پیشرفت برنامه‌های همسو با تولید پایدار برق مجتمع اظهار کرد: با آغاز کار دولت سیزدهم و حمایت‌های ارزشمند وزیر محترم نفت و مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران، دستاوردها و پیشرفت‌های خوبی در این خصوص محقق شده و امید داریم این پیشرفت‌ها تداوم داشته باشد.

شمشیری افزود: طبق آخرین آمار روزهای جاری بیش از هزار مگاوات برق در سطح نیروگاه بعثت، 4 پالایشگاه مجتمع و ایران ال‌ان‌جی تولید می‌شود که 600 مگاوات برق در پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی مصرف شده و 400 مگاوات دیگر نیز به شبکه‌ی سراسری ارسال شده است.

وی به پروژه‌های در حال اجرا اشاره نمود و تصریح کرد: سه پروژه مهم در دست اجرا داریم که با پایان این پروژه‌ها پایداری 100 درصدی در تامین برق مجتمع حاصل خواهد شد.

به گفته‌ی شمشیری، پروژه‌ی اجرای طرح دائم اتصال به شبکه‌سراسری در سایت دو، اجرای جاده دسترسی در ارتفاعات بین خطوط انتقال برق سایت یک و دو به طول 68 کیلومتر و پروژه راه‌اندازی مرکز دیسپچینگ برق در مجتمع گاز پارس جنوبی پایداری برق در بزرگترین مرکز تامین گاز کشور را دوچندان خواهد کرد.


رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدید
رسانه جدیدرسانه جدید

شناسه خبر : 8960
تاریخ : 1402/3/28 13:57:12
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/BQ6Hfy
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مدیرعامل #مجتمع گاز پارس جنوبی #دولت سیزدهم #پارس جنوبی

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.