آخرین اخبار
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر مطرح کرد: استان بوشهر در جایگاه نخست کشوری افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: پارسال استان بوشهر جایگاه اول کشور را از نظر افزایش ظرفیت تولید در واحد‌های تولیدی و جایگاه هفتم را در احیاء واحد‌های راکد به چرخه تولید کسب کرد.

به گزارش دریاکنار به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، علی باستین در جمع خبرنگاران مهمترین موضوعات اقتصادی تولید و واحد‌های تولیدی استان را مطرح کرد و اظهار داشت: تعهد ایجاد اشتغال پارسال ۲۱ هزار نفر بوده که برای ۳۰ هزار نفر شغل ایجاد شد و در این خصوص در جایگاه دوم کشور قرار گرفتیم.

وی اضافه کرد: در سرمایه گذاری، طرح‌های افتتاحی دهه مبارک فجر هم پارسال، در حجم سرمایه گذاری ریالی جایگاه دوم و در سرمایه گذاری ارزی جایگاه اول را در کشور کسب کردیم.

باستین افزود: در حمایت از تولیدات استان به ویژه در صادرات و اطمینان بخشی به واحد‌های تولیدی و مدیران این واحد‌ها برنامه ریزی شده که بازاررسانی محصولات تولیدی استان را ایجاد کنیم.

وی در خصوص تامین سرمایه در گردش صنایع عنوان کرد: امسال برنامه‌هایی برای برگرداندن واحد‌های راکد به چرخه فعالیت و افزایش تولید در واحد‌هایی که هم اکنون کمتر از ظرفیت اسمی خود کار می‌کنند داریم. همچنین در تلاشیم تا روابط خارجی را توسعه بدهیم به خصوص با توجه به روابط مناسبی که میان ایران عربستان در حال ایجاد است.

باستین در خصوص منطقه آزاد بوشهر نیز گفت: با توجه به تصویب اساسنامه منطقه آزاد بوشهر، باید هیئت مدیره آن تعیین شود که هم اکنون مطالعه طرح جامع منطقه آزاد بوشهر برای تعیین کاربری‌های مختلف صنعتی و تجاری در منطقه در حال انجام است.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود 2 تا 3 ماه آینده مطالعه طرح جامع منطقه آزاد بوشهر تکمیل و متناسب با آن زیرساخت‌های لازم با هدایت بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی انجام شود تا واحد‌های مورد نظر در آن مستقر شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از پرداخت 10 هزار میلیارد تومان تسهیلات به واحدهای تولیدی، صنعتی، خدماتی و سرمایه‌گذاری خبر داد و خاطر نشان کرد: از 20 هزار میلیارد تومان مصوب سفر رئیس جمهور به استان بوشهر، امسال 10 هزار میلیارد تومان آن برای تکمیل واحدهای نیمه تمام تولیدی و افزایش ظرفیت صنایع و رفع مشکلات این حوزه پرداخت می‌شود.

باستین ادامه داد: 20 هزار میلیارد تومان یاد شده بر اساس مصوبه هیئت دولت از منابع داخلی بانک‌ها تامین می‌شود و به صورت تسهیلات اعتباری در اختیار تولیدکنندگان و صاحبان صنایع قرار می‌گیرد.

شناسه خبر : 7492
تاریخ : 1402/2/10 17:23:27
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/4F0UYK
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #جایگاه نخست کشوری #معاون هماهنگی امور اقتصادی #علی باستین #ایجاد اشتغال #نشریه دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.