آخرین اخبار
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر: هاب صادراتی ایران در بوشهر تشکیل می‌شود
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر از ایجاد و تشکیل هاب صادراتی ایران در بوشهر خبر داد و گفت: این اقدام ضمن حمایت از افزایش صادرات و تولیدکنندگان گام مهمی در رشد تولید محسوب می‌شود.

به گزارش دریاکنار به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، علی باستین با اشاره به نشست با سرمایه‌گذار در سطح ملی در بوشهر اظهار داشت: هدف از این نشست در راستای تحقق شعار سال مهار تورم و رشد تولید و فراهم شدن ظرفیت‌های لازم برای سرمایه‌گذار در ابعاد تولید و صادرات است.

علی باستین با برشمردن ظرفیت‌های واحدهای صنعتی و تولیدی در استان بوشهر خاطر نشان کرد: در این استان بیش از 3 هزار واحد تولیدی در زمینه‌های مختلف فعال است.

وی با بیان اینکه برخی از این واحدهای تولیدی با ظرفیت کامل در چرخه فعالیت نیستند تصریح کرد: برخی واحدهای صنعتی با کمتر از ظرفیت اسمی تولید می‌کنند و یا برخی از واحدهای صنعتی، تولیدات آنها قابلیت فروش صادراتی ندارد که در این راستا برنامه حمایت ویژه از این واحدها در دستور کار قرار گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر ایجاد هاب صادراتی در بوشهر را مورد اشاره قرار داد و گفت: ایجاد هاب صادراتی در استان برای حمایت از افزایش صادرات و تولیدکنندگان که محصولات آنها قابلیت عرضه در بازارهای جهانی دارد مورد توجه قرار گرفته است.

باستین تکمیل زنجیره تولید برای فراهم شدن صادرات محصولات تولیدی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: تکمیل زنجیره تولید یکی از برنامه‌های اصلی استان بوشهر است.

وی تأمین مواد اولیه مورد نیاز واحدهای تولیدی را یکی دیگر از برنامه‌ها در حمایت از سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان اعلام کرد و افزود: تأمین سرمایه در گردش صاحبان صنایع به‌صورت غیرنقدی و تأمین مواد اولیه صنایع در دستور کار قرار دارد تا زمینه افزایش تولید و صادرات محصولات از استان بوشهر به کشورهای مختلف هدف صادراتی فراهم شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر با بیان اینکه زمینه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در استان فراهم است خاطر نشان کرد: تولید و تصفیه روغن خوراکی از ظرفیت‌های مهم استان بوشهر است که ایجاد کارخانه تولید روغن خوراکی در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

باستین بازاریابی و فراهم شدن محصولات استان بوشهر در بازارهای هدف صادراتی را یکی از برنامه‌های مهم استان دانست و تأکید کرد: محصولات تولیدی در استان بوشهر ضمن تأمین نیاز داخلی به بازارهای صادراتی متصل می‌شود.

شناسه خبر : 7493
تاریخ : 1402/2/10 17:29:17
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/D0eetj
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #معاون هماهنگی امور اقتصادی #استاندار بوشهر #هاب صادراتی #تولیدکنندگان #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.