گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
معرفی گران ترین گوشی های موبایل دنیا در سال ۲۰۲۳
در این مطلب توضیحاتی درباره معرفی گران ترین گوشی های موبایل دنیا در سال ۲۰۲۳ + بهترین گوشی های هوشمند جهان پرداخته شده است.

بهترین گوشی های هوشمند دنیا در سال ۲۰۲۳

در سال 2023 قرار داریم و ما منتظر تعداد زیادی گوشی جدید عالی در ماه های آینده هستیم، و ما در حال حاضر دو درب اولیه عالی جدید از سامسونگ و OnePlus را اضافه کرده ایم.
خوشبختانه، سال ۲۰۲۲ شگفت‌انگیزهایی را برای ما به ارمغان آورد که بهترین‌های آن‌ها را در کنار جدیدترین گوشی‌ها در این مطلب رتبه‌بندی کرده‌ایم.

چه به دنبال عملکرد، هوشمندی دوربین یا ارزش آن باشید، لیست قطعی ما از ده بهترین گوشی همه چیز را دارد. برخی از قیمت ها شما را شگفت زده خواهند کرد.

تلفن برتر در این خلاصه تلفن ایده‌آل برای همه نخواهد بود، بنابراین مطمئن شوید که هر ده مورد را بررسی کنید که بهترین تلفن برای شما وجود دارد، چیزی که بیشتر برای آن در بحث گوشی ارزش قائل هستید – دوربین، عمر باتری، طراحی، مشخصات، قیمت و موارد دیگر برای بوت شدن است.

البته سامسونگ و اپل در اینجا ویژگی دارند، اما نگاه دورتر به رقبای اندرویدی مانند OnePlus، Google، Oppo و Xiaomi می تواند به این معنی باشد که شریک جیبی ایده آل خود را پیدا کنید. این تلفن‌ها فقط کمی متفاوت اند، که این یک چیز عالی است. رقابت خوب یعنی گوشی های بهتر برای همه!

بهترین گوشی هوشمند ۲۰۲۳

Google Pixel 7 – بهترین برای اکثر مردم

طرفداران

ارزش زیادی برای پول

دوربین های عالی

صفحه نمایش خوب ۹۰ هرتزی

نرم افزار آسان برای استفاده

منفی

سرعت شارژ پایین

Face Unlock اساسی است

قیمت هنگام بازبینی: از ۵۹۹ پوند

ما فکر می‌کنیم بهترین گوشی برای اکثر مردم Google Pixel 7 است. این بهترین تلفن پیکسلی است که تاکنون وجود دارد و دارای چندین ویژگی ممتاز با قیمت باورنکردنی 599 دلار / 599 پوند / 649 یورو است.

با قیمتی کمتر از هر مدل آیفون 14 یا گلکسی اس 23، یک صفحه نمایش OLED دوست داشتنی 6.3 اینچی 90 هرتزی، نرم افزار اندروید 13 روشن و قابل تنظیم، روکش شیشه ای ممتاز با شارژ بی سیم و دوربین های اصلی و فوق عریض فوق العاده خوب در پشت دریافت می کنید. این دوربین اصلی بهترین دوربین گوشی در بازار است که به لطف حسگر 50 مگاپیکسلی و پردازش بالای عکس گوگل، عکس‌های خیره‌کننده‌ای دارد.

همچنین ترفندهای نرم‌افزاری سرگرم‌کننده‌ای مانند Magic Eraser برای پاک کردن افراد یا اشیاء ناخواسته از عکس‌هایتان و سایر موارد منحصر به فرد Pixel مانند غربالگری تماس و ویژگی نگه‌داشتن تماس دریافت می‌کنید تا مجبور نباشید برای مدت‌های طولانی با کسب‌وکارها در حالت تعلیق بنشینید.

اگر می‌خواهید صفحه‌نمایش بزرگ‌تر، عمر باتری بهتر و لنز زوم تله فوتو اپتیکال بیشتری داشته باشید، می‌توانید Pixel 7 Pro را را انتخاب کنید.

iPhone 14 Pro – بهترین آیفون

طرفداران

جزیره دینامیک واقعا عالی است

اولین آیفون با نمایشگر همیشه روشن

دوربین های فوق العاده

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی

منفی

عمر باتری مشابه 13 Pro

بدون شارژ سریع

در انگلستان گران تر است

قیمت هنگام بازبینی: ۱۰۹۹ پوند

آیفون ۱۴ معمولی یک آپدیت بسیار جزئی نسبت به آیفون ۱۳ است، بنابراین جای تعجب است که آیفون ۱۴ پرو نسبت به نسل قبلی خود چنین جهشی دارد. برخی از تغییرات فقط عمیق است، اما زمانی که چنین بازنگری بصری مانند جزیره دینامیک برای اولین بار انجام می شود، متوجه نشدن آن سخت است.

اپل بریدگی صفحه نمایش معروف خود را به شکل قرص و دایره‌ای در زیر قاب بالایی کوچک کرده است، اما فضای خالی را با پیکسل‌های سیاه پر کرده است و سپس از انیمیشن‌ها برای دریافت اعلان‌ها و به‌روزرسانی‌ها از برنامه‌ها استفاده می‌کند که از فضا نشأت می‌گیرد و استفاده از برش‌ها را ایجاد می‌کند. اکنون برای دوربین ها در اکثر صفحه نمایش تلفن ها دیده می شود. این بسیار هوشمندانه است، و به این معنی است که می توانید بدون نیاز به پرش به برنامه، موسیقی در حال پخش، تایمر، آب و هوا و موارد دیگر را به طور مداوم در بالای صفحه مشاهده کنید.

دوربین‌های این گوشی نیز فوق‌العاده خوب هستند، اولین سنسور 48 مگاپیکسلی در آیفون، امکان برش زوم 2 برابری را علاوه بر لنز تله فوتو 3 برابری و فوق عریض قابل‌توجهی را فراهم می‌کند. اپل همچنین بالاخره یک صفحه نمایش همیشه روشن را معرفی کرد که به سادگی صفحه قفل شما را کم نور می کند و به طرز خوشایندی بر عمر باتری تأثیر نمی گذارد، حداقل در آزمایش ما. این یک ارتقاء بزرگ در 13 Pro نیست، اما اگر گوشی شما سه یا چهار ساله باشد، این آیفون سال‌های نوری در آینده احساس می‌شود.

Samsung Galaxy S23 Ultra – گوشی با همه چیز

طرفداران

فوق العاده سریع

دوربین های خیلی خوب

عمر باتری عالی

شی پرمیوم دوست داشتنی

منفی

شارژ آهسته ۴۵ واتی

دوربین سلفی ضعیف

شی پریمیوم عظیم

قیمت هنگام بازبینی: ۱۲۴۹ پوند

اگر می‌خواهید گوشی با بیشترین ویژگی‌های ممکن در بازار عرضه شود، Galaxy S23 Ultra همان گوشی است. این یک گوشی بزرگ و گران قیمت است اما شما در سال 2023 هر ویژگی ممکنی را که می‌توانید در یک گوشی هوشمند بخواهید با دوربین‌های سه گانه فوق‌العاده خوب، عمر باتری بسیار خوب که بیش از یک روز دوام می‌آورد، عملکرد به سرعت هر گوشی رقیب و البته قلم S-Pen که اکنون منحصر به فرد است، برای زمانی که به آن نیاز دارید در گوشی قرار داده شده است. این یکی از معدود گوشی های موجود با بدنه و صفحه نمایش مربعی شکل است، اما به لطف کیفیت ساخت بالا و لبه های مخروطی و صفحه نمایش به خوبی در دست گرفتن احساس خوبی دارد. این طراحی بهترین صفحه نمایش هر گوشی را به شما پاداش می دهد، برای هر برنامه ای که می توانید به آن پرتاب کنید، و برای تماشای ویدیو عالی است. دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی فوق‌العاده است، به‌ویژه اگر رنگ‌های کمی اشباع را دوست دارید که بیشتر از رنگ‌های واقعی ظاهر می‌شوند. این بدان معنا نیست که آنها مصنوعی به نظر می رسند – کیفیت با تطبیق پذیری یک لنز فوق عریض و دو لنز تله فوتو اپتیکال مجزای 3x و 10 عالی است که همگی عالی هستند. حیف که دوربین سلیف در نور کم وحشتناک است.

Google Pixel 6a – Best value Android

طرفداران

عملکرد عالی عمر باتری

جامد دوربین خیلی خوبیه

منفی

نمایشگر ۶۰ هرتزی شارژ آهسته پشت پلاستیک به راحتی خراشیده می شود

قیمت هنگام بازبینی: ۳۹۹ پوند

اگرچه پیکسل 6 و 6 پرو صفحه نمایش بزرگتر، بهتر و دوربین های بهبود یافته دارند، 6a 449 دلاری / 399 پوندی / 459 یورویی 6a ارزش بهتری دارد و گوشی پیکسلی که بیشتر مردم باید بخرند. با قیمت درخواستی، تراشه Google Tensor، همان 6 و 6 Pro را دریافت می‌کنید که در نتیجه عملکردی در سطح پرچمدار دارد. پیکسل‌های سری A قدیمی‌تر ضعیف بودند – نه این. شما فقط یک صفحه نمایش با نرخ به روز رسانی 60 هرتزی، شارژ آهسته 18 واتی و یک پشت پلاستیکی دارید که به راحتی خراشیده می شود. همچنین تنها یک دوربین اصلی 12.2 مگاپیکسلی وجود دارد، مشابه پیکسل 5، به جای دوربین 50 مگاپیکسلی پیکسل 6. اما جدای از آن، با سه سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل اندروید و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی، به تجربه کامل پیکسل با قیمتی عالی نزدیک است.

OnePlus 11 – Best value flagship

طرفداران

صفحه نمایش عالی

عملکرد سریع

قیمت رقابتی

دوربین های قوی

پنج سال پشتیبانی نرم افزاری

منفی

بدون شارژ بی سیم

کاملا ضد آب نیست

قیمت هنگام بازبینی: ۷۲۹ پوند

در وان پلاس OnePlus تعادل را با OnePlus 11 ایجاد کرده است و یک گوشی هوشمند پریمیوم با امکانات کامل را با قیمتی فوق العاده به ارمغان آورده است. با قیمت 699 دلار / 729 پوند / 849 یورو، تنها چیزی که به طور قابل توجهی از دست می دهد شارژ بی سیم و ضد آب بودن کامل است (ما از مورد دوم بیشتر از اولی عصبانی هستیم).

اگر بتوانید آن چیزهای خوب را کنار بگذارید، گوشی خود را خواهید دید که همه چیزهای دیگری را که می‌خواهید دارد: عملکرد فوق‌العاده سریع، نمایشگر عالی، دوربین‌های قوی شامل لنز اصلی 50 مگاپیکسلی و چهار سال اندروید. به روز رسانی و پنج مورد از به روز رسانی های امنیتی. این تنها در دنیای اندروید توسط سامسونگ و فیرفون مطابقت دارد (آیفون ها با بیش از پنج سال طولانی ترین پشتیبانی نرم افزاری را دریافت می کنند). OnePlus 11 با وجود صفحه نمایش 6.7 اینچی، یک گوشی باریک و شیک است که در مورد سایر گوشی های بزرگ صدق نمی کند. می توانید به سراغ مدل سبز براق یا نسخه مشکی آن بروید که روی شیشه پشتی مات و تقریبا ابریشمی است. این بدان معناست که اثر انگشت آن صفر است، اما یکی از لغزنده ترین گوشی های موجود است. تا زمانی که از نسخه جدیدتر OxygenOS که اغلب اندروید را به خاطر تغییر تغییر می دهد اهمیتی نمی دهید، این گوشی عالی با قیمتی است که تضمین می کند اگر بتوانید پنج سال دوام بیاورید، ارزش پول خود را خواهید داشت.

iPhone 14 – Superb all-rounder

طرفداران

عمر باتری فوق العاده

عملکرد عالی

دوربین دوگانه فوق العاده

کیفیت ساخت بالا

منفی

نمایشگر ۶۰ هرتزی

شارژ آهسته

بدون عکسبرداری RAW

قیمت هنگام بازبینی: ۸۴۹ پوند (۱۲۸ گیگابایت)

آیفون 14 به خوبی آیفون 14 پرو نیست، اما قیمت آن کمتر است – حتی اگر تقریباً یک آیفون 13 با نام جدید باشد. تنها نکته قابل توجهی که به 13 اضافه می کند، دوربین اصلی بسیار کمی بهبود یافته و حالت ویدئویی تثبیت کننده تحت تاثیر قرار گرفته به نام Action Mode است.

تشخیص تصادف اتومبیل نیز وجود دارد که امیدواریم هرگز مجبور نشوید از آن استفاده کنید – نکته اصلی این است که از آیفون 13 ارتقاء ندهید، اما در غیر این صورت این آیفون در حال حاضر برای اکثر مردم مورد استفاده قرار می گیرد. عمر باتری عالی است و عملکرد فوق العاده ای دارد، در حالی که دوربین ها علیرغم نداشتن لنز تله فوتو درجه یک هستند. مانند همیشه در مورد اپل، کیفیت ساخت بهترین در تجارت است و iOS نرم افزاری بسیار پایدار است. همچنین به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری را برای حدود پنج سال دریافت خواهید کرد و می‌توانید تعمیر را در هر فروشگاه اپل انجام دهید. اگر صفحه‌نمایش بزرگ‌تر و باتری بیشتری می‌خواهید، می‌توانید iPhone 14 Plus را انتخاب کنید، اما ما این مدل کوچک‌تر را ترجیح می‌دهیم.

Samsung Galaxy Z Flip 4 – Best foldable

طرفداران

عملکرد فوق العاده

عمر باتری جامد

از وسط تا می شود

منفی

شارژ آهسته ۲۵ واتی

بدون دوربین تله فوتو

قیمت هنگام بازبینی: از ۹۹۹ پوند بهترین

سامسونگ مشکلات Z Flip 3 را در مورد عمر باتری بد و عملکرد دوربین متوسط ​​نسبت به قیمت برطرف کرده است و Z Flip 4 را به یک گوشی تمام روز با دوربین های اصلی و فوق عریض مشابه Galaxy S22 و S22 Plus تبدیل کرده است.

این بدان معناست که این بهترین تلفن تاشوی است که می توانید بخرید، با قیمتی مشابه گوشی های هوشمند پرچمدار. در حالی که سؤالات دوام در مورد نمایشگر و چین خوردگی آن باقی می‌ماند، ما نمی‌توانیم آن را آزمایش کنیم – اما سامسونگ می‌گوید Flip حداقل برای 200000 حرکت باز و بسته دوام می‌آورد که تقریباً معادل پنج سال استفاده متوسط ​​است.

باتری بهبود یافته احتمالاً با بهره وری انرژی بهبود یافته، چیپست Snapdragon 8+ Gen 1 را کاهش می دهد، به این معنی که دیگر مجبور نیستید Flip را در نیمه روز شارژ کنید. 8 گیگابایت رم بیش از اندازه کافی است، اگرچه ممکن است بخواهید کمی بیشتر برای به دست آوردن فضای ذخیره سازی 256 گیگابایتی هزینه کنید. ما همچنین عاشق حسگر اثر انگشت نصب شده در کنار هستیم.

برای همه مقاصد، این یک S22 با پردازنده بهتری است که تا نصف اندازه آن جمع می شود. قانع کننده است و یکی از بهترین گوشی ها است.

Motorola Moto G62 – بهترین گزینه اقتصادی

طرفداران

سخت افزار و نرم افزار مرتب

نمایشگر ۱۲۰ هرتزی

اتصال 5G

عمر باتری قوی

منفی

عملکرد مناسب ۱۲۰ هرتز نیست

شارژ آهسته ۱۵ واتی

دوربین در نوری کمتر از حد مطلوب مشکل دارد

قیمت هنگام بازبینی: ۱۹۹.۹۹ پوند

تلفنی که در بالای بهترین تلفن مقرون به صرفه ما قرار دارد، به درستی باید به عنوان یکی از بهترین تلفن‌ها در مجموع نام برده شود – هر گوشی عالی مجبور نیست هزینه‌ای را برای زمین داشته باشد.

Moto G62 یک گوشی زیر 200 پوند است که تمام موارد اولیه را پوشش می دهد – صفحه نمایش 120 هرتزی محکم، نرم افزار اندرویدی ساده و جذاب، عمر باتری دو روزه بسیار خوب و چیپ ست با پردازنده ای قوی برای انجام کارهای عادی روزمره تلفن. بر خلاف سایر گوشی های ارزان تر).

دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی نیز با این قیمت پیدا می‌شود، اما هیچ فناوری تثبیت‌کننده‌ای وجود ندارد، بنابراین به یک دست ثابت نیاز خواهید داشت، در حالی که لنزهای فوق عریض و ماکرو چیزی برای نوشتن نیستند. اما با این قیمت، دوربینی که در نور روز تصاویر روشن و واضح می گیرد، تنها چیزی است که می توانید بخواهید.

با 5G داخلی، شما برای چند سال استفاده در شبکه‌های جدید آماده هستید، اگرچه ما انتظار نداریم که G62 به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری زیادی دریافت کند. موتورولا این گوشی را در ایالات متحده نمی فروشد، اما تعداد زیادی از تلفن های مشابه جامد Moto را با قیمت حدود 200 دلار به فروش می رساند .

Vivo X80 Pro – دوربین های برجسته

طرفداران

دوربین واقعا عالی

شارژ سریع سیمی و بی سیم

عمر باتری فوق العاده

منفی

طراحی دوربین نامناسب

بدون گوریلا گلس

نرم افزار خسته کننده

قیمت هنگام بازبینی: ۱۱۹۹ پوند

ویوو با X80 Pro آن را از پارک خارج کرده است، تلفنی که دوربین آن واقعا عالی است و رقیب بهترین اپل، سامسونگ و گوگل است.

یک تراشه Snapdragon 8 Gen 1 چهار لنز پشتی را تامین می کند که اصلی ترین آنها یک سنسور فوق العاده با قابلیت 50 مگاپیکسل است. هر لنز از تراشه پردازش تصویر V1+ Vivo بهره می برد و تثبیت کننده گیمبال روی لنز تله فوتو برای کمک به وضوح عکس های زوم وجود دارد. این یک مجموعه ویژگی فوق العاده کامل است و عکاسی در نور کم فوق العاده است. حالت‌های ویدیویی عالی با نسبت‌های تصویری وسیع در سینما و دانه‌بندی فیلم‌مانند را به آن اضافه کنید، یک دوربین قدرتمند در جیب خود خواهید داشت.

این گوشی یک گوشی بزرگ است، بنابراین باید با یک AMOLED 6.78 اینچی راضی باشید. این یک LTPO 120 هرتزی (با نرخ نوسازی متغیر) و وضوح QHD+ است.

نقاط ضعف گوشی عدم وجود شیشه گوریلا برای محافظت اثبات شده در برابر خراش و ترک در جلو و پشت و نرم افزار خسته کننده است. اما به طور کلی این یک جهش دیگر برای Vivo است که اگر می خواهید یک دوربین درجه یک در پشت تلفن خود داشته باشید، باید به طور جدی آن را در نظر بگیرید.

Asus Zenfone 9 – کوچکترین اندروید پریمیوم

طرفداران

طراحی متمایز و جمع و جور

عمر باتری فوق العاده

مشخصات قوی

عکاسی در نور کم عالی

منفی

مسائل مربوط به گرمای بیش از حد

فقط دو آپدیت اندروید وعده داده شده است

پشتیبانی از mmWave وجود ندارد

قیمت هنگام بررسی: ۶۹۹ پوند (۸+۱۲۸ گیگابایت) 

اگر یک گوشی اندرویدی واقعا کوچک با مشخصات سطح پرچمدار می خواهید، این گوشی برای شما مناسب است. این گوشی پریمیوم‌تر – و از نظر فیزیکی کوچک‌تر – از Google Pixel 6a است، اما دارای چیپ‌ست بهتر، عمر باتری فوق‌العاده خوب برای گوشی در اندازه آن و دوربین‌های بسیار خوب است. براوو، ایسوس.

پشت شیشه ای نیست، بلکه یک کامپوزیت پلاستیکی است که کمی شبیه کاغذ بافت شده است. در اینجا شارژ بی سیم وجود ندارد، اما ممکن است ترجیح دهید که گوشی شما دوام بیشتری داشته باشد.

از نظر دوربین، شما یک سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دریافت می‌کنید که بسیار خوب است و حتی دارای تثبیت‌کننده گیمبال است، به این معنی که این گوشی با عکس‌های فوق‌العاده در نور کم و ویدیوی پایدار، وزن خود را بالاتر می‌برد. ما نمی توانستیم باور کنیم که ایسوس چقدر در چنین تلفن کوچکی جاسازی کرده است، اگرچه متوجه شدیم که هدندست گاهی اوقات کمی داغ می شود.

اگر از این موضوع ناراحت نیستید، در کنار این واقعیت که ایسوس فقط وعده به روز رسانی نرم افزار را به مدت دو سال داده است، پس از آن زنفون ۹ کوچک، یکی از آخرین گوشی های هوشمند واقعا جیبی در اطراف، را دوست خواهید داشت.

راهنمای خرید شما برای بهترین گوشی های سال ۲۰۲۳

هنگام انتخاب گوشی باید این موارد را در نظر بگیرید: کیفیت ساخت و طراحی، سهولت استفاده، ویژگی ها، عملکرد و ارزش.

به طور کلی، یک گوشی پرچمدار در سال ۲۰۲۳ از حدود ۷۰۰ دلار / ۷۰۰ پوند شروع می شود، اما در برخی موارد می تواند بیش از ۱۰۰۰ دلار / ۱۰۰۰ پوند قیمت داشته باشد. اگر یک تلفن گران قیمت و داده های تلفن همراه زیادی می خواهید، می توانید خیلی بیشتر هزینه کنید.

در ایالات متحده اغلب می توانید معاملات قراردادهای بسیار خوبی را برای تلفن ها پیدا کنید، بهتر از انگلستان و اروپا.

شایان ذکر است که در حالی که این لیست بهترین گوشی‌های هوشمند موجود در حال حاضر را نشان می‌دهد، این به صراحت به معنای پرچمداران نیست (حتی اگر آنها به شدت در اینجا به کار می‌روند). ورودی‌هایی وجود دارند که با نمودارهای گوشی‌های میان‌رده و ارزان‌قیمت نیز تلاقی می‌کنند، اما بر اساس قابلیت‌ها و کیفیت پیشنهادی، نسبت به قیمت، جایگاه خود را در اینجا به دست آورده‌اند.

خرید مستقیم تلفن معمولاً بهترین ارزش را برای شما به ارمغان می آورد، اما ما قدردانی می کنیم که امور مالی در دنیای واقعی همیشه چنین خریدهای یکباره بزرگ را برآورده نمی کند. اگر بتوانید، بدیهی است که به سیم کارت و طرح و همچنین گوشی نیاز دارید.

آیا باید گوشی آیفون بخرید یا اندروید؟

بیش از یک سیستم عامل تلفن همراه وجود دارد، اما واقعاً فقط دو مورد ارزش صحبت کردن دارد: Android و iOS.

اکثریت قریب به اتفاق گوشی‌های امروزی اندروید را اجرا می‌کنند – 13 آخرین نسخه منتشر شده عمومی است. پلتفرم iOS اپل که در حال حاضر روی iOS 16 قرار دارد، ممکن است سهم بازار کمتری داشته باشد اما توسعه دهندگان تقریباً همیشه ابتدا برنامه های خود را در iOS منتشر می کنند. در نتیجه این رویکرد، یکی از بهترین فروشگاه های برنامه را دارد که می توانید پیدا کنید.

اگر یک گوشی اندروید یا آیفون دارید و می‌خواهید به تلفنی بروید که دارای سیستم عامل دیگر (سیستم عامل) است، انتقال مخاطبین و سایر داده‌های انتخابی از یکی به دیگری بسیار آسان است. چیزی که نمی‌توانید جابجا کنید، برنامه‌های پولی و داده‌های برنامه‌های خاص (مانند پشتیبان‌گیری WhatsApp) هستند، بنابراین اگر قصد تغییر پلتفرم را دارید، این را در نظر داشته باشید – و در مورد نگرانی‌های خاصی که ممکن است در مورد این فرآیند داشته باشید، تحقیق کنید.

چرا باید گوشی آنلاک بخریم؟

یک تلفن قفل نشده تلفنی است که به هیچ اپراتور تلفن همراه خاصی مانند Vodafone یا EE وابسته نیست . خرید «آنلاک» معمولاً به معنای خرید مستقیم تلفن بدون سیم کارت یا قرارداد است.

مهم‌ترین نکته این است که یک تلفن آنلاک تقریباً همیشه نسبت به خرید یک تلفن به صورت قراردادی معامله بهتری است – اگر بتوانید آن را بپردازید.

تنها استثنای واقعی در این مورد، آیفون‌های اپل هستند – به دلیل محبوبیت سنتی آنها، اپراتورها اغلب هزینه خرید آیفون را یارانه می‌دهند تا شما را در یک معامله بلندمدت پرسود قفل کنند.

به طور کلی، اگر بتوانید هزینه اولیه گوشی را بپردازید، با خرید آنلاک، هزینه کمتری در طول عمر گوشی خود پرداخت خواهید کرد.

مهمتر از آن، شما درگیر یک قرارداد طولانی مدت نیستید. اگر در هر زمان خواستید یک گوشی جدید بخرید، می توانید بدون نیاز به خرید مجدد از قرارداد یا تعهد به دو سال دیگر، آن را خریداری کنید.

فقط مطمئن شوید که تلفنی که دریافت می کنید به شبکه خاصی قفل نیست.

کدام سیم کارت یا طرح تلفن همراه را باید دریافت کنید؟

یکی دیگر از مواردی که باید در نظر بگیرید اندازه و شکل سیم کارت مورد نیاز برای گوشی شما است. مطمئن شوید که نانوسیم کارت دریافت می‌کنید، اگر نانو سیم‌کارت همان چیزی است که گوشی شما نیاز دارد.

برای ثبت، هر گوشی در این لیست یک نانو سیم کارت می گیرد.

اگر اشتباه کنید به راحتی قابل حل است. هر شبکه با کمال میل یک سیم کارت با اندازه های مختلف ارسال می کند. سیم‌کارت‌ها معمولاً در هر سه اندازه هستند، شما به سادگی یکی را که نیاز دارید بیرون می‌آورید.

اما با این فرض که شما یک سیم کارت جدید دریافت می کنید، و اگر به دنبال یک تلفن بدون سیم کارت یا گوشی بدون قفل هستید، احتمالاً قبلاً یک سیم کارت دارید.

مهم‌تر این است که مطمئن شوید اگر 5G می‌خواهید، یک تلفن و سیم‌کارت مجهز به 5G دریافت کنید.

شناسه خبر : 5856
تاریخ : 1401/11/30 05:27:26
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/yU75Z1
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #معرفی #گوشی #موبایل #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.