آخرین اخبار
💢مهارت آموزي 5 هزار سرباز با آموزش هاي فني و حرفه اي در استان بوشهر
مدير كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر گفت: با برنامه ريزي صورت گرفته با قرارگاه مهارت آموزي نيروهاي مسلح در سال گذشته 5 هزار سرباز وظيفه در پادگان هاي نظامي استان بوشهر مهارت هاي فني و حرفه اي را فرا گرفته اند.

به گزارش نشریه دریاکنار به نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر، عبدالمجيد دراهكي در نشست قرارگاه مهارت آموزي نيروهاي مسلح استان بوشهر با بيان اينكه 475 دوره آموزشي با تنوع 134 حرفه آموزشي در سال گذشته براي سربازان وظيفه اجرا شده است،اظهار داشت: دوره سربازی فرصت بسیار خوبی برای افزایش توان مهارتی جوانان است و باید این فرصت در پادگان‌ها و محل‌های خدمتی برای جوانان فراهم شود تا بتوانند مهارت خود را بیش از پیش افزایش دهند.
وي با بيان اينكه تعهد مهارت آموزي سربازان براي آموزش فني و حرفه اي در سال جاري 3 هزار و 835 نفر است ،افزود: با درايت فرماندهان يگان هاي نظامي و مشاركت بخش خصوصي آموزش فني و حرفه اي اين آموزش ها به بيش از 6 هزار نفر  در سال جاري خواهد رسيد.
دراهكي با تاكيد بر اينكه با برنامه‌ریزی انجام شده با وجود محدودیت‌های شیوع کرونا، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای توانسته است با همکاری قرارگاه مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، برای آموزش مهارت به سربازان گام‌های مثبتی بردارد، اضافه كرد: دوره‌های آموزشی اجرا شده برای سربازان در استان بوشهر ایمنی و بهداشت، پیرایشگر مردانه، کاربر رایانه، تعمیر موتور خودروی بنزینی، آشپزی، سرویس و نگهداری خودرو، سیم کشی مدارهای پایه ساختمان (روکار و توکار)، لوله کش و نصاب وسایل بهداشتی، نانوایی نان سنتی، جوشکاری و عکاس دیجیتال و... بوده است.
مدير كل آموزش فني و حرفه اي بوشهر از افزايش حرفه هاي مهارتي در يگان هاي نظامي با راه اندازي كارگاه هاي جديد در سال جاري خبر داد و گفت: آموزش‌های مهارتی در یگان‌های نظامی به دو صورت مهارت در کارگاه آموزشی و مهارت آموزی در محیط کار واقعی ارائه می‌شود که در هر دو حالت مهارت‌های فنی را به صورت کامل فرا می‌گیرد.
دراهكي آموزش به سربازان را امری واجب برشمرده و تصريح كرد: آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر آمادگی دارد تا در تمامی شهرستان‌های استان و متناسب با نیاز نیروهای مسلح طرح مهارت آموزی سربازان در محیط واقعی کار و همچنین ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سطح پادگان‌ها را اجرا کند.

شناسه خبر : 589
تاریخ : 1400/3/12 07:37:15
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/28LOO6
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.