گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
با اجرای طرح خوشایندسازی زایمان طبیعی؛
میزان سزارین در بیمارستان سلمان فارسی کاهشی شد
رئیس بیمارستان سلمان فارسی گفت: طرح ها و فعالیت های متنوعی در راستای خوشایند سازی زایمان طبیعی در بلوک زایمان این مرکز انجام شده است .

به گزارش دریاکنار و نقل از روابط عمومی بیمارستان سلمان فارسی دکتر علی فقیه رئیس بیمارستان سلمان فارسی بوشهر در خصوص روند افزایش زایمان دربلوک زایمان این مرکز گفت: در بخش زایشگاه این بیمارستان در سال گذشته یک هزار و ٩٥٠مورد زایمان صورت گرفته که از این تعداد ١١٥٠ زایمان طبیعی و ٨٠٠ مورد سزارین بوده است.

وی گفت: طرح ها و فعالیت های متنوعی نظیر؛ زایمان درآب، طرح دولا( مامای همراه)، زایمان بدون درد(انتونکس)، امکان حضور همراه بر بالین زائو (به درخواست بیمار)، ماساژدرمانی و انجام ورزش و تکنیک های آروماتراپی جهت خوشایند سازی زایمان و رضایت بیماران در این بیمارستان فراهم نموده است.

دکتر فقیه گفت: با توجه به اجرای طرح خوشایندسازی زایمان، آمار زایمان در ٦ ماهه اول سال جاری در این بیمارستان به ٩١١ نفر رسیده است که از این تعداد ٥١٤ مورد زایمان طبیعی بوده و ٣٩٧ مورد نیز سزارین شده اند.

وی افزود: شاخص سزارین نخست زا در سال گذشته بالغ بر٤١ درصد بوده که در شش ماه اول سال جاری به ٣٤درصد کاهش یافته است که این کاهش ٧ درصدی بی تردید به برگزاری کلاس های آموزشی در این مرکز جهت مادران باردار و همچنین فرهنگ سازی و ترغیب مادران به انجام زایمان طبیعی مرتبط می باشد.

دکتر فقیه بیان داشت: این کاهش چشمگیر سزارین و رشد زایمان طبیعی می تواند نقش بسزایی در سلامت جسم و روان مادران داشته باشد .

رئیس بیمارستان سلمان فارسی افزود : با توجه به اینکه شاخص درصد زایمان طبیعی و نخست زا از شاخص های مهم جهانی و کشوری در ارزیابی بیمارستان ها می باشد این مرکز با تشکیل مستمر کمیته های ترویج زایمان طبیعی و ایمن و همچنین برگزاری کلاس های آمادگی مادران باردار، هم اندیشی با متخصصان زنان و زایمان و همکاری ایشان نقش مهم و بسزایی در ارتقای سلامت مادران و بهبود شاخص های فوق داشته است.

دکتر فقیه با اشاره به اهمیت کلاس های آموزشی و تاثیر آن در خوشایند سازی زایمان طبیعی گفت: کلاسهای آمادگی جهت زایمان از هفته بیستم بارداری در ٨ جلسه و در فواصل دو روز در هفته در این مرکز برگزار می گردد.

شناسه خبر : 18068
تاریخ : 1403/8/2 20:19:01
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/ii6rZc
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #بیمارستان #سزارین #زایمان #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.