گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
میزان مصرف برق در کشور از ۷۶ هزار مگاوات عبور کرد
مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور گفت: با افزایش گرما طی روز‌های گذشته، کشور با افزایش مصرف برق مواجه بوده است که این میزان مصرف به عدد ۷۶۸۰۰ مگاوات رسیده است.

مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور امروز دوشنبه ۱۸ تیرماه در مصاحبه تلویزیونی با شبکه خبر، گفت: از روز شنبه با آغاز نیمه دوم تیرماه که با عدد بی سابقه ۷۶۸۰۰ مگاوات مصرف برق مواجه شدیم و پیش بینی میزان تقاضای مصرف برق در ساعت اوج مصرف امروز هم به همین رقم خواهد رسید.

وی در ادامه افزود: رقم افزایش مصرف برق نسبت به زمان مشابه در هفته قبل به رشد ۵۰۰۰ مگاوات رسیده است که این جهش مصرف برق را نشان می‌دهد.

مدیر بهره‌برداری و کنترل شبکه برق کشور اعلام کرد: میزان افزایش مصرف برق در کشور معادل مصرف برق دو استان اصفهان و کهکیلویه و بویر احمد است

وی خاطر‌نشان کرد: استان‌های تهران بزرگ، هرمزگان، خوزستان، مازندران، فارس و بوشهر به عنوان پرمصرف‌ترین استان‌های کشور ثبت شدند.

به گزارش پاون، جمشیدی از هموطنان درخواست کرد به دلیل افزایش مصرف برق در کشور، صنعت برق و کشور را یاری کنند و با انجام راهکار‌های ساده‌ای مانند پرهیز از مصرف همزمان تجهیزات پر‌مصرف مانند اتو و جاروبرقی در ساعات اوج مصرف یعنی ۱۱ تا ۱۷ و تنظیم دمای کولرگازی در دمای آسایش یعنی ۲۴ درجه و تنظیم کولر آبی روی دور کند آن، در بهینه‌سازی مصرف برق مشارکت داشته باشند.

شناسه خبر : 15994
تاریخ : 1403/4/19 07:44:14
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/pV8M4A
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مصرف برق #مگاوات #اوج مصرف #پیک #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.