گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
میوه دهی كیاه جوجوبا درایستگاه مركز تحقیقات وآموزش كشاورزی ومنابع طبیعی استان بوشهر
رییس مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان بوشهر : بررسی فنولوژی گیاه جوجوبا با حضور رئیس بخش تحقیقات جنگل ها ومراتع و آبخیزداری، مسئول حراست مرکز و مسئول ایستگاه تحقیقاتی جنگل و مرتع کاکی انجام گرفت.

محمود دشتی زاده گفت: :گیاه جوجوبا به دلایل مختلف از جمله نیاز کم به آب، تحمل به شوری، تابستان خوابی ،تحمل دمای بالای 50درجه ،و ارزش اقتصادی بالا از گونه های ارزشمند قابل توسعه و مناسب کاشت در استان بوشهر می باشد.

دشتی زاده اظهار داشت: این گیاه که در حال حاضر ده سالگی خود رادر ایستگاه تحقیقات کاکی پشت سر گذاشته دو پایه بوده و پایه های نر و ماده از هم جدامی باشند .

وی افزود: با کم ترین هزینه از سال دوازدهم به بعد هر پایه ماده می تواند تولید یک تا یک و نیم ملیون تومانی روغن داشته باشد.

دشتی زاده گفت: روغن حاصل از بذور گیاه جوجوبا که تا 50 درصد (در مناطق مختلف متفاوت است) استحصال می گردد،می تواند جایگزین بسیاری از روغن های دیگر گردد و به دلیل عدم تولید کالری هم در مصارف خوراکی و هم آرایشی- بهداشتی (انواع کرم- شامپو و صابون) استفاده می شود.همچنین در صنایع ماشین سازی در تهیه روغن موتور، مکمل پروتئین غذای دام استفاده دارد.

رییس مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی ومنابع طبیعی استان بوشهر اظهار داشت: روغن این گیاه ماندگاری و مقاومت فوق‌العاده‌ای را در دمای بالا، در مقایسه با روغن‌های گیاهی دیگر دارد.

وی افزود: در مجموع تعداد 50 پایه جوجوبا در ایستگاه تحقیقات کاکی کاشته شده است.

شناسه خبر : 7355
تاریخ : 1402/2/6 06:09:00
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/kYc9kp
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #میوه #مرکز تحقیقات وآموزش کشاورزی #منابع طبیعی #كیاه جوجوبا #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.