گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
فریاد خاموش ناشنوایان بوشهر؛
نبود مترجم رسمی، مانعی بزرگ در زندگی روزمره
بوشهر - دریاکنار - خبرنگار ما گزارش می‌دهد: جامعه ناشنوایان استان بوشهر با چالش جدی نبود مترجم رسمی زبان اشاره مواجه است. این موضوع باعث شده تا این قشر از جامعه در انجام امور روزمره، اداری و حقوقی با مشکلات عدیده‌ای روبرو شوند.

مرجان کاویانپور، یکی از اعضای جامعه ناشنوایان بوشهر، در گفتگو با خبرنگار ما، به نبود مترجم رسمی در این استان اشاره کرد و گفت: "ما در بوشهر با جمعیت قابل توجهی از ناشنوایان و کم‌شنوایان روبرو هستیم، اما متأسفانه هیچ مترجم رسمی برای ارتباط با این افراد وجود ندارد. این مسئله باعث شده تا ما نتوانیم به راحتی به حقوق خود دسترسی پیدا کنیم و در انجام بسیاری از کارهای روزمره با مشکل مواجه شویم."

 وی افزود: "در حالی که در بسیاری از استان‌های کشور، مترجمین زبان اشاره برای ناشنوایان در نظر گرفته شده است، اما در بوشهر این نیاز اساسی نادیده گرفته شده است. نبود مترجم رسمی باعث شده تا ما مجبور شویم از افراد خانواده یا دوستانمان برای ترجمه استفاده کنیم که این امر علاوه بر ایجاد مشکلات ارتباطی، به حریم خصوصی ما نیز آسیب می‌زند."

 کاویانپور تأکید کرد: "نبود مترجم رسمی باعث شده تا بسیاری از ناشنوایان از مراجعه به ادارات، دادگاه‌ها و بیمارستان‌ها منصرف شوند و این موضوع به‌شدت روحیه و اعتماد به نفس آن‌ها را تحت تأثیر قرار داده است."

 ناشنوایان بوشهر خواستار آن هستند که مسئولین استان، به‌ویژه سازمان بهزیستی، اقدامات لازم را برای تأمین مترجم رسمی زبان اشاره در این استان انجام دهند. آن‌ها معتقدند که حق دارند مانند سایر شهروندان به راحتی به خدمات عمومی دسترسی داشته باشند و برای این منظور نیازمند حضور مترجمین حرفه‌ای هستند.

 خبرنگار ما پیگیر این موضوع خواهد بود و نتایج پیگیری‌های خود را در آینده‌ای نزدیک منتشر خواهد کرد.

شناسه خبر : 17560
تاریخ : 1403/7/8 13:26:38
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/qSfNCQ
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مرجان کاویانپور #ناشنوایان #مترجم رسمی

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.