آخرین اخبار
نتایج شمارش انتخابات در شهرستان شیراز و زرقان اعلام شد
آمار موجود امروز از مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری به شرح زیر است

فرماندار شهرستان شیراز گفت: این شهرستان در انتخابات مجلس خبرگان رهبری به عنوان مرکز حوزه انتخابیه استان بود و تعداد آرای اخذ شده یک میلیون و 580 هزار و 580 رای بوده که تعداد رای های صحیح شامل یک میلیون و 160 هزار و 823 رای است.
به گزارش روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز، لطف الله شیبانی رئیس ستاد انتخابات این شهرستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فرایند انتخابات با حضور 22 هزار نفر عوامل اجرایی در سلامت، آرامش و امنیت کامل برگزار شد، تصریح کرد: تعداد شعبات اخذ رای در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در سطح استان سه هزار و 514 شعبه بوده است. 
فرماندار شهرستان شیراز افزود: بر همین اساس آیت عظام و حجج اسلام لطف دژکام با 726 هزار و 812 رای، احمد بهشتی با 607 هزار و 99رای، علی اکبر کلانتری با  432 هزار و 810 رای، سید محمد علی مدرسی طباطبایی با 345 هزار و 365 رای و سید علیرضا دانا با 309 هزار و 429 رای منتخب مردم عزیز استان فارس برای مجلس خبرگان رهبری هستند. 
رئیس ستاد انتخابات شهرستان های شیراز و زرقان با بیان اینکه در دوازدهمین دوره انتخابات  مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه علاوه بر حوزه اصلی مرکز شیراز چهار حوزه فرعی ارژن، سیاخ دارنگون، مرکزی زرقان و بخش رحمت آباد زرقان نیز بوده است، اظهار کرد: در این حوزه انتخابیه بیش از 341 هزار و 82 رای از مردم اخذ شده است.
شیبانی تاکید کرد: در این حوزه انتخابیه بیش از 289 هزار و 42 رای صحیح از مردم اخذ شده و 52 هزار و 40 رای نیز به عنوان آرای باطله محسوب شده است که خود شامل آرای سفید، آرای مخدوش غیر قابل قرائت و آرای افراد غیر کاندید است.
فرماندار شهرستان شیراز در خصوص نتایج قطعی دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی بیان کرد: روح الله نجابت با 78 هزار و 351 رای معادل 27.11 درصد کل آرای ضحیح و جعفر قادری با 59 هزار و 62 رای برابر 20.43 درصد آرای صحیح حائز نصاب 20 درصدی آرای اخذ شده هستند و به عنوان منتخب مردم برای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.
وی افزود: برای کسب دو کرسی دیگر علیرضا پاک فطرت با 56 هزار و 329 رای، ابراهیم عزیزی با 52 هزار و 773 رای، سید اسماعیل حسینی با 49 هزار و 11 رای و رحمت الله مرزوقی با 47 هزار و 341 رای به دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی راه یافتند ضمنا آرای دیگر داوطلبین موجود و قابل ارائه است. 
رئیس ستاد انتخابات شهرستان شیراز ابراز کرد: انتخابات  مرحله دوم مجلس شورای اسلامی حداقل دو ماه دیگر برگزار خواهد شد اما باید منتظر بمانیم که ستاد انتخابات و وزیر کشور زمان برگزاری دقیق آن را مشخص کنند.
شیبانی در خصوص برگزاری انتخابات اقلیت های مذهبی نیز تصریح کرد: شیراز به عنوان حوزه فرعی کلیمیان ایران بوده که بر همین اساس در این انتخابات دو کاندیدا وجود داشته اند که در این حوزه  همایون سامه‌یح نجف آبادی 695 رای و امیر دوستان 418 رای را از آن خود کردند. 
فرماندار شیراز با اشاره به فرصت نامزدها برای ثبت اعتراض عنوان کرد: داوطلبین و نامزدهایی که معترض هستند می توانند ظرف ۴۸ ساعت شکایت خود را به فرمانداری تحویل دهند و ظرف مدت هفت روز هیات اجرایی و هیات نظارت نسبت به بررسی و اعلام نتیجه شکایات اقدام می کنند.

شناسه خبر : 14286
تاریخ : 1402/12/13 11:18:04
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/VGyWL1
نویسنده خبر :
X

🔶پریا رحیمی
🔹خبرنگار
🔹نماینده رسمی انتشارات حوزه مشق
🔹دانشجوی کارشناسی ادبیات فارسی 
🔹شاعر 
🔹مولف ۱۱ کتاب (مستقل و مشترک) 
🔹سردبیر گاهنامه نوای شاعرانه 
🔹نویسنده کتاب مجموعه اشعار اشک سپیدار
🔹عضو روابط عمومی جشنواره جهانی شعر سبزمنش

 
 
برچسب ها #انتخابات #شیراز #زرقان #فرماندار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.