گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
نخستین ایستگاه تولید ملکه زنبورعسل در استان بوشهر به بهره‌برداری رسید
معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: نخستین ایستگاه تولید ملکه زنبورعسل این استان با ظرفیت تولید پنج هزار ملکه در سال در شهرستان جم به بهره‌برداری رسید.

افشین قطبی اظهار کرد: با عنایت به پتانسیل و توانمندی‌های این استان در زمینه تولید ملکه زنبورعسل به دلیل شرایط اقلیمی، پوشش گیاهی، دما و رطوبت مناسب به خصوص در فصل زمستان و بهار ، شاهد عزیمت سالانه بیش از ۱۵ ایستگاه تولید ملکه بخش خصوصی و دولتی از اقصی نقاط کشور به استان بوشهر هستیم.

 

وی افزود: طبق نظر کارشناسان خبره زنبورداری کشور استان بوشهر قطب تولید ملکه خارج از فصل در کشور است.

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر تصریح کرد: افزون بر این کیفیت ملکه‌های تولیدی در این استان به دلیل رطوبت و دمای مناسب بالاتر از ملکه‌های تولیدشده در سایر مناطق کشور است.

 

قطبی ادامه داد: غالب زنبورداران در فصل بهار ملکه‌های زنبورعسل کندوی خود را برای افزایش بهره‌وری با ملکه‌های جدید تعویض می‌کنند.

 

وی یادآور شد: بچه کندوهای تولید شده در انتهای فصل زمستان و بهار نیز نیاز به ملکه دارند و این ایستگاه می‌تواند بخشی از نیاز ملکه زنبورداران بومی و مهاجر را تامین کند.

 

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر عنوان کرد: در این ایستگاه بهره‌برداری شده با انجام کارهای به‌نژادی از جمله تقویت و تکثیر صفات خوب ملکه مانند تولید بالا، رفتار آرام، سازگاری مناسب و حذف صفات منفی، ملکه باکیفیت تولید می کند.

 

قطبی افزود: تمام نقاط استان به خصوص مناطق کوهستانی مکانی مناسب برای تولید ملکه زنبور عسل در فصل زمستان وبهار است.

 

وی گفت: در این زمینه، ایجاد چهارایستگاه جدید تولید ملکه در شهرستان‌های دشتستان، دشتی و جم در دست پیگیری است و پیش‌بینی می‌شود تا ۲ سال آینده به بهره‌برداری برسد.

شناسه خبر : 6505
تاریخ : 1402/1/8 06:30:36
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/e0Tmf6
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #ایستگاه #تولید #ملکه #زنبور عسل #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.