آخرین اخبار
نخستین پروژه از طرح هر هفته یک افتتاح علوم پزشکی بوشهر
افتتاح خانه بهداشت گورک خورشیدی تنگستان در طرح برمدار سلامت/تلاش داریم هر هفته یک واحد بهداشتی را در استان به بهره‌برداری برسانیم

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: خانه بهداشت گورک خورشیدی با زیربنای ۸۵ متر مربع و با هزینه ۳۰ میلیارد ریال با اهدا زمین و مشارکت در ساخت توسط خیر سلامت (جعفر غاربی) و دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به بهره‌برداری رسیده است.

 

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تنگستان دکتر حسن ملکی‌زاده بابیان اینکه تلاش داریم تا پایان سال جاری به‌صورت هفتگی یک پروژه بهداشتی را در سطح استان در طرح بر مدار سلامت، هر هفته یک افتتاح» به بهره‌برداری برسانیم اظهار داشت: خانه بهداشت کوچک‌ترین اما اساسی‌ترین واحد ساختار شبکه است که به‌نوعی نبض آغازین سلامت در حوزه سلامت خانواده می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان داشت: بعد از بیانات رهبری در خصوص حوزه بهداشت کشور، دولت توجه ویژه‌ای به بحث نظام و ساختار شبکه و تقویت شبکه‌های بهداشتی و درمانی داشته و بر همین اساس احداث دو هزار پروژه بهداشتی در کشور شروع‌شده که از این تعداد 117 پروژه دراستان بوشهر اجرا خواهد شد.

دکتر ملکی‌زاده افزود: تاکنون تعداد زیادی از این پروژه‌ها در استان به بهره‌برداری رسیده و چندین پروژه دیگر نیز در سال جاری به بهره‌برداری خواهد رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: مسیر حوزه بهداشت درواقع در جهت پیشگیری از بیماری‌ها و درنتیجه کمتر کردن تخت‌های بیمارستانی و ایجاد جامعه‌ای سالم‌تر می‌باشد.

دکتر ملکی‌زاده اظهار داشت: بعد از انقلاب اسلامی امید به زندگی در کشور افزایش‌یافته و این مهم موجب اهمیت بیشتر حوزه بهداشت در سلامت جامعه شده زیرا که امید به زندگی و زنده‌بودن برای ما یک هدف اولیه است اما اصل بر این است که بتوانیم زندگی توأم با سلامتی برای مردم عزیزمان به ارمغان بیاوریم تا فردی که به سن سالمندی رسیده است یک فرد سالم باشد و این تنها با همراهی و همکاری خود مردم میسر خواهد شد.

دکتر ملکی‌زاده بابیان اینکه یکی از برنامه‌های اساسی که در ساختار شبکه پیگیر آن هستیم و به‌عنوان یک طرح ملی مدنظر می‌باشد طرح سلامت خانواده و پزشکی خانواده است افزود: طرح پزشک خانواده دربسیاری از شهرهای زیر بیست هزار نفر در حال اجرا بوده و با تلاش‌های صورت گرفته در حال اجرای این طرح در شهرهای بالای بیست هزار نفر نیز هستیم.

دیابت و فشارخون از تهدیدکننده‌ترین عوامل در حوزه سلامت فردی هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اشاره‌ای نیز به پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا کرد و ضمن درخواست از رسانه‌ها برای دعوت از مردم برای شرکت در این پویش گفت: اگر بناست فردی عمر مفید همراه با سلامتی داشته باشد باید عواملی که منجر به آسیب به‌سلامتی می‌شوند را برطرف کند لذا با توجه به اینکه بیماری دیابت و فشارخون در زمره تهدیدکننده‌ترین عوامل در حوزه سلامت فردی می‌باشند باید با حساسیت بیشتری موردبررسی قرار گیرند.

دکتر ملکی‌زاده با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در جهت پایش حداکثری مردم تنگستان در پویش ملی غربالگری دیابت و فشارخون بالا یادآور شد: با تلاش‌های صورت گرفته در حوزه بهداشت شهرستان تنگستان تاکنون ۵۷ درصد از افراد بالای ۱۸ سال ازنظر بیماری دیابت و فشارخون مورد ارزیابی قرارگرفته‌اند که این تلاش‌ها در جهت سلامت مردم مایه افتخار دانشگاه علوم پزشکی می‌باشد.

خانه بهداشت روستای گورک خورشیدی نخستین پروژه از طرح "هر هفته یک افتتاح" دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است.

شناسه خبر : 12836
تاریخ : 1402/9/19 10:58:36
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/ayjO7E
نویسنده خبر :
X

🔶رقیه قدیمی نوران 
🔹روزنامه نگار 
🔹دانشجوی مهندسی  فنی شهرسازی دانشگاه علمی کاربردی استان بوشهر 
🔹دبیرکمیته بانوان انجمن خبرنگاران وروزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #دانشگاه علوم پزشکی #بوشهر #افتتاح #خانه بهداشت #تنگستان #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.