آخرین اخبار
نشست رهبران کره شمالی و روسیه برگزار شد
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی در پایگاه فضایی واستوچنی دیدار کردند

رهبر کره شمالی: کره شمالی خواهان توسعه بیشتر روابط با روسیه است

 

 

 

 

به گزارش دریاکنار: 

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی در پایگاه فضایی واستوچنی در شرق روسیه دیدار و گفت‌وگو کردند.

 

در آغاز این دیدار ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه گفت: بسیار خوشحالم که دوباره شما را می بینم و میزبان شما در روسیه هستم. این بار، همانطور که قول داده بودم، در پایگاه فضایی واستوچنی ملاقات می‌کنیم. دیدار ما در زمان خاصی است، یعنی ۷۵ سال پس از ایجاد روابط دیپلماتیک بین دو کشور؛ روسیه (اتحاد جماهیر شوروی ساق) اولین کشوری بود که کره شمالی را به رسمیت شناخت. ما باید درباره تعامل اقتصادی، مسائل بشردوستانه و درباره وضعیت منطقه گفتگو کنیم.

 

کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی هم با بیان اینکه «برای کره شمالی، روابط با روسیه اولویت اول است» افزود: اطمینان دارم که این دیدار روابط دو کشور را به سطح جدیدی ارتقا خواهد داد. کره شمالی خواهان توسعه بیشتر روابط با روسیه است و از تصمیمات این کشور حمایت می‌کند. ما در مبارزه با امپریالیسیم در کنار روسیه هستیم.

 

 

 

 

شناسه خبر : 11021
تاریخ : 1402/6/23 09:06:02
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/jZdFi8
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #دیدار رهبر کره شمالی و پوتین #وزارت امور خارجه روسیه #رهبر کره شمالی #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.