آخرین اخبار
نشست هم اندیشی با موضوع همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک»
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در دیدار با برخی از اساتید دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور طی یک سال اخیر با فراهم کردن خدمات نوین، از رویکرد سنتی خود یعنی امانت کتاب و استفاده از سالن های مطالعه فاصله گرفته و سعی دارد با ارائه برنامه های جدید، گستره خدمات خود به مردم را افزایش دهد.

به گزارش دریاکنار و نقل از روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان بوشهر، نشست هم اندیشی حیدر راهب، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر با محمدرضا گلبهار حقیقی، معاون پژوهش و فناوری و برخی از اساتید دانشگاه خلیج فارس بوشهر با موضوع تبیین همایش «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر در دیدار با برخی از اساتید دانشگاه خلیج فارس بوشهر گفت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور طی یک سال اخیر با فراهم کردن خدمات نوین، از رویکرد سنتی خود یعنی امانت کتاب و استفاده از سالن های مطالعه فاصله گرفته و سعی دارد با ارائه برنامه های جدید، گستره خدمات خود به مردم را افزایش دهد.

حیدر راهب گفت: یکی از خدماتی که نهاد کتابخانه های عمومی کشور بر آن تمرکز کرده است گسترش خدمات و کسب وکارهای کوچک است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر بیان داشت: نهاد کتابخانه های عمومی کشور با توجه به گستردگی سرانه فضای کتابخانه ای موجود در نقاط مختلف شهرها و روستاها تصمیم دارد که کسب و وکارهای کوچک را در این مراکز فرهنگی تقویت کند که در همین راستا قرار است که یک همایش علمی در مهرماه سال جاری به میزبانی شهر مشهد برگزار شود.

وی افزود: این همایش بر اساس 12 محور و رشته های مختلف دانشگاهی چون: علم اطلاعات و دانش شناسی، سیاستگذاری،کارآفرینی، کسب و کار، علوم اجتماعی، اقتصاد و مهندسی صنایع را در بر می گیرد و مقالات ارائه شده نیز در فصلنامه تحقیقات و همچنین پایگاه استنادی جهان اسلام درج خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه می تواند با توجه به ظرفیت موجود در اطلاع رسانی به اساتید و دانشجویان و همچنین ارائه مقالات توسط ایشان در ترویج این همایش موثر باشد.

وی گفت: مقارنه این همایش و تاکید آن بر رونق کسب و کار با نامگذاری سال 1402 توسط مقام معظم رهبری به نام سال« مهار تورم و رشد تولید» و انجام کارهای تلفیقی با همین موضوع می تواند گام مهمی در تحقق این شعار باشد.

راهب تصریح کرد: پیشنهاد می شود در همین راستا و در همین موضوع یک پیش نشست با حضور دانشجویان و اساتید با رویکرد ترویجی و تبیینی همایش «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» برگزار شود.

محمدرضا گلبهار حقیقی. معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خلیج فارس بوشهر در این نشست بیان داشت: این همایش فرصت مناسبی برای پیوند دانشگاه و کتابخانه های عمومی خواهد بود و در راستای همین همایش دانشگاه ظرفیت های موجود را برای بهتر برگزار شدن این رویداد علمی به کار خواهد بست.

همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» با هدف شناسایی راهکارها، ایده‌ها، تجربه‌ها، ضعف‌ها، چالش‌ها و چشم‌اندازها برای استفاده از ظرفیت کتابخانه‌های عمومی به‌منظور مشارکت فعال در فضای کسب‌وکار کشور و فراهم‌آوردن بستری برای توجه به نقش و جایگاه کتابخانه‌های عمومی در رونق‌بخشیِ اقتصادی با حمایت از اقدامات کارآفرینانه و کسب‌وکارهای کوچک، با مشارکت نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور و انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران در روزهای ۲۵ و ۲۶ مهرماه ۱۴۰۲ به میزبانی شهر مشهد برگزار خواهد شد.

شناسه خبر : 6974
تاریخ : 1402/1/23 15:26:53
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/9RAGXQ
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #همایش #کتابخانه‌های عمومی #کسب‌وکارهای کوچک #دانشگاه خلیج فارس #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.