گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
نقش سازنده استفاده از توان و دانش بومی در تولید پایدار و مستمر گاز
مهندس باهوش بیان کرد: کارگاه مرکزی مجتمع گاز پارس جنوبی همسو با تقویت ساخت داخل و استفاده از توان و ظرفیت‌های تخصصی، دانش بومی و اقدامات علمی و فنی نوآورانه کارکنان و متخصصان جوان، توانسته دستاوردهای مهمی را در کارنامه‌ درخشان خود ثبت کند.

به گزارش روابط عمومی شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، احمد باهوش با بیان این مطلب، اظهار داشت: سال گذشته 1141 دستور کار به کارگاه مرکزی ارجاع شده که در مجموع، 146 هزار و 615 نفر ساعت کارکرد برای انجام این کارها، منابع مصرف شده است.

وی مهم‌ترین تجهیزات تعمیر شده درکارگاه مرکزی (خارج از لیست تعمیرات اساسی) باتوجه به شرایط حاکم و نبود قطعات یدکی و نقش مستقیم آن‌ها در تولید پالایشگاه‌ها را شامل تعمیر 6 دستگاه دمنده واحد گوگرد پالایشگاه‌های ششم، هفتم و هشتم عنوان کرد و ادامه داد: همچنین، تعمیر و بازسازی پمپ‌های آبگیر پالایشگاه اول، نوسازی پمپ آمین و پمپ تغذیه بویلر پالایشگاه‌های پنجم و دوازدهم، عملیات ساخت قطعات و نوسازی پمپ‌های برخی از واحدهای پالایشگاه ششم، عملیات ساخت قطعات و نوسازی 6 عدد کمپرسور پالایشگاه‌های اول و ششم و ... نیز، از دیگر تجهیزات تعمیرشده تحت این شرایط و در این بازه زمانی بوده‌اند.

باهوش تاکید کرد: تجهیزات تعمیر شده نقش کلیدی در تولید حداکثری پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی دارند.

وی ادامه داد: همه این عملیات با تلاش بی وقفه و نظارت همه جانبه همکاران از ابتدای سال 1400 بدون هیچ گونه حادثه به پایان رسیده است.

 

انجام بیش از 16 هزار مورد بازرسی فنی

وی در ادامه، با بیان این که جایگاه ارزشمند مجتمع گاز پارس جنوبی بعنوان بزرگترین تأمین‌کننده گاز مورد نیاز کشور نیاز به پیاده‌سازی مقررات خاص و ویژه در حوزه بازرسی فنی دارد و تقویت، ارتقاء و به‌روزآوری در بازرسی فنی مجتمع یک اقدام حیاتی است، تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ با تکیه بر توان و دانش متخصصان و کارکنان بازرسی فنی در سطح پالایشگاه‌های مجتمع، بیش از ۱۶۳۵۰ مورد بازرسی به ثبت رسیده که این مهم نشان از عزم راسخ کارکنان این واحد در پیشبرد اهداف متعالی مجتمع دارد.

وی ادامه داد: بازرسی از تجهیزات ثابت فرایندی، کوپن خوردگی، ادوات بالابری و پایپینگ از مهم‌ترین موارد در حوزه بازرسی در سال گذشته است.

باهوش در ادامه افزود: بازرسی غیر مخرب پیشرفته از ۲۲۰ کیلومتر خطوط تاسیسات مشترک و بازرسی کنترل کیفی ۹۰۰ هزار قلم کالاهای مختلف از دیگر دستاوردهای مهم حوزه بازرسی فنی در سال قبل بوده است.

باهوش در پایان سخنان خود، با بیان این‌که آموزش کارکنان در اولویت نخست مجتمع گاز پارس جنوبی قرار دارد، گفت: توسعه دانش و مهارت کارکنان به ‌منظور تربیت کارکنان مجتمع به کارکنانی با توانایی بین المللی، تربیت کارکنان مستعد و دارای زمینه مناسب به مدیران خلاق و برجسته جهت صدور مدیران پالایشی صنعت نفت و الگوشدن آموزش گاز پارس جنوبی در سطح کشور، از برنامه‌های مهم در حوزه آموزش مجتمع است.

به گفته وی، بر این مبنا، طی سال گذشته، بالغ بر 300 هزار و 738 نفرساعت آموزش در سطح مجتمع گاز پارس جنوبی انجام شده است.

شناسه خبر : 2560
تاریخ : 1401/5/3 12:11:09
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/jwCmfU
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مجتمع گاز پارس جنوبی #احمد باهوش #گاز #پالایشگاه #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.