آخرین اخبار
نگاهی به تحولات چین و تایوان با هشدار های مکرر آمریکا
وزارت خارجه چین، موضع این کشور در قبال تایوان را تکرار کرد و به واشنگتن درباره تبعات عبور از خط قرمز پکن به شدت هشدار داد

تحولات چین، تایوان و آمریکا 

 

در شرایطی که اظهارنظرها درباره پیش‌بینی جنجالی ژنرال آمریکایی درباره احتمال جنگ با چین ادامه دارد، وزارت خارجه چین به آمریکا درباره تایوان هشداری جدید داد.

 

وزارت خارجه چین، موضع این کشور در قبال تایوان را تکرار کرد و به واشنگتن درباره تبعات عبور از خط قرمز پکن به شدت هشدار داد.

 

در بیانیه وزارت خارجه چین آمده است: «موضوع تایوان یک خط قرمز در روابط چین و آمریکاست و واشنگتن نباید برای عبور از آن تلاش کند.»

 

هشدار تند پکن به واشنگتن درباره تایوان در شرایطی مطرح شده که صحبت‌‌های یک ژنرال آمریکایی و همچنین یک عضو ارشد جمهوری‌خواه کنگره درباره احتمال جنگ دو کشور خبرساز شده است.

 

«مایکل مینیهان» فرمانده بخش تحرک هوایی ارتش آمریکا پیش‌بینی کرد، ایالات متحده و چین ممکن است تا کمتر از دو سال دیگر وارد جنگ شوند و به نیروهای تحت امر خود گفته، آماده‌سازی برای یک جنگ بالقوه را تسریع کنند.

 

 

شناسه خبر : 5548
تاریخ : 1401/11/10 20:48:35
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/DWzBxN
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #چین #آمریکا #تایوان #تحولات منطقه #جنگ تجاری #تحریم تایوان #پیش بینی جنگ #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.