گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
رویدادهای اجتماعی ایران
نگاهی به رشد و توسعه فردی همرا با زهره خادمی
تا زمانی که ترس، عقل، تجزیه تحلیل، تفسیر، منم منم، بلدم بلدم و امثالِ این‌ها در ما شکل نگرفته باشد قلبِ ماست که با آن دنیا را میبینیم و زندگی می‌کنیم

رشد و توسعۀ فردی

رشد و توسعۀ فردی شاملِ ارتقا در زمنیه‌های سلامتی، روابط، معنویت، امور مالی و ... و در کل بهبودِ خود می‌باشد،، منتهی آنچه به آن اشارۀ مستقیم نمی‌شود، قلب است! بله قلب، اولین عضوی که از بدنِ انسان شکل می‌گیرد و باید بگویم هرگز نباید به آن تنها به چشمِ یک ماهیچه نگاه کرد، چرا که این عضو مرکزِ رشد و توسعۀ فردی می‌باشد! اینگونه تعجب نکنید؛ هرآنچه می‌خوانید عینِ حیقت است،،بله حقیقت این است که اگر به شناختِ خود برسید رشد و توسعه خودش آشکار می‌گردد و راه را به شما نشان می‌دهد که این تنها و تنها به یک اصل بستگی دارد که اگر آن را بدانید زندگیتان از اساس تغییر خواهد کرد و آن این است:

تو پای به راه در نِه و هیچ مپرس خود راه بگویدت که چون باید رفت،،،،

میبینید! مغزِ شما آماده بود که یک اصلِ عجیب از این حقیر در نگارشم بخواند اما به محضِ اینکه با این یک بیت شعر مواجه شد گویی یک شُک به آن وارد گشت و بلافاصله صدای درونِ سرتان گفت: این بود!! خب که چه!!

اما اینجاست که تفاوت میان انسان‌های به کمال رسیده (به رشد و توسعۀ فردی رسیده) با انسان‌های تمثیلِ آب و گِل نمایان می‌شود،،،

از هزاران یک نفر اهلِ دل است ما بقی تمثیلی از آب و گِل است،،،،

خداوند از روحِ خود در ما دمید خب سوالِ من این است:

پس چرا اینگونه سراسیمه به دنبالِ رشد و توسعۀ فردی می‌گردیم!!

مگر ما ناقصیم!!!

مگر خالقِ ما، ما را ناقص خلق کرد!!

اگر جواب بله است، پس یعنی روحی ناقص به ما داده شده!!!!

حال بخوانید؛ تا زمانی که ترس، عقل، تجزیه تحلیل، تفسیر، منم منم، بلدم بلدم و امثالِ این‌ها در ما شکل نگرفته باشد قلبِ ماست که با آن دنیا را میبینیم و زندگی می‌کنیم و بلافاصله وقتی با ذهنمان یکی می‌شویم دیگر قلبمان یادمان می‌رود، برای همین است که اینگونه با تعجب این جملات را از حقیر مخوانید،،،

رشد و توسعۀ فردی را از درونِ خود بجویید،،به قلبتان مراجعه کنید و به اصلِ خود روی آورید، نخستین و برترین نتیجه‌اش؛ آرامش برای روح و جسمت خواهد بود و الباقی معجزه‌گونه، خود را برایتان نمایان می‌کند،،،، زهره خادمی، متخصص سنجش از دور و سیستم اطلاعات جغرافیایی(GIS)، کارشناس سیستم‌های مدیریتی مرکز تحقیقات و آموزش توتون ایران تیرتاش.

شناسه خبر : 17484
تاریخ : 1403/7/6 13:15:48
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/2iDz8j
نویسنده خبر :
X

🔶مهدی بیرانوند 
🔹متخلص به روژمان 
🔹نویسنده و روزنامه‌نگار لرستانی 
🔹بعنوان سرپرست نویسندگان و شاعران خانه ناشران ایران (حوزه مشق) و گروه کشف استعداد برتر ایران از سوی دکتر فردین احمدی انتخاب شد.

برچسب ها #زهره خادمی #یاداشت تحلیلی رشد توسعه فردی #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.