آخرین اخبار
نیروهای حق‌التدریس دانشگاه آزاد حذف می‌شوند/ جذب ۱۵ هزار هیئت علمی وابسته و دانشجوی دکتری
معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: معاونان آموزشی با شناسایی نیازهای واقعی از ترم آینده به فکر حذف نیروی حق التدریس و جذب هیئت علمی وابسته و دانشجویان دکتری باشند.

محمد علی اکبری معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در نشست اجرایی سازی موضوع تدریس دانشجویان دوره دکتری در قالب دوره ویژه دستیاران آموزشی گفت: درصد قابل توجهی از اعضای حق التدریس مدعو کارآمدی لازم را ندارند و در زمینه کم کاری آن‌ها گزارشاتی هم ارائه شده است. 

 

۱۰ هزار دانشجوی دکتری دانشگاه آزاد در سامانه جذب دستیار آموزشی ثبت‌نام کردند

وی افزود: برخی اعضای حق التدریس مدعو در کلاس‌های درس حاضر نمی‌شوند یا بازدهی مناسب ندارند، در صورتی که دانشجو شهریه پرداخت می‌کند، اما بعضی استادان رسالت خود را که همان آموزش است به درستی انجام نمی‌دهند و این موضوع مشکل اول و جدی دانشگاه است. 

 

علی اکبری تصریح کرد: دانشجویان دکتری معمولا در دانشگاه‌های بزرگ و معتبر دوره آموزشی می‌بینند و از آنجایی که بخشی از پروژه دانشگاه آزاد تربیت حرفه‌ای نیروی تدریس و چگونگی ارائه و آموزش است، اجرایی سازی آن را در اولویت کارمان قرار می‌دهیم. 

 

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برای تدریس دانشجویان دکتری زیر ذره بین قرار می‌گیرند و این موضوع در دراز مدت به نفع دانشگاه و دانشجوست تا در حوزه پژوهشی و آموزشی خوب بدرخشند.

 

علی اکبری بیان کرد: عزم خود را جذب کرده ایم تا در ترم آینده دیگر نیرویی به اسم حق التدریس نداشته باشیم و تاکنون حدود ۶ هزار دانشجو جهت تدریس نام‌نویسی کرده اند که اگر این رقم به ۱۰ تا ۱۵ هزار برسد دیگر کافی است و به عنوان هیئت علمی وابسته شناخته می‌شوند. 

 

وی گفت: تعداد زیادی از نیروهای ایران خودرو عضو هیئت علمی هستند، اما وابسته به ارگان خاصی نبوده و می‌توانیم از ظرفیت آن‌ها به عنوان هیئت علمی وابسته در دانشگاه آزاد اسلامی استفاده کنیم تا بتوانیم ارتباط دو سویه را تقویت ببخشیم و در این زمینه قرارداد ۳ ساله با حقوق ماهیانه با آن‌ها منعقد می‌شود. 

 

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: فرایند کار دست باشگاه پژوهشگران است و معاونان آموزشی با شناسایی نیازهای واقعی از ترم آینده به فکر حذف نیروی حق التدریس و جذب هیئت علمی وابسته و دانشجویان دکتری باشند. 

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در حال حاضر با مشکل پرداخت حقوق مواجه است، تاکید کرد: به فکر دانشگاه آزاد باشید و نیروهای توانمند را به عنوان حق التدریس وابسته جذب کنید.

 

وی بیان کرد: گروه‌ها ورود دانشجویان دکتری را مهیا سازند تا بتوانند ظرفیت خودشان را نشان دهند و در نهایت اگر نتوانستند تواناییشان را نشان دهند به قطع همکاری اقدام کنند. 

 

معاون علوم، مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: مصمم هستیم در اول مهرماه نیروی حق التدریس نداشته باشیم؛ بنابراین نیروهای باکیفیت دکتری باید جذب شوند؛ چرا که در صنایع غذایی، کامپیوتر، زیست شناسی و مهندسی پزشکی مشکل کمبود استاد با کیفیت داریم؛ بنابراین دانشگاه‌ها این موضوع را جدی بگیرند. 

شناسه خبر : 8986
تاریخ : 1402/3/30 05:37:25
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Vl8xnW
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #نیرو #حق التدریس #دانشگاه آزاد #حذف #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.