آخرین اخبار
نیروگاه اتمی بوشهر در تولید برق هسته‌ای رکورد زد
محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران اعلام کرد در سال 1402 با تولید بیش از 7.6 میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای، رکورد تازه‌ای در بهره‌برداری از نیروگاه اتمی بوشهر به ثبت رسیده است

رییس سازمان انرژی اتمی ایران توضیح داد: یک هیات 30 نفره از "انجمن نیروگاه‌های هسته‌ای وانا" که نیروگاه‌های اتمی این منطقه از جهان را پایش می‌کنند و بر عملکرد آن‌ها نظارت دارند؛ عملکرد نیروگاه اتمی بوشهر را در مدت زمان 15 روز بررسی و پایش کردند که بر اساس نتایج به‌دست آمده رتبه این نیروگاه در بالای جدول امتیازها و استانداردها قرار گرفت و جزو مقام‌های نخست در بازدهی و رفتار ایمن و حرفه‌ای شد.

وی تصریح کرد: این مساله برای کشور ما برگ زرینی محسوب می‌شود و افتخارآمیز است؛ بنده از متولیان امور در نیروگاه اتمی بوشهر قدردانی می‌کنم که در سال 1402 با تولید بیش از 7.6 میلیارد کیلووات ساعت برق هسته‌ای، رکورد تازه‌ای را در بهره‌برداری از این نیروگاه به ثبت رساندند.

اسلامی عنوان کرد: خدا را شاکریم که سال 1402 را با موفقیت به پایان رساندیم و امیدواریم که با هدف‌گذاری‌هایی که برای توسعه نیروگاه‌های اتمی شده در سال 1403 بتوانیم پروژه‌های توسعه این نیروگاه‌ها را با هدف تولید 20 هزار مگاوات برق هسته‌ای دنبال کنیم و در کنار آن واحدهای 2 و 3 نیروگاه اتمی بوشهر را با سرعت بالاتری پیش ببریم.

شناسه خبر : 14610
تاریخ : 1403/1/1 21:03:42
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/QCv9Ia
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #نیروگاه اتمی #بوشهر #رکورد #انرژی #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.