آخرین اخبار
هزینه معاینه فنی خودروها در سال جدید اعلام شد
شادی مالکی مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران درباره خودروهای ملزم به دریافت معاینه فنی گفت: خودروهای مدل ۱۳۹۸ و ماقبل از آن که ۴ سال از عمر آنها گذشته ملزم به دریافت معاینه فنی هستند. خودروهایی که فاقد برگه معاینه فنی باشند توسط پلیس ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان جریمه می شوند.

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران با بیان اینکه از ابتدای امسال دریافت معاینه فنی برای خودروهای مدل ۹۸ الزامی است، ادامه داد: داشتن معاینه فنی از منظر ایمنی خودرو و سرنشینان آن از یک سو و از سوی دیگر داشتن سفری ایمن ضروری است.

 

وی با اشاره به دلایل محیط زیستی معاینه فنی برای خودروها اظهارکرد: طبق قانون هوای پاک دریافت معاینه فنی برای خودروهایی با عمر بالای ۴ سال الزامی است. خودروهایی که ملزم به دریافت معاینه فنی هستند در تست آلاینده‌ها باید مونواکسید کربن خودروها زیر ۷ دهم و در معاینه فنی برتر این عدد باید زیر ۶ دهم باشد.

 

مالکی با بیان اینکه در تهران ۸ مرکز معاینه فنی از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ بعدازظهر فعال هستند، تاکید کرد: برای مراجعه به مراکز بیهقی، آبشناسان، سراج، دماوند و دو واحد سیار نوبنیاد و گیلان شرقی شهروندان می توانند با تعیین وقت قبلی از طریق نوبت گیری اینترنتی زمان مراجعه خود را بدون معطلی انتخاب کنند.

 

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای شهر تهران ا اشاره به اینکه هزینه انجام معاینه فنی خودروها در سال جدید ۹۲ هزار تومان است، اظهار کرد: مالکانی که از وضعیت معاینه فنی خودروهای خود مطلع نیستند می‌توانند با مراجعه به سایت symfa .ir از وضعیت خودروی خود با خبر شوند.

شناسه خبر : 6477
تاریخ : 1402/1/6 14:55:23
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/yLkj5o
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #هزینه #معاینه فنی #خودرو #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.