گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
هفت مرکز آموزش و بیماریابی اچ آی وی در تنگستان فعال شدند
سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: هفت مرکز آموزش و بیماریابی اچ ای وی، با هدف کاهش انگ ،تبیعض اجتماعی و شناسایی افراد مبتلا به اچ آی وی در تنگستان فعال شدند.

به گزارش نشریه دریاکنار و نقل از  روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان تنگستان، ماه زرافشون رفیعی گفت: با توجه به گستردگی و پراکندگی جمعیت در تنگستان به دلیل بافت عمدتاً روستایی شهرستان و مرزی بودن این شهرستان با کشورهای همسایه و حاشیه حوزه خلیج‌فارس و ورود اتباع بیگانه و مهاجرت‌پذیری، مراکز آموزش و بیماریابی اچ آی وی در شهرستان فعال شده‌اند.
وی ادامه داد: پایگاه مراقبت مرزی مستقر در بندر تجاری دلوار و بوالخیر نیز در تمام طول سال، به‌صورت مستمر با استفاده از رویکرد نوین آموزش و اصول مبانی توصیه به انجام تست اقدام به غربالگری و بیماریابی در این پایگاه‌ها می‌کنند.
رفیعی با تأکید بر اهمیت آگاهی بخشی از راه‌های انتقال، مراحل مختلف بیماری و راه‌های پیشگیری از اچ آی وی به مردم بیان داشت: ارتقاء سطح سواد سلامت در راستای پیشگیری و کنترل عفونت اچ آی وی از اهمیت خاصی برخوردار است.
رفیعی تصریح کرد: زنان باردار، ملوانان، مواجهه شغلی، افراد دارای رفتارهای پرخطر (معتادان تزریقی و...) و سایر گروه‌های در معرض خطر اچ آی وی به‌صورت مستمر در تنگستان مورد غربالگری قرار می‌گیرند.

شناسه خبر : 4615
تاریخ : 1401/9/27 05:47:17
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/AyVefG
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #مرکز #آموزش و بیماریابی اچ آی وی #شبکه بهداشت و درمان #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.