گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
واکسیناسیون بیش از ۵۳۰ هزار طیور بومی در ۱۰ ماه اخیر علیه بیماری نیوکاسل
مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر از واکسیناسیون بیش از ۵۳۰ هزار طیور بومی در طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی در سطح استان خبر داد.

دکتر مهدی تنگستانی مکان در گفتگویی اظهار داشت: در راستای مقابله با بیماری‌های طیور تلاش‌های خوبی صورت گرفته است و طرح‌های مهمی را در دستور کار داریم.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر گفت: با اجرای طرح ملی واکسیناسیون طیور روستایی در ۱۰ ماه اخیر ۵۳۳ هزار و ۵۱۶ دز واکسن مقاوم به حرارت در راستای ایمن سازی طیور بومی در استان بوشهر توزیع شد.
 
وی بیان کرد: این طرح که برای مبارزه با بیماری ویروسی نیوکاسل اجرا می شود و استفاده آن به جهت سهولت ریختن در ظرف آبخوری آنها در اختیار روستائیان قرار گرفت.

تنگستانی گفت: این طرح در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، حفظ سرمایه طیور بومی روستایی، حفظ ذخایر ژنتیکی و آمادگی و هماهنگی اکیپها در شرایط خاص و تهدیدات بیوتروریسم است.

وی تصریح کرد: این بیماری در صورت شیوع نه تنها ممکن است باعث از بین رفتن طیور منطقه شود بلکه تهدیدی جدی برای مرغداریهای صنعتی که بعنوان بنگاه های اقتصادی مهم مطرح هستند نیز هست.

 
شناسه خبر : 13700
تاریخ : 1402/11/12 06:03:21
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/hjKzhv
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #دکتر مهدی تنگستانی مکان #واکسیناسیون #دامپزشکی #طیور بومی #طیور روستایی #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.