گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
واگذاری زمین برای ساخت ۱۶۰۰ واحد مسکونی در شهرهای استان بوشهر
مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر از واگذاری زمین رایگان به‌صورت گروهی یا انفرادی برای ساخت یک‌ هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در شهرهای استان خبر داد.

سید محمود دستغیبی با بیان اینکه در 2 سال نخست طرح ملی نهضت مسکن ساخت 27 هزار و 449 واحد مسکونی در دستور ساخت قرار دارد، اظهار داشت: در این راستا ساخت این واحدها در قالب‌های مختلف از جمله خود مالکی، واگذاری زمین 99 ساله، جوانی جمعیت، واگذاری زمین رایگان به‌صورت گروهی و انفرادی، مشارکت با بخش خصوصی و نوسازی بافت فرسوده در دستور کار قرار گرفته است.

 

وی سهمیه ساخت 27 هزار و 449 واحد مسکونی در شهرهای استان بوشهر برای 2 سال مورد اشاره قرار داد و گفت: واگذاری زمین به‌صورت رایگان و اجاره 99 ساله یکی از طرح‌ها است که در این راستا 13 هزار و 418 واحد مسکونی برای این بخش طراحی شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با بیان اینکه تاکنون 4600 متقاضی طرح ملی نهضت مسکن آورده اولیه پرداخت کرده است، افزود: در مجموع طرح‌های نهضت ملی مسکن در استان بوشهر دارای 30 درصد پیشرفت فیزیکی است.

 

دستغیبی از آغاز ساخت 4 هزار و 800 واحد مسکونی در شهرهای استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: در ساخت واحدهای مسکونی در بافت فرسوده 3 هزار و 844 واحد برنامه‌ریزی شده که تاکنون برای 1800 واحد پروانه ساختمانی صادر شده است.

 

وی با اشاره به طرح خود مالکی اضافه کرد: در این طرح در مدت 2 سال 5 هزار و 188 واحد مسکونی ساخته می‌شود که تاکنون تسهیلات برای ساخت یک‌ هزار و 77 واحد پرداخت شده است.

 

مدیرکل راه و شهرسازی استان بوشهر با اشاره به واگذاری زمین و یا واحد مسکونی در قالب طرح جوانی جمعیت خاطرنشان کرد: در این بخش تاکنون 2 هزار و 847 نفر ثبت‌نام کرده‌اند و 795 نفر مدارک خود را تکمیل و تأیید شده‌اند.

 

دستغیبی با بیان اینکه متقاضیان در طرح ملی نهضت مسکن برای دریافت زمین هزینه‌ای پرداخت نمی‌کنند، تصریح کرد: هزینه آماده‌سازی، بسترسازی و ایجاد تأسیسات با 2 سال تنفس با اقساط 8 ساله بر عهده مجریان ساخت مسکن است.

 

وی به واگذاری زمین به متقاضیان برای ساخت مسکن در شهرها پرداخت و از واگذاری زمین رایگان به‌صورت گروهی یا انفرادی برای ساخت یک‌ هزار و 600 واحد مسکونی در شهرهای استان خبر داد.

شناسه خبر : 8985
تاریخ : 1402/3/30 05:35:12
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/xKN0w7
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #واگذاری #زمین #واحد #مسکونی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.