آخرین اخبار
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی: آرزویمان این است که بتوانیم رقم یارانه را بیشتر کنیم
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برخی اخباری که در فضای مجازی در مورد برنامه هفتم منتشر می‌شود مقرون به صحت نیست. البته این را هم بگویم برخی اصلاحات در حوزه صندوق‌ها گریزناپذیر است ما چاره‌ای نداریم جز اینکه اصلاحات را انجام دهیم اما قطعاً باید با شیب منطقی و ملایم باشد که خدایی ناخواسته مشکلی برای اقشار مختلف مردم ایجاد نکند.

صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران در خصوص سامانه کالابرگ الکترونیک عنوان کرد: الحمدالله سامانه بسیار فعال است استقبال هم بد نبوده و روز به روز بهتر می‌شود با اصلاحاتی که ما باید انجام بدهیم و امیدواریم زودتر انجام شود، پیش‌بینی ما این است که با استقبال گسترده‌تر مواجه خواهد شد. با این سامانه بسیار به آینده امیدوار هستیم و می‌توانیم انشاالله معیشت مردم را به شکل مطلوب مدیریت کنیم.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص وجود برخی رانت‌ها و فسادها در صندوق بازنشستگی کشوری گفت: هاضمه دولت فساد را نمی‌پذیرد، فسادناپذیر است و فساد را هضم نمی‌کند. امکان دارد در برخی از شرکت‌ها خدایی ناخواسته تخلفاتی صورت بگیرد که هم مرکز حراست ما هم مرکز بازرسی ما و همه مدیران عامل عزیز ما پیگیر هستند تا هر کجا که تخلف ببینند با شدت و قدرت و قوت برخورد خواهند کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مورد تغییر میزان یارانه هم گفت: الان تصمیم این است که ۲۰ درصد به دهک‌های پایین جامعه اضافه شود. در آینده با توجه به اینکه در اقتصاد کشور دارد فرج ایجاد می‌شود و با سفرهای آقای رئیس‌جمهور و تلاش‌های ایشان و پیگیری‌های ایشان امیدوارم یک رونق خوبی را در سال ۱۴۰۲ داشته باشیم و شرمنده آحاد مختلف مردم نشویم.

وی در پاسخ به این سوال که‌ آیا امکان تغییر این نرخ وجود دارد، گفت: ما به عنوان وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی آرزویمان این است که بتوانیم این رقم را بیشتر کنیم.

مرتضوی در مورد آخرین تغییرات برنامه هفتم در مورد کارگران عنوان کرد: یک خواهش از اصحاب رسانه دارم که پیش داوری نکنند. اجازه بدهید برنامه تقدیم مجلس شود. برنامه‌ که تقدیم شد، یعنی به تایید هیئت وزیران و آقای رئیس‌جمهور رسیده است. طبیعی است این برنامه نقدپذیر است مثل همه برنامه‌ها، آحاد مختلف مردم و شخصیت‌های متعدد قادر خواهند بود نقد بر برنامه داشته باشند و ما به عنوان کارگزاران نظام و دولت موظف هستیم به نقدهای مردم و نخبگان پاسخگو باشیم.

وی ادامه داد: برخی اخباری که در فضای مجازی منتشر می‌شود مقرون به صحت نیست. البته این را هم بگویم برخی اصلاحات در حوزه صندوق‌ها گریزناپذیر است ما چاره‌ای نداریم جز اینکه اصلاحات را انجام دهیم اما قطعاً باید با شیب منطقی و ملایم باشد که خدایی ناخواسته مشکلی برای اقشار مختلف مردم ایجاد نکند.

شناسه خبر : 8858
تاریخ : 1402/3/25 05:32:50
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/kdRhtZ
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #صولت مرتضوی #وزیر تعاون #کار و رفاه اجتماعی #برنامه هفتم #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.