آخرین اخبار
وزیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی: آثار تاریخی واگذار نمی شوند اجاره داده می شوند
عزت الله ضرغامی با بیان اینکه بسیاری از ظرفیت هایی که قبلا به فعلیت نرسیده اند با مولدسازی دارایی ها در خدمت مردم قرار می گیرد، افزود:در حوزه میراث فرهنگی می خواهیم مشارکت مردم در بازسازی، ترمیم و اداره آثار تاریخی غیر نفیس افزایش یابد.

وزیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج درباره اینکه آیا آثار تاریخی در طرح مولدسازی دارایی ها وجود دارد، گفت: هرکار خوب و سازنده ای که قرار است در کشور اتفاق بیفتد با هجمه های غیرکارشناسی مواجه می شود و کار خوب را به حاشیه می برند از جمله مولدسازی دارایی هاست که به صورت جدی در دولت سیزدهم دنبال می شود.

عزت الله ضرغامی با بیان اینکه بسیاری از ظرفیت هایی که قبلا به فعلیت نرسیده اند با مولدسازی دارایی ها در خدمت مردم قرار می گیرد، افزود:در حوزه میراث فرهنگی می خواهیم مشارکت مردم در بازسازی، ترمیم و اداره آثار تاریخی غیر نفیس افزایش یابد. در واقع آنجایی که هجمه غیرکارشناسی وارد می کنند به این شاخص ها توجه نمی کنند. به این معنی که هیچ بنای ارزشمندی واگذار نمی شود بلکه اجاره داده می شود.

او با تاکید بر اینکه بعد از تعیین صلاحیت ها مزایده ها برگزار می شود، گفت: در برخی بناهای تاریخی بخش خصوصی حدود ۶۰ میلیارد تومان هزینه کرده که هیچ گاه دولت نمی توانند چنین هزینه هایی را صرف کند. از این رو در شرایط کنونی، سیاست دولت تسریع در مشارکت بخش خصوصی در حفظ و ترمیم آثار تاریخی است.

ضرغامی افزود: هیچکدام از آثار تاریخی واگذار نمی شود و اجاره ها متناسب با بنا و بر مبنای کاربری مشخص تعیین می شود در واقع به آثار تاریخی مجوز سفرخانه، مکان اقامتی، مجموعه فرهنگی و ... در بازه زمانی ۱۰ تا ۲۰ ساله داده می شود.

شناسه خبر : 8873
تاریخ : 1402/3/25 11:52:29
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/vbz6uT
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #میراث‌فرهنگی #وزیر #گردشگری #صنایع‌دستی #عزت الله ضرغامی

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.