آخرین اخبار
وزیر کشور: زنجیره ارزش راهبردی استان ها باید به صادرات و ارزآوری منجر شود
وزیر کشور با اشاره به نقش استانداران در افزایش صادرات غیرنفتی با کمک وزارت صمت، بر ضرورت رسیدن زنجیره های ارزش راهبردی استان ها به صادرات و ارزآوری تاکید کرد

به گزارش دریاکنار و نقل از  مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور، احمد وحیدی امروز دوشنبه در نشست توسعه صادرات غیرنفتی که با حضور عباس علی آبادی وزیر صمت، چند تن از استانداران و نمایندگان سایر دستگاه های ذیربط در وزارت کشور برگزار شد، تاکید کرد: ما در وزارت کشور، موضوع زنجیره ارزش راهبردی را دنبال می کنیم. این زنجیره های ارزش راهبردی باید به صادرات و ارزآوری منجر شود و سیکل خود را با صادرات تکمیل کند.  

در این جلسه، گزارش هایی از عملکرد صادرات غیرنفتی استان های تهران، سمنان، گلستان، گیلان، مازندران، هرمزگان، بوشهر، خوزستان، فارس، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویراحمد در زمینه صادرات غیرنفتی، ارائه و چالش ها، فرصت ها و پیشنهادهایی درباره این موضوع، مطرح و بررسی شد.

وزیر کشور در حاشیه این نشست در جمع خبرنگاران گفت: موضوع اصلی نشست این بود که چگونه باید صادرات غیرنفتی را ارتقا داد. ما پیشرفت خیلی خوبی در حوزه صادرات غیرنفتی داشتیم و ارزش این صادرات به ۵۰ میلیارد دلار رسیده است اما ظرفیت کشور برای صادرات غیرنفتی به اذعان متخصصین و دست اندرکاران می تواند ۱۰۰ میلیارد دلار را محقق کند. در گام اول می توانیم صادرات غیرنفتی را به ۷۰ میلیارد دلار افزایش دهیم و سپس به رقم ۱۰۰ برسیم.

وحیدی ادامه داد: ما باید از ظرفیت استان ها استفاده بیشتری کنیم. از استانداران خواستیم که مسئول کنترل تراز ارزی استان باشند و استان بتواند در مقابل صادرات، خودش، ارز مورد نیاز وارداتی را تامین کند.

وزیر کشور افزود: در زنجیره ارزش راهبردی که قبلا به استانداران اعلام شده، باید بتوانند این زنجیره ارزش را با صادرات تکمیل کنند و موضوع ارزآوری را در این چارچوب دنبال کنند.

وحیدی گفت: در جلسات بعدی که آقای علی آبادی در وزارت صمت برگزار خواهند کرد، پیشنهادات گسترده و قوی تری برای برداشتن گام بعدی مطرح خواهد شد؛ به خصوص امسال که سال رشد تولید و مهار تورم است، تولید ما باید بتواند صادر شود و ضرورت دارد که محصولات صادراتی و بازار هدف را مد نظر داشته باشیم. این ان شاء الله به عنوان یک کار مستمر، دنبال خواهد شد تا با استفاده از ظرفیت استان ها و استانداران عزیز بتوانیم در کمک به صادرات غیرنفتی گام های بهتری برداریم.

شناسه خبر : 11468
تاریخ : 1402/7/12 06:02:39
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/ZFpJdV
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #وزیر کشور #صادرات #ارزآوری #استانداران #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.