آخرین اخبار
وضعیت نارنجی آب‌های جنوب برای تردد و فعالیت‌های دریایی
سازمان هواشناسی کشور نسبت به اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی و خطر غرق شدن شناور‌های سبک و نیمه سنگین به دنبال افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا در گستره آب‌های جنوب هشدار داد.

به گزارش دریاکنار و نقل از  وزارت راه و شهرسازی، بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی کشور، افزایش سرعت وزش باد و ارتفاع امواج دریا در روز‌های سه‌شنبه و چهارشنبه خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان را در بر می‌گیرد.

افزایش بیشینه سرعت وزش باد تا ۳۰ نات و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۲ متر در مناطق ساحلی و بیش از ۲ متر در مناطق دور از ساحل از مخاطرات این سامانه است که روز سه‌شنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج‌فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و روز چهارشنبه در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های بوشهر و هرمزگان، در نواحی مرکزی و شرقی خلیج‌فارس و تنگه هرمز و مناطق دور از ساحل دریای عمان فعال خواهد بود.

اثر مخاطره این سامانه اختلال در تردد و فعالیت‌های دریایی، خطر غرق شدن شناور‌های سبک و نیمه‌سنگین، پاره شدن تور‌های صیادی و خطر غرق شدن شناگرها، خسارت به تأسیسات ساحلی و فراساحل و اختلال در فعالیت سکو‌های نفتی پیش‌بینی شده‌است.

سازمان هواشناسی کشور به منع فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی و ممانعت از تردد شناور‌های سبک، ممانعت از ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر، منع فعالیت‌های پشتیبانی فراساحل، اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و سکو‌های نفتی همچنین آماده باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توسط فعالان دریایی توصیه کرده است.

شناسه خبر : 13752
تاریخ : 1402/11/15 11:26:26
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/fw8xFK
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #هواشناسی #نارنجی #فعالیت‌ دریایی

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.