آخرین اخبار
وعده فراموش شده؛ تعهد 4 ساله ساخت آشیانه بالگرد همچنان بلاتکلیف
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر از نبود آشیانه بالگرد در استان بوشهر خبر داد و گفت: عدم پیشرفت فیزیکی تعهد 4 ساله و متوقف شدن ساخت آشیانه بالگرد هلال احمر نشان دهنده نقص در مدیریت مالی و عدم توجه به تأمین منابع مالی برای پروژه‌های امداد و نجات است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در "نشست خبری یکشنبه‌های پاسخگویی مدیران" با تبریک هفته هلال احمر اعلام کرد: هفته ۱۸ تا ۲۴ اردیبهشت به عنوان هفته هلال احمر شناخته می‌شود و امسال با شعار "با مشارکت شما سربلندیم"، برنامه‌های متعددی برای این هفته در دستور کار قرار دارد. از جمله برنامه‌های این هفته می‌توان به تجدید میثاق با شهدا در شهرستان‌های مختلف و برگزاری مانورهای امدادی اشاره کرد. همچنین یک همایش دانش‌آموزی در دانشگاه خلیج فارس نیز برگزار خواهد شد.

حوزه آموزش؛

احسان ایزدپناه  مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در حوزه آموزش اعلام کرد: "آموزش بموقع باعث افزایش تاب آوری جامعه می‌شود. در سال گذشته، 700 دوره عمومی و 21 هزار نفر آموزش داده شد و آموزش‌های تخصصی شامل 85 دوره و 255 نفر نیروی امدادی و عضو هلال احمر برگزار شد.

حوزه حوادث؛

در حوزه حوادث، مدیرعامل اظهار کرد: "تعداد 654 حادثه از جمله آتش‌سوزی، حوادث جاده‌ای، خدمات حضوری، سیل و ابگرفتگی، و حوادث ساحلی و دریایی رخ داده است. تعداد کل افراد مصدوم در این حوادث 3973 نفر بوده است. همچنین، 15 حادثه کوهستان و مفقودی در بخش جم و ریز رخ داده است."

وی افزود: در ایام نوروز 122 مورد عملیات  بوده که شامل 69 مورد عملیات جاده ای، 35 مورد خدمات حضوری، 3 مورد سیل و 72 مورد حوادث دریایی و ساحلی بود. همچنین، 7 حادثه کوهستانی رخ داده است که مجموع افراد مصدوم در این حوادث 48 نفر بودند که به مراکز درمانی منتقل شدند.

حوزه معاونت داوطلبان؛

در حوزه معاونت داوطلبان، ایزدپناه، مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر، اعلام کرد: کمک‌های بلاعوض و درمانی به مبلغ 6 میلیارد و 500 میلیون تومان ارائه شده است. در حال حاضر، 134 خانه هلال در استان فعالیت می‌کنند، که شامل 52 خانه شهری و 82 خانه هلال روستایی می‌باشند. از جمله نکته‌های مهم این است که 22 نفر از مسئولین خانه‌ها بانوان هستند. همچنین، تعداد 2581 نفر عضو خانه هلال می‌باشند و 4 خانه هلال در بانک امانات فعال‌ترین آنها هستند که در مناطق انارستان، سعدآباد، بندر ریگ و خیارزار هستند.

مشکلات جمعیت هلال احمر استان نیازمند توجه فوری مسولان

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر، به تأکید بر ضرورت ساخت 5 پایگاه امداد دریایی در نوار ساحلی استان بوشهر پرداخت و اظهار داشت: نیازمندی به 5 پایگاه امداد دریایی در سواحل استان بوشهر حائز اهمیت است، زیرا در حال حاضر شهر گناوه و دلوار هیچ پایگاه امدادی ندارد و بودجه برای ساخت پایگاه‌های مورد نیاز هنوز تخصیص نیافته است. شرایط نامساعد پایگاه‌های امداد در دیر و همچنین با وجود اختصاص زمین لازم برای ساخت پایگاه امداد دریایی در شهر کنگان، نشان از ضرورت فوری اقدامات برای بهبود وضعیت دارند.

ایشان افزود: شهر بوشهر زمین لازم برای ساخت پایگاه امداد دریایی دارد و منتظر تخصیص بودجه مناسب برای این منظور است.

ایزدپناه از نبود پایگاه امدادی هلال احمر در شهرستان عسلویه خبر داد و بیان کرد: ساخت نخستین پایگاه امدادی هلال احمر در منطقه بنود عسلویه امسال اجرایی می‌شود.

چالش سوم نبود آشیانه بالگرد در استان بوشهر که به وضوح نشان‌دهنده مسائلی است که در راه امداد و نجات در استان وجود دارد بیان کرد: عدم پیشرفت فیزیکی تعهد 4 ساله و متوقف شدن ساخت آشیانه بالگرد هلال احمر نشان از عدم توجه به امور امداد و نجات و نیازهای اساسی جامعه است.

ایشان با اشاره به مبلغ 4 میلیارد تومان برای ساخت آشیانه بالگردکه تنها 130 میلیون تومان از این مبلغ تخصیص یافته که بسیار کم هست.تصریح کرد: این وضعیت نشان دهنده نقص در مدیریت مالی و عدم توجه به تأمین منابع مالی برای پروژه‌های امداد و نجات است.

ایزدپناه تاکید کرد: با توجه به این موضوعات و مشکلات، لازم است که مسئولان مربوطه واکنش مناسبی نسبت به این چالش‌ها نشان دهند و تلاش کنند تا امور امداد و نجات در استان بوشهر بهبود یابد و مردم استان از خدمات لازم بهره‌مند شوند.

ایشان در ادامه افزود: مجوز مرکز آموزش دریایی جنوب کشور در دست اقدام است و آمادگی ایجاد مرکز آموزش امداد دریایی جنوب کشور در بوشهر را داریم که با توجه به امکانات، زمینه‌های لازم برای راه‌اندازی این مرکز در بوشهر فراهم است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان بوشهر در پایان خاطرنشان کرد:  مرکز کنترل عملیات (EOC) یک مرکز مرکزی است که به منظور مدیریت و کنترل عملیات اضطراری و بحرانی در نظر گرفته می‌شود. این مرکز معمولاً 24 ساعته فعال است که افراد می‌توانند با شماره تلفن 122 به مرکز کنترل عملیات EOC تماس بگیرند. این شماره تماس به عنوان یک خط امداد فوری در صورت بروز حوادث و بحران‌های اضطراری در نظر گرفته شده است تا به افراد کمک و راهنمایی لازم را فوراً ارائه دهد.

شناسه خبر : 15170
تاریخ : 1403/2/16 15:05:16
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/wE7nLK
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان #بالگرد #امداد ونجات #هلال احمر #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.