آخرین اخبار
وقتی شجاعت پلیس، ضامن جان مردم می شود/ماجرای خنثی کردن نارنجک در حادثه خونین ایلام چه بود؟
وقتی شجاعت پلیس، ضامن جان مردم می شود/ماجرای خنثی کردن نارنجک در حادثه خونین ایلام چه بود؟

وقتی شجاعت پلیس، ضامن جان مردم می شود/ماجرای خنثی کردن نارنجک در حادثه خونین ایلام چه بود؟

در جریان حادثه خونین چند روز گذشته در ایلام یک صحنه که مورد توجه فضای رسانه و مردم قرار گرفت حمل نارنجک پرتاب شده و حمل آن توسط فرمانده انتظامی شهرستان ایلام بود. اما داستان این جریان چه بود؟

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، در جریان حادثه خونین چند روز گذشته در ایلام یکی از صحنه هایی که مورد توجه قرار گرفت انتشار فیلمی بود که در آن، فرمانده انتظامی شهرستان ایلام یک نارنجک را  با دست گرفت و با انتقال آن به ماشین مخصوص چک و خنثی سازی مانع از انفجار آن و آسیب دیدن افراد حاضر در محل شد.

 به سراغ سرهنگ قدرت حیدری زاد رفتیم تا جزئیات بیشتر در این خصوص را از زبان او بشنویم.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام در این خصوص به خبرنگار فارس در ایلام می‌گوید: در هر اتفاقی که رخ میدهد ما با ذهنیتی که از شرایط داریم اقدام میکنیم که در این مورد ذهنیت ما از بروز این حاثه ابتدا وقوع یک حادثه ترورسیتی بود که بایستی تصمیم گیری در لحظه انجام شود.

وی ادامه داد: زمانی که از درب اصلی پایین در حال ورود به ساختمان بودیم و چون بنده نفر اول بودم قبل از بقیه متوجه یک قبضه نارنجک عمل نکرده شدم. بعد از گذشت چند ثانیه متوجه شدم که ضامن دوم نارنجک که به شکل یک دستگیره در کنار نارنجک است هنوز باز نشده، اگر نارنجک عمل میکرد قطعا من و همکارانی که وارد ساختمان شده بودیم را مورد اثابت قرار میداد که در همین لحظه بود که بدون این که فکر بکنم به سمت نارنجک رفتم و آن را محکم در دستم گرفتم و به سمت بیرون دویدم که حداقل همکارانی که در محل هستند آسیب نبینند و اگر قرار است کسی آسیب ببیند فقط من باشم.

توقف من وسط خیابان برای یافتن تیم خنثی سازی بود

سرهنگ حیدری زاد گفت : ابتدا در کنار آمبولانس‌ها توقف کردم و خواستم نارنجک را روی زمین بگذارم اما وقتی دیدم محیط شلوغ است میخواستم از محیط دورتر شوم که متوجه ماشین چک و خنثی سازی شدم.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام ادامه داد: در همین حین همکاران واحد چک وخنثی سازی را صدا زدم و در همان حالتی که نارنجک را نگه داشته بودم با استفاده از یک بست ضامن نارنجک را ثابت کردند و با استفاده از یدگ حمل بمب، نارنجک را از محل خارج کردند.

چه دلیلی دارد وسط عملیات بدنبال معروف شدن باشیم؟!

وی تصریح کرد: ما به دنبال این که از ما فیلم بگیرند یا عکسی از ما گرفته شود نبودیم و در آن لحظات اصلا فرصتی برای فکر کردن به این موضوعات وجود نداشت و این تصمیمات در لحظه اتفاق افتاد.

وی افزود: نارنجک هایی که فرد ضارب از آنها استفاده کرد، به جا مانده از دوران دفاع مقدس بودند و اطمینانی به آنها نبود و حتی ممکن بود در حین حمل هم منفجر شود که خوشبختانه این اتفاق نیفتاد چه بسا ممکن بود افراد دیگری نیز قربانی شوند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام در پایان مجددا با اشاره به فیلم منتشر شده در فضای مجازی  تاکید کرد پلیس به جهت وظیفه ذاتی خود از همه عملیات های مهم جهت استناد مقام محترم قضایی مستندسازی می کند تا در صورت لزوم در اختیار مقام قضایی و حتی اصحاب رسانه  قرار دهد.

شناسه خبر : 1975
تاریخ : 1401/2/31 19:02:02
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/dj2hK6
نویسنده خبر :
X

🔶عباس اکبری زاده 

🔹خبرنگار

🔹کارشناسی مهندسی کشاورزی

🔹کارشناسی ارشد مدیریت رسانه

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.