آخرین اخبار
پاسخگویی به صد و 22 هزار تماس با اورژانس 115 در یک سال
رییس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر اظهار داشت: تعداد بالای تماس با اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر یکی از مهمترین دغدغه‌های عرصه سلامت است.

رییس اورژانس استان اذعان داشت:  صد و 22 هزار تماس تلفنی مستند شده که مردم در این تماس‌ها اغلب درخواست راهنمایی یا اعلام نیاز به کمک و امداد رسانی داشته‌اند.
دکتر موسوی گفت: ما موظف به پاسخ دهی به تمامی تماس‌های تلفنی با ۱۱۵ هستیم که از این تعداد 31 درصد آن یعنی حدود چهل و یک هزار تماس منتهی به عملیات اورژانس و امداد رسانی شده است.
رییس اورژانس تصریح کرد:  تمام تماس ها در سامانه ۱۱۵ ضبط و ثبت می‌شوند اما در این بین مزاحمت‌هایی هم متاسفانه وجود دارد که اتفاقا آمار بالایی نیز دارد و خیلی از این تماس‌ها عملیاتی نمی‌شوند ولی همه این آمار به صورت مستند است.
وی خاطر نشان کرد:  بیشترین تماس ها با اورژانس در شاخص هایی با موضوعیت تصادف و امداد رسانی برای نجات در واقعه تصادف است  و مشکلات قلبی و تنفسی نیز به ترتیب در جایگاه دوم و سوم قرار دارند که مردم در تماس‌های تلفنی برای آن درخواست اعزام آمبولانس می‌کنند.
رییس اورژانس استان بوشهر اظهار کرد: تمامی تماس‌های استانی که از جای جای شهرستان ها  و روستاها گرفته می‌شود در شهر بوشهر پاسخ دهی می‌شود این مهم یکی از برنامه‌های اجرایی در استان، شیوه متمرکز سازی بوده که به یاری خدا  در نیمه دوم سال گذشته برای هفت شهرستان اجرا شد و تا یک ماه آینده برای سه شهرستان دیگر به مرحله اجرا در می آید .
دکتر سید حسین موسوی افزود: در حال حاضر نیز با وجود داشتن .450 تکنسین در اورژانس، صرفا 12 نفر پزشک، کارشناس پرستاری و کارشناس مامایی در سامانه پاسخ دهی ۱۱۵ بوشهر فعال هستند و در شهرستان‌ها نیز تعداد پایین تری فعالیت دارند که اغلب نیروی عملیاتی مشترک پاسخگوی تماس‌های تلفنی نیز هستند.
 رییس اورژانس عنوان داشت: از این تعداد تماس، 40 هزار و 935 مورد منتهی به عملیات و تعیین ماموریت شد که از این تعداد نیز دوازده هزار و 63 مورد صرفا تصادفات رانندگی بوده است که از این میان  6340 مورد آن تصادف شهری و مابقی تصادفات جاده‌ای است.
دکتر موسوی بیان داشت: از کل این آمار، شش هزار و 81 نفر مصدوم در همان ابتدا اقدام به درمان اولیه در محل توسط تکنسین‌های اورژانس شد و بیست و هشت هزار و 85 مددجو از این تعداد مصدوم پس از درمان اولیه به بیمارستان اعزام شدند.
وی افزود: در خصوص اعلام فوتی نیز اورژانس با وجود داشتن آمار نمی‌تواند اعلام کند چون مسوولیت آن مربوط به نهادهای اجرایی دیگر است .
وی ادامه داد: هم اکنون 56 پایگاه شهری و جاده‌ای اورژانس در استان فعال است که از این تعداد 38 پایگاه در جاده‌ها مستقرند، 18 پایگاه شهری نیز آماده ارایه خدمات به مردم هستند.
اورژانس پیش بیمارستانی استان بوشهر، یک پایگاه اورژانس هوایی نیز دارد.

شناسه خبر : 6822
تاریخ : 1402/1/19 11:29:42
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/LsIAz2
نویسنده خبر :
X

🔶فریده ترنج مهرگان

🔹مدیر روابط عمومی و امور بین الملل

🔹کاردانی روابط عمومی 

🔹کارشناسی گرافیک

🔹عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران

برچسب ها #اورژانس #بیمارستانی #حوادث #دانشگاه #علوم پزشکی #استان بوشهر #سلامت #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.