آخرین اخبار
پاکسازی زیستی خاک برای اولین در پالایشگاه پنجم مجتمع کاز پارس جنوبی
مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی از اجرای اولین پروژه پاکسازی و تیمار زیستی خاک در پالایشگاه پنجم پارس جنوبی خبر داد.


به گزارش  نشریه دریا کنار ونقل ازخبرنگار شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛ کامبیز صفتی، مدیر پالایشگاه پنجم پارس جنوبی بیان کرد: اجرای این پروژه گامی بزرگ در راستای مراقبت از خاک و اصلاح آن می باشد و خوشبختانه متخصصان و کارکنان پالایشگاه پنجم در جهت توجه به مسائل زیست محیطی اقدامات شایسته‌ای انجام داده‌اند.

 صفتی ادامه داد: پاکسازی زیستی خاک، فرایندی است که از ارگانیسم‌ها یا آنزیم‌ها برای تجزیه و حذف آلاینده‌های زیست محیطی و تبدیل آنها به بقایای غیر سمی، استفاده می‌کند.

مدیر پالایشگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه تصریح کرد: پاکسازی زیستی، یک فرایند طبیعی است که عمدتأ منجر به تبدیل خاک آلوده، به خاک مناسب با ظرفیت استفاده ی مجدد وسازگار با محیط می‌گردد.

وی اضافه کرد: خاک یک منبع محدود و متناهی است و تیمار و بازیابی آن نیازمند زمان بسیارزیادی می باشد و انتخاب روزانه ما نیز تاثیر بزرگی بر آلودگی خاک دارد، لذا بایستی انتخاب شیوه بهره برداری از خاک، بیشترمورد توجه قرار گیرد.

مدیر پالایگاه پنجم مجتمع گاز پارس جنوبی اظهار کرد: حفاظت از خاک به‌عنوان بستر کشت و محل زندگی موجودات زنده از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین توجه به الودگی خاک و کنترل الاینده های ان موضوعی غیرقابل چشم پوشی است.

صفتی با اشاره به اینکه الودگی خاک یک مشکل در حال ظهور است بر ترویج مدیریت خاک از طریق دانش بیشتر و شواهد علمی قابل استناد، تاکید کرد.

شناسه خبر : 10253
تاریخ : 1402/5/23 04:58:09
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Mnew6k
نویسنده خبر :
X

🔶  زینب معین زاده

🔹خبرنگار | مدرس
🔹عضوانجمن خبرنگاران وروزنامه نگاران
🔹عضوخانه مطبوعات کشور
🔹مدیر دفتر سرپرستی دریاکنار (بندر کنگان) 
🔹مدیر دفتر سرپرستی روزنامه های سراسری فرهنگ جنوب _ مهدتمدن (استان بوشهر) 
🔹کارشناس فناوری اطلاعات 
🔹کاندیدای انتخابات انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران

برچسب ها #مدیرپالایشگاه پنجم #مجتمع گاز پارس جنوبی #کامبیزصفتی #پاکسازی زیستی خاک #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.