آخرین اخبار
پایانی برانتظار دو دهه‌ای برای خانه‌دار شدن فرهنگیان/ پروژه ظرف یک ماه آتی تکمیل می‌شود
سال ۱۳۸۱ جمعی از فرهنگیان در تعاونی مسکن ثبت نام کردند به امید اینکه بعد از ۵سال خانه‌دار می‌شوند اما در این میان تعاونی مسکن با مشکلاتی مواجه شد که باعث به تاخیر افتادن تحویل مسکن به فرهنگیان شد.

به گزارش نشریه دریا کنار

معیشت معلمان به عنوان یکی از مهمترین نقش آفرینان در تربیت و سرنوشت آینده افراد جامعه، در کشورهای پیشرفته مورد توجه است و طبق آمار میانگین حقوق معلمان در کشورهایی از جمله سوییس، آلمان، هلند، آمریکا و غیره بیش از ۶۰ هزار دلار است. اما در کشور ما حقوق معلمان به خرج روزمره شان هم نمی‌رسد و این قشر زحمتکش جامعه با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم می‌کنند.‌

سال‌هاست حقوق و مزایای خود را مطالبه می‌کنند اما پاسخ درستی نمی‌گیرند، مشکل تامین مسکن هم که این روزها قوز بالا قوز مشکلات همه افراد جامعه از جمله معلمان است. جمعی از فرهنگیان ناحیه ۲ آموزش و پرورش کرج در سال ۸۱ به امید خانه‌دار شدن، با تشکیل تعاونی مسکن فرهنگیان، به عضویت این تعاونی درآمدند و خوشحال از اینکه بعد از گذشت چند سال مشکل بزرگ آنها حل خواهد شد در ابتدا مبلغی حدود ۷میلیون تومان را پرداخت و ۲۰ میلیون تومان هم وام دریافت کردند و مابقی هزینه‌های مسکن را شاید از افرادی پول قرض گرفتند یا ماشین و طلای خود را فروختند.

قرار بود هیات مدیره حدود ۴سال بعد مسکن‌ها را تحویل فرهنگیان بدهد اما این فقط یک وعده بود و بس! حدود ۱۹ سال گذشت اما خبری از تحویل خانه به معلمان زحمت کش جامعه نشد. اگر این افراد در آن زمان پولی را که پرداخت کرده بودند در جای دیگری سرمایه گذرای می‌کردند نتیجه بخش‌تر بود.

شناسه خبر : 5861
تاریخ : 1401/11/30 10:39:41
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/t808WY
نویسنده خبر :
X

🔶 شبنم میرزایی وند

🔹 مترجم | نویسنده | خبرنگار
🔹 دکتری تخصصی روانشناسی
 
🔹 مدرس دانشگاه
🔹 عضو انجمن روانشناسی آمریکا
🔹 عضو انجمن هیپنوتراپی آمریکا
🔹 عضو رسمی باشگاه پژوهشگران جوان
 
🔹 مدیر مسئول نشریه ژاله هنر
🔹 مدیر دفتر نمایندگی نشریه دریاکنار و نگین جم در استان البرز
🔹رئیس انجمن ادبی شبنم صبح
 
🔹 مدیر مسئول موسسه دیبای هنر

 

برچسب ها #خانه دار شدن #فرهنگیان #تعاونی مسکن #نشریه دریا کنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.