آخرین اخبار
پرداخت ۳۸.۴ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به فعالان صنایع دستی استان بوشهر
معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان بوشهر از پرداخت تسهیلات کم‌بهره به فعالان صنایع دستی استان خبر داد و گفت: در این راستا ۳۸.۴ میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به تولیدکنندگان صنایع دستی استان بوشهر پرداخت شد.

به گزارش دریاکنار؛ خلیل رازه با بیان اینکه این استان در عرصه تولید محصولات صنایع دستی از جایگاه مهم و ممتاز در کشور برخوردار است، اظهار داشت: صنایع دستی در زمینه تولیدات فرش، محصولات حصیری، عبا، کالاهای دریایی و ساحلی، صنایع چوب و پارچه و دیگر محصولات از جمله کالاهای تولیدی صنعتگران دستی استان بوشهر است.

وی حمایت از تولیدکنندگان محصولات صنایع دستی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: در این راستا ضمن پرداخت تسهیلات مورد نیاز تولیدکنندگان برای فروش کالاهای آنان از همه ظرفیت‌ها استفاده می‌شود.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان بوشهر با بیان اینکه برخی روستاها و شهرهای استان بوشهر در تولید محصولات صنایع دستی برند کشوری هستند،گفت: در این راستا عبابافی روستای بحیری دشتی که به‌صورت سنتی و با پشم شتر بافته می‌شود ثبت ملی شده است.

رازه، شهر ملی حصیر آبپخش را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: شهر آبپخش دشتستان با توجه به ظرفیت در تولید محصولات حصیری و با توجه به وجود هنرمندان آن به‌عنوان شهر حصیر و کپوبافی معرفی شده است.

وی با بیان اینکه در ‌تولید محصولات حصیری 750 نفر در شهر ملی حصیر آبپخش فعالیت می‌کنند، خاطرنشان کرد: مهمترین محصولات حصیری آبپخش نوعی فرش حصیری، تویزه دست بافت حصیری به‌عنوان سینی، ظروف نگهداری غلات و دیگر تولیدات است که بخشی از آن به کشورهای حاشیه خلیج فارس صادر می‌شود.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان بوشهر از پرداخت تسهیلات کم‌بهره به فعالان صنایع دستی استان خبر داد و گفت: این تسهیلات در سه قالب تبصره 16، 18 و مشاغل خانگی به تولیدکنندگان صنایع دستی پرداخت می‌شود.

رازه با اشاره به پرداخت 19.4 میلیارد تومان تسهیلات بانکی از محل تبصره 16 به تولیدکنندگان محصولات صنایع دستی استان بوشهر خاطرنشان کرد: این تسهیلات در یکسال گذشته به 437 تولیدکننده محصولات صنایع دستی استان پرداخت شده است.

وی از پرداخت تسهیلات حمایت از فعالان صنایع دستی استان بوشهر از محل تبصره 18 خبر داد و بیان کرد: تاکنون از این محل 8 میلیارد تومان پرداخت شده است.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی استان بوشهر با بیان اینکه علاوه بر بیمه محصولات و تأمین مواد اولیه، تجهیزات زیرساختی تولیدکنندگان صنایع دستی مورد توجه قرار دارد، تصریح کرد: از محل تسهیلات مشاغل خانگی نیز در سال جاری 11 میلیارد تومان پرداخت شده است. در مجموع 38.4 میلیارد تومان تسهیلات کم بهره تبصره 16 ، 18 و مشاغل خانگی به صنعت‌گران دستی استان بوشهر پرداخت شده است.

 

منبع: خبرگزاری تسنیم

 
شناسه خبر : 13050
تاریخ : 1402/10/2 13:07:40
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/jry0cB
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #معاون صنایع دستی #میراث فرهنگی #استان بوشهر #تسهیلات کم‌بهره #تولیدکنندگان #صنایع دستی #دریاکنار

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.