گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
پزشکیان: تمرکز‌گرایی ممنوع؛ به استان‌ها اختیارات می‌دهم
رئیس‌جمهور با بیان "برای اصلاح امور به میدان آمده‌ام."، گفت: استانداران از اختیارات کافی برای انجام امور برخوردارند، لذا باید از تمرکزگرایی دست برداریم و امور را به استان‌ها و شهرستان‌ها واگذار کنیم.

مسعود پزشکیان پیش‌ازظهر امروز، سه‌شنبه، در ادامه برنامه‌های سفر به خراسان رضوی، در نشست با «فعالان و تشکل‌های اقتصادی» استان، ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت امام علی‌بن موسی الرضا(ع)، با اشاره به نکات مطرح‌شده از سوی فعالان بخش‌های تجاری، صنعتی، کشاورزی، معدنی و گردشگری استان تصریح کرد: بنده خودم نیز همواره منتقد سیاست‌هایی بوده‌ام که مشکلات و وضعیت نامناسب فعلی را ایجاد کرده است و حالا تلاش دارم با مشارکت شما فعالان اقتصادی و مردم این مشکلات را برطرف کنیم.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم انتظار دارند حل مشکلات‌شان به دست کسانی سپرده شود که توانایی و مهارت کافی و مناسب را دارند، افزود: مردم انتظار دارند که کنار تلاش برای حل مشکلات‌شان، ما تعامل مناسبی نیز با آنها داشته باشیم تا کرامت و عزت آنها نیز تأمین و حفظ شود.

تفویض اختیارات به استان‌ها انجام شود

پزشکیان خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نکته این است که بدانیم چه می‌خواهیم و چگونه باید آن را به دست آوریم؛ اگر نقشه راه و اقدام نداشته باشیم، هرج‌ومرج پیش خواهد آمد و در چنین فضایی اعطای اختیارات بیشتر باعث هرج‌ومرج بیشتر خواهد بود. تفویض اختیارات باید بر اساس یک دستورالعمل روشن و اهداف مشخص انجام شود؛ در دولت چهاردهم حقوق و مزایای مدیران بر اساس کیفیت عملکرد آنان تنظیم و پرداخت خواهد شد و دیگر اجازه نخواهیم داد مدیری که باعث کاهش بازدهی مجموعه تحت مدیریت خود شده است، فوق‌العاده مدیریت نیز برای خود تصویب کند.

رئیس جمهور با اعلام اینکه "بنای ما در دولت رفع مشکلات است."، گفت: دوام و قوام دولت به رونق صنعت، تولید و تجارت است؛ اگر تولید و تجارت نباشد یا رونق نداشته باشد، دولت هم دوام و رونق نخواهد داشت. دولت باید به‌ازای مالیاتی که از بخش تولید اخذ می‌کند، امنیت بخش تولید و تجارت را حفظ کند و ارتقا دهد و شرایط کسب‌وکار را تسهیل کند و از اجحاف بخش‌های دیگر به فعالان اقتصادی و تولیدی جلوگیری کند.

 
شناسه خبر : 16763
تاریخ : 1403/6/14 05:28:47
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/JVqKfj
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #پزشکیان #رئیس‌جمهور #تفویض اختیار #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.