آخرین اخبار
پیام خداحافظی دکتر جمالی از کنگانی ها
دکتر رحیم جمالی شهردار کنگان پس ۸۰ ماه خدمت در این شهر و پس از استعفا از این سمت، در پیامی احساسی از مردم کنگان خداحافظی کرد.

 پیام خداحافظی دکتر جمالی از مردم کنگان به شرح ذیل است:

 سلام و درودی به ادب و مهر خدمت شهروندان عزیز کنگانی؛ هفدهم اردیبهشت ماه بعد از حدود ۸۰ ماه و سپری نمودن روزهای خوب و خاطره انگیز ، ماموریت اینجانب در شهر کنگان به پایان رسید.

برخود لازم دیدم به پاس همه همکاری ها و سعه صدر از شما مردم خوب و مهربان تشکر و قدر دانی و طلب بخشش نمایم .

بیستم شهریور ماه سال ۱۳۹۶ کارم را در کنگان بعنوان شهردار شروع نمودم و در این ۸۰ ماه اندیشه ای غیر از عمران و ابادی و توسعه شهری نداشتم . بر خود لازم می دانم در پایان کار، خلاصه ای از کارهای انجام شده و روند امور را خدمت مردم شریف بصورت فشرده گزارش نمایم :

۱. اولین اقدام ، تمرکز بر نیروی انسانی شهرداری و شناسایی نیروهای مستعد و پاکدست و کادر سازی ، جهت اجرای مأموریت های مختلف شهرداری که عمدتا تخصصی ست، بود . این بدنه چابک و تخصصی اکنون نیز در شهرداری های استان الگوست .

۲. استقرار و توسعه شهرداری الکترونیک ؛ استقرار شهرداری الکترونیک و استفاده مناسب از ابزارها و تجهیزات فناوری و پرهیز از کار دستی در سالهای اولیه اتفاق افتاد و به مرور این فعالیت ها توسعه یافت . در سالهای بعد در نقاط مختلف شهر دوربین های پایش تصویری بر پا شد و بخش های مختلف شهر ، از ساختمان شهرداری رصد می شد . امروز یکی از شهرداری های کارآمد در این خصوص هستیم .

۳- بهبود عبور و مرور و اصلاحات هندسی در همه مناطق شهری بخصوص معابر اصلی با طراحی های مطلوب و بعضا میدان های جدید شهری که علاوه بر تضمین روان بودن و امنیت عبور و مرور ، بعنوان نشانه و   نمادهای شهری نیز صورت می گیرد .

۴-شهر کنگان یکی از مهاجر پذیر ترین شهرهای کشور است ؛ لذا توسعه کالبد شهر و عمدتا توسعه افقی و هم عمودی اجتناب ناپذیر است . احداث بلوارها و خیابان های جدید جهت اتصال این مراکز جمعیتی و محلات تازه تاسیس ، با طراحی مطلوب و رعایت استاندارد های ترافیکی یکی از رسالت شهرداری در این سالها بود . احداث دهها پل بزرگ و کوچک طی این سالها ، اراده شهرداری جهت توسعه معابر شهری را اثبات می نماید .

 ۵-توسعه فضای سبز به سبب آلودگی هوا ، افزایش سرانه های مطلوب و استاندارد این کاربری و ارتقا کیفیت محیط شهری هموار در دستور کار بود  و در همین راستا افتتاح بیش از بیست پارک محله ای در محلات مختلف شهر ، دهکده گردشکری کنگان ، پارک چشمه بی بی حبش ، پارک های خطی ، نوسازی پارک های قدیمی شهر … در همین راستا صورت گرفت .

 ۶- نشانه و اِلمان های شهری ، از جمله بناهای مهم در طراحی معماری و طراحی شهری محسوب می شود . به نحوی که گاه حتی از خود شهر ، پر اهمیت تر جلوه می نمایند ، چرا که بیانگر هویت ، شخصیت و عصاره شهر ، در یک ساختار نمایان هستند . در این راستا نشانه های شهری مانند برج بادگیر و ساعت در میدان شهید بهشتی ، فانوس دریایی میدان کوزه گری ، میدان سکان و نصب دهها تندیس در محلات و معابر شهری را می توان مثال زد   که علاوه بر زیبایی فضای شهری ، هر کدام نشانه شهری هم محسوب می شوند .

۶ – نوسازی اتش نشانی نیز در جهت تضمین امنیت و ارتقا ایمنی شهر صورت پذیرفت . خرید ماشین الات جدید ، افزایش پرسنل اتش نشانی ، خرید تجهیزات جدید و به روز ، افتتاح ایستگاه شماره ٢ ، تملک أراضی و پیش بینی اعتبار برای ایستگاه سوم و … از ان جمله بود .

  ٧- کوچه های خاکی شهر را می توان یکی از مهمترین معضلات شهر بدانیم . سعی نمودیم در مدت زمان کوتاهی این عقب ماندگی را جبران نماییم . کارگاه های متعددی از تولید سنگ جدول را هم در شهرستان و هم خارج ازشهرستان بکار گرفتیم و همزمان در نقاط مختلف شهر ، ساماندهی معابر را دنبال نمودیم . ساماندهی کوچه های خاکی و آسفالت معابر ، یکی از بالاترین حجم عملیات شهرداری بود  و در بعضی سالها به مساحت ٢٠٠ هزار متر مربع در سال رسید . منابع محدود مالی و صرفه جویی در هزینه ها، همزمان ساماندهی درامدهای شهرداری و بکار گیری پرسنل زحمتکش باعث شد این حجم کار با قیمتی بسیار ارزان دنبال شود و ما قادر شویم محدوده کارگاههایمان را در تعداد بیشتری از معابر گسترش دهیم . أین عملیات با توجه به توسعه روزافزون افقی شهر، بطور مداوم باید دنبال گردد .

٨ – پرونده های حقوقی شهرداری نیز پیگیریها و حساسیت های فراوان داشت و جهت عدم تضییع حقوق مان از آنها غافل نبودیم . همچنین حل و فصل موارد اختلافی با سایر دستگاهها و ادارات همواره مد نظر بود .

در پایان لازم می بینم تشکر نمایم از همه عزیزانی که در این مدت با من همکاری نزدیک و صمیمانه داشتند ؛ استاندار ساعی و تلاشکر استان جناب دکتر محمدی زاده ، معاونین استاندار، مدیران ستادی ، فرمانداران عزیز سالهای تصدی بخصوص فرماندار شریف و ساعی شهرستان جناب اقای غریبی بزرگوار ، امام جمعه معزز شهر حاج اقا محمودی عزیز، همچنین امام جمعه شریف اهل سنت حاج اقا جمالی مهربان ، اعضای محترم شورای اسلامی شهر در دوره های پنجم و ششم که همواره کنار اینجانب حضور داشتند و مشاورانی امین و دلسوز بودند ، ریاست محترم ادارات شهرستان و پرسنل شریف انها ، بزرگان و معتمدین شهر که همواره همراهانی امین و مشاورانی دلسوز بودند و در پایان از همکاران عزیز خودم در شهرداری بندر کنگان صمیمانه سپاسگزاری می نمایم . همچنین برای اعضای محترم شورای اسلامی و شهردار جدید آرزوی توفیقات روز افزون دارم .  در پایان رشته کلام را با یاد روزهای خوب سپری شده در کنار شما مردم شریف شهر با شعری از حضرت مولانا به پایان می برم:

 در غم ما روزها بیگاه شد/ روزها با سوزها همراه شد

 روزها گر رفت گو رو باک نیست/ تو بمان ای آنکه چون تو پاک نیست

 

 رحیم جمالی؛  با تقدیم احترام و اکرام

شناسه خبر : 15209
تاریخ : 1403/2/19 14:50:18
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/NCJtpx
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #رحیم جمالی #شهردار کنگان #خداحافظی

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.