آخرین اخبار
پیمانکار قطعات راه‌آهن بوشهر ـ فارس مشخص شد
استاندار بوشهر با بیان این‌که تمام تلاش مسئولان اجرا و تکمیل طرح راه‌آهن بوشهر-فارس است، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته، پیمانکار تمامی ۱۱ قطعه راه‌آهن بوشهر - فارس پیمانکار مشخص شده است.

به گزارش دریاکنار، احمد محمدی‌زاده در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح‌های استان در جمع خبرنگاران به اجرای طرح‌های مختلف عمرانی و اقتصادی در دولت سیزدهم در استان اشاره کرد و افزود: در سفر دوم رئیس جمهور به استان ۲۶۰ میلیارد تومان برای بیمارستان ۱۸۰ تختخوابی برازجان مصوب شد و به تازگی مناقصه جدیدی برای تکمیل مراحل ساخت این مرکز درمانی انجام شده است.

وی از توسعه اورژانس بیمارستان شهید گنجی برازجان خبر داد و اضافه کرد: این طرح نیز سرعت مطلوبی دارد که با تکمیل آن ۳۰ تخت اورژانس به این مرکز درمانی اضافه خواهد شد.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۶۰۰ تخت به ظرفیت تخت‌های بیمارستانی استان افزوده می‌شود، گفت: ساخت چند بیمارستان در شهرستان‌های مختلف استان در دست اجرا است که تا ۳ سال آینده تحول مهمی در زیرساخت‌های درمانی استان ایجاد می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به روند عملیات اجرایی محور دالکی – کنارتخته، بیان کرد: این محور به‌عنوان مهمترین محور ارتباطی استان‌های بوشهر و فارس است که جهاد نصر در قطعه اول و موسسه ریل گستر در قطعه دوم از دو جهت در حال فعالیت هستند.

محمدی‌زاده مدت زمان پیمان ساخت قطعه دوم را ۳۶ ماه عنوان کرد و افزود: محور بزرگراه دالکی به کنار تخته به طول ۱۸ کیلومتر به‌عنوان بخشی از کریدور شمال – جنوب کشور است که متاسفانه چندین سال روند اجرایی کار با رکود مواجه شده بود، اما در سفر اول استانی رئیس جمهور به استان در متمم سفر برای این طرح ۸۰۰ میلیارد تومان تصویب شد.

وی با اشاره به اینکه ۴ کیلومتر از محور دالکی-کنارتخته به بهره‌برداری رسیده است، اضافه کرد: ۲ تونل به طول ۶۰۰ متر و سه پل بزرگ در قطعه دوم ساخته خواهد شد.

استاندار بوشهر با اشاره به این‌که ساخت راه‌آهن بوشهر – از مطالبات دیرینه مردم استان بوده است، گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته پیمانکار تمامی ۱۱ قطعه این خط راه‌آهن مشخص شده است.

 

منبع: خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر

شناسه خبر : 12023
تاریخ : 1402/8/6 07:16:56
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Aen0yG
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #استاندار بوشهر #راه آهن #بوشهر_فارس #پیمانکار #قطعات راه‌آهن #استان بوشهر

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.