چرا در استان ما اینهمه جاده سازی کند وحتی متوقف شده است و یا حقوق برخورداری از مزایا و منفعت شهرها و روستاها از این راه های احداث شده دیده نمیشود!
اداره راه و شهرسازی استان:
اینها مطالباتی هست که ما میدانیم ولی شما نمی دانید و اگر میدانید چرا توجه نمیکنید وحقوق ما را رعایت نمیکنید!
امروز اگر شاهد بازگشایی محور اصفهان به شیراز هستیم در واقع ابتدا
توانمندی اداره راه وشهرسازی استانهای فارس و اصفهان رونمایی میشود و ناتوانی و ضعف شما در سهم خواهی اعتبارات از بودجه ملی و استانی و سفرهای استانی روئسای جمهوری هویدا ست؛
۸۰ درصد بودجه مملکت را استان بوشهر تامین میکند
آنوقت اعتبار کل استان از سفر رئیس جمهور به بوشهر ۸۰۰۰ میلیارد هست، با افتخار هم این آمار ناچیز را اعلام میکنید.
ولی در استان فارس فقط محور اصفهان به شیراز ۲۵۰۰۰ هزار میلیارد هست
میبایست بر مظلومیت بوشهر خون گریست
آنوقت در استان بوشهر ۸ماه نون مردم را تخته میکنند بعد یه سفر آزاد میکنند میگن بهتون یه سفر هدیه دادیم.
بپردازم به اصل موضوع
همه استحضار دارند در گذشته با تسهیل در بهبود عبور و مرور راه یاسوج به بوشهر، هموارتر و مسیر بوشهر اصفهان ۱۲۰ کیلومتر هم از محور شیراز کوتاهتر شد و به همین خاطر عملا مسافرتهای دو استان جنوبی به سمت اصفهان و تهران شهرهای شمالی و مشهد و بالعکس از این محور شکل میگرفت بطوری که محور شیراز بجز مسافرتهای خاص از برنامه خارج شد و عملاً حتی گوگل را سرچ میکردی مسیر یاسوج را بعنوان نزدیکترین مسیر به شما نشان میداد.
چرا که به این دلیل ۱۲۰ کیلومتر مسافت کمتر بود و مسیر یاسوج، تاثیر منفی فراوانی بر گردشگری استان فارس و شهرهای واقع در مسیر این جاده داش
شیرازیها در این مدت ۱۵ سال آرام و قرار نداشتند، این همه حجم مسافر را از دست داده بودند به چاره اندیشی افتادند بدون اینکه رسانه ای کنند مطالعه کردند، اعتبار گرفتند، اجرا کردند.
چرا امروز اینهمه کلیپ داره دست بدست میشه که ما این محور را با این ویژگی ها و مزایا ساختیم.
در صورتی که محورهای مهم تری هم در کشور ساخته شده ولی به این حجم تبلیغ نشده است.
دقت کنید:
میخواهند این پیام بدهند آهای ملت ایران ما مسافت را کم کردیم دقیقا ۱۵ کیلومتر هم از مسیر بوشهر به یاسوج کمتر
یعنی علاوه بر ۱۲۰ کیلومتر قبلی را جبران کردیم بلکه ۱۴ کیلومتر هم جلو زدیم نسبت به محور یاسوج و داریم رو محور شیراز به بوشهر هم داریم کار میکنیم و ناگفته نماند کار هم کردهاند و از شیراز به چنار شاهیجون هم مسیر یک طرف شده
حالا دیگه آن مسافرها و اتوبوسها و کامیونها ناچارنند این محور را انتخاب کنند
استان فارس داره محور شیراز به بوشهر با تمام توان دنبال میکند
بعد استان ما محور دالکی تا کنار تخته ۴۵ سال هست نتواسته ۴۰ کیلومتر را تعریض نماید.
محور بوشهر _دیر ۹۵ درصد آن در دشت بدون عوارض طبیعی عبور میکند نتواسته تکمیل نماید
اداره راه استان تا توانسته مسیرها را بسته،
شما در نظر بگیرید محور خیر اندیش به دلوار یک محور قدیمی و ارتباطی به بخش دلوار هست نتواستند یه پل رو گذر رو سه راه خیر اندایش احداث کنند مشکل عبور و مرور آن برطرف شود و الان ۲۰ سال هست با نصب گاردریل راه را رو بخش دلوار بسته اند.
برای کارخانه سیمان دشتستان پل روگذر احداث میشود ولی رو ده روستا بخش دلوار راه را می بندند.
حالا جالب هست بجای اینکه محور ساحلی را از مجاور روستاها و شهر عبور دهند با حداکثر فاصله عبور دادند که اگر یه روزی این محور تکمیل شود مردم ازش محروم باشند
چرا این اتفاق می افتدد
برا اینکه کار مطالعاتی طرح محور ساحلی دست مهندسین بخش نبوده در صورتیکه شیرازیها میگن این طرح اجرای محور اصفهان به شیراز مهندسین داخلی بوده است.
چرا میگن مهندسین داخلی! به جهت اینکه حقوق بومی استان را در آن دیده اند.
و هزاران نکات ریز و درشت دیگر ...
امیدوارم مسئولان ما هم بخودشون بیایند وطرح ملی را در استان تقویت نمایند تا ماندگاری در استان ما بیشتر شود
پیشنهاد:
_زیر ساختها را تامین و تکمیل نمائید
_آب استان را بوسیله آبشرین کن ها تامین نمائید.
_جاده ها را بهبود بخشید.
_تجارت استان را تقویت نمائید و گول مرکز نشینان نخورید و هم آوای آنان نشوید و ساحل نشینان را قاچاقچی معرفی نکنید
_مراکز درمانی تقویت کنید.
_گردشگری ساحلی را پشتیبانی کنید.
__آنوقت خواهید دید استان شما استانی پویا قابل توجه سرمایه گذارها، گردشگران، تجار واقع خواهد شد.
علیرضا احمدنیا از دلوار
نظرات
0