آخرین اخبار
چه خبر از پروژه شاخص عمرانی سال 98 شهرداری بوشهر (تقاطع غیر همسطح شهید مطهری)
یکی از متداول ترین مشکلاتی که سالهای اخیر در شهرداری بوشهر اثبات شده است، عدم توانایی این مجموعه در سیاست گذاری و اتمام بموقع پروژه ها و تأخیر در اجرای آنهاست. از نظر ایادی شهرداری مقصر اصلی همیشه پیمانکاران نگون بخت هستند. مثال عینی آن تقاطع غیر همسطح شهید مطهری است که درسال ۹۸ یک شرکت که سابقه و تجربه زیادی در بخش اجرای پروژهای عمرانی و ملی وحتی برون مرزی داشت با حداقل مبلغ ممکن موفق به عقد قرارداد برای اجرای این پروژه شد و عملیات اجرا را در خرداد ۹۸ شروع کرد.  شروع عملیات اجرایی این پروژه مصادف با چالشها و مشکلات درون سازمانی شهرداری اعم از بازداشتها و برکناری پی درپی عوامل ومقامات عالی شهرداری و غیره همراه بود و عدم تحویل زمین و محل اجرای پروژه به صورت بلامعارض و مشکلات عدیده از این دست موجب تطویل اجرای پروژه شده و افزایش لجام گسیخته نرخ مواد و مصالح مشکلات اجرایی را برای پیمانکار تشدید ساخت. 

 پرواضح است که در آشفته بازار تغییر مدیران ارشد در یک سازمان مانند شهرداری، موجبات اتلاف وقت عموم و به حاشیه رفتن امور جاری شهری کمترین انتظار است که تبعاتی این چنینی درپی دارد.

دراین گونه مواقع معمولاً قاطبه مسئولین شهری برای لاپوشانی ضعف های خود دست به دست هم داده تا پیمانکار غیر بومی را که مدافعی غیر ازخدا ندارد قربانی و از صحنه خارج نمایند.  

قطع به یقین با خلع ید پیمانکارفعلی این پروژه، با حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی، علاوه بر تحمیل زیان سنگین به پیمانکار نگون بخت، موجب تضییع اموال عمومی والنهایه ضرر سنگین تر به بیت المال و شهروندان بوشهرخواهدشد.

مع الاسف مسئولین شهری بوشهر بجای رفع موانع در مسیر پیشرفت کار و گره گشایی از مشکلات و ایجاد بستری سالم برای تسریع در اجرای پروژه، تمام هم و غم و نیروی جمعی خود را برای زمین زدن پیمانکار متمرکز و با افتخار اعلام می کنند که در صدد ورود یک پیمانکار دیگر که حتما بومی هم باشد هستیم، حال سوال این است که آیا عمده مشکلات که ناشی از هم گسیختگی درون سازمانی شهرداری است را باید پیمانکار پاسخ دهد؟
 آیا واگذاری این پروژه با چندین برابر قیمت قبلی به شرکتی دیگر، در جهت حفظ منافع مردم و حقوق ورفاه حال شهروندان است یا هدف دیگری دنبال می شود؟ 
براین اساس از دستگاه های نظارتی انتظار می رود با ورود  به این موضوع، مانع از تضییع حقوق مردم و بیت المال و تکرار این نابسامانی ها در مجموعه شهری بوشهر شوند.

شناسه خبر : 457
تاریخ : 1400/2/3 15:50:13
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/FP1p6D
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.