آخرین اخبار
چهارشنبه خونین در ایلام/ نمره بیست نیروی انتظامی استان/ اعتماد مردم به رسانه ها بخاطر اطلاع رسانی دقیق
چهارشنبه خونین در ایلام/ نمره بیست نیروی انتظامی استان/ اعتماد مردم به رسانه ها بخاطر اطلاع رسانی دقیق

چهارشنبه خونین در ایلام/ نمره بیست نیروی انتظامی استان/ اعتماد مردم به رسانه ها بخاطر اطلاع رسانی دقیق
✍: رضا آزادی

صبح روز چهارشنبه۲۸ اردیبهشت که هنوز مردم  استان ایلام در شوک  گردوغبار وحشتناک چند روز گذشته بودند و هرلحظه منتظر خبری از فعالیت یا تعطیلی  بودند به ناگاه خبری بهت آور و دلهره آور فضای استان را دربرگرفت:
"" گروگانگیری مسلحانه در اداره کل بنیاد مستضعفان استان ایلام""

در حالی که  حرفای ضد و نقیضی در فضای مجازی در خصوص این حادثه ردوبدل می شد نیروی انتظامی استان به مسئولیت مستقیم و فرماندهی سردار القاصی مهر به محل حادثه اعزام و کنترل فضای حادثه برای جلوگیری از گسترش حادثه در بین مردم و همسایه ها وافزایش تلفات  را در دست گرفتند.

مهاجم که از نیروهای خود اداره کل بنیاد مستضعفان بود بدلیل مشکلات شخصی  و تصمیمی وحشتناک اقدام به تیراندازی به همه همکاران خود و نمود و متاسفانه در این حادثه تعدادی را مجروح وپس از کشتن مظلومانه ۳ نفر از همکاران صمیمی خود و بدلیل اینکه بخاطر حضور  به موقع  نیروی انتظامی راه فراری وجود نداشت با اسلحه به عمر خود پایان داد.

حادثه  آن قدر سخت و جانکاه بود که باعث غمگینی و ناراحتی مردم استان ایلام از مرگ ۴ جوان و داغدار شدن خانوارهای آن ها  شد.

پس  از مخابره خبرحادثه سریعا نیروهای نظامی،انتظامی.قضایی وامنیتی در محل حضور داشتند ولی متاسفانه ضارب تصمیم وحشتناک خود را در کمترین زمان اجرا کرده بود واینک فقط مدیریت حادثه وجلوگیری از افزایش تلفات و ایجاد آرامش وآسایش عمومی اولویتی مهم بود که  سردار شجاع و نترس فرمانده انتظامی استان ایلام سردار دلاور القاصی مهر و همکاران پرتلاشش با جسارت و شجاعتی مثال زدنی به ساختمان بنیاد مستضعفان وارد شدند.

از صحنه های  به یادماندنی این حادثه حضور فرمانده انتظامی استان در صف اول و جلوتر از نیروهای خود در ورود به ساختمان محل حادثه بود که اگر تیراندازی می شد اول نفری که خدایی نکرده مورد اصابت قرار می گرفت خود سردار لرزبان و مردمی بود ولی وی خطر را به جان خرید تا مردم ببینند که نیروی انتظامی از جان خودشان برای امنیتشان می گذرند.

در کشاکش این حادثه  به ناگاه نارنجکی از طرف ضارب به سوی نیروهای انتظامی و مردم  پرتاب شد که خوشبختانه عمل نکرد و بازم یک نظامی جسور و شجاع سرهنگ قدرت حیدری زاد فرمانده انتظامی شهرستان ایلام سریعا  نارنجکی که هر لحظه احتمال انفجارش بود را  از صحنه دور کرد و توسط نیروهای فنی انتظامی خنثی شد که اگه این نارنجک از صحنه دور نمی شد و عمل می کرد قطعا آمار کشته ها و زخمی ها بیشتر می شد وخانواده های زیادی را داغدار می کرد.

در این جور حوادث قطعا نقش رسانه ها و خبرنگاران بسیار تاثیرگذار است و برای جلوگیری از سوء استفاده رسانه های معاند و موج سواری آن ها رسانه های ایلام همپای  مجموعه های دیگر نقش خود را به درستی  انجام دادند و  اطلاع رسانی و انعکاس خبر حادثه را به بهترین شکل ممکن و بدور از حاشیه و ایجاد التهاب منعکس کردند که به این عزیزان دست مریزاد و خسته نباشید می گوئیم.

و اما نکته پایانی که باید توسط رسانه ها، صاحب نظران، اساتید دانشگاه  مورد واکاوای قرار گیرد این است که:

 چرا  آستانه تحمل مردم اینقدر کاهش یافته؟

چرا رحم و مروت و انسان دوستی باید اینجور لگد مال شود؟

آیا نهادهای متولی بخصوص در حوزه مسائل  اجتماعی وظایف خود را به درستی و کامل انجام داده اند؟

چرا باید یک نفربه راحتی بتواند اسلحه و تجهیزات جنگی را  نگهداری و از آن استفاده کند؟

متولیان فرهنگی ، آموزشی؛ اجتماعی و تربیتی آیا وظایف خود را در کاهش آسیب های اجتماعی، فرهنگ سازی و ایجاد امید و نشاط انجام داده اند؟
و ......

این اتفاق اگرچه باعث ناراحتی  مردم استان و داغدار شدن چندین خانواده شد ولی امیدواریم متولیان امر از این به بعد فقط به ارسال بخشنامه های مکتوب بسنده نکنند.....

 

شناسه خبر : 1958
تاریخ : 1401/2/28 19:14:11
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/XNqWIK
نویسنده خبر :
X

🔶عباس اکبری زاده 

🔹خبرنگار

🔹کارشناسی مهندسی کشاورزی

🔹کارشناسی ارشد مدیریت رسانه

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

1
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.
  • آزاد
    1 سال قبل

    لطفا قهرمان نسازید از هیچ کس.فیلم کاملی از حادثه پخش نشده و معلوم نیست زمانبندی ورود به چه شکل بوده است و اصلا از نظر حرفه ای ورود سردار درست بوده یانه؟ما قهرمان نمی خواهیم بسه.جامعه به اخلاق و عدالت نیاز داره آقای رسانه