گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
کارت هوشمند برای حمل مواد معدنی در جاده‌های بوشهر الزامی می‌شود
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: از ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری حمل مواد معدنی از طریق جاده‌های استان صرفا توسط وسایل نقلیه و رانندگان دارای کارت هوشمند مجاز خواهد بود.

به گزارش دریاکنار به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (بوشهر) مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر گفت: از ۱۵ اردیبهشت‌ماه سال جاری حمل مواد معدنی از طریق جاده‌های استان صرفا توسط وسایل نقلیه و رانندگان دارای کارت هوشمند مجاز خواهد بود.

عبدالکریم اخترشناس با اشاره به اینکه حمل اضافه تناژ تولیدات معدنی سالانه خسارت زیادی به جاده‌های استان وارد می‌کند، افزود: با توجه به الزام قانون بودجه سالجاری و ساماندهی حمل مواد معدنی، اخذ کارت هوشمند برای حمل بار و مواد معدنی از ۱۵ اردیبهشت الزامی است.

اخترشناس گفت: پس از تاریخ ذکرشده هرگونه حمل و جابجایی مواد معدنی در جاده‌ها و شهرها برای خودرو و رانندگان فاقد کارت هوشمند ممنوع است و مسئولیت جرائم احتمالی یا توقیف محموله در صورت تحویل بار به رانندگان و وسایل نقلیه حمل بار فاقد کارت هوشمند برعهده بهره‌برداران معادن است.

این مقام مسئول تاکید کرد: همچنین از ۱۵ اردیبهشت اختصاص سهمیه سوخت به ناوگان حمل‌ونقل معادن مشروط به گرفتن بارنامه و تاییدیه پیمایش از طرف اداره‌کل راهداری حمل‌ونقل جاده‌ای استان است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با اشاره به فعالیت بیش از ۱۷۰ معدن در سطح استان یادآور شد: کلیه رانندگانی که تاکنون موفق به دریافت کارت هوشمند راننده و ناوگان نشده اند می توانند در فرصت باقی مانده با مراجعه به دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با این اداره کل، نسبت به دریافت کارت هوشمند اقدام کنند.

شناسه خبر : 7317
تاریخ : 1402/2/4 14:21:24
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/zNpYNS
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 
برچسب ها #کارت هوشمند #راهداری و حمل و نقل جاده‌ای #رانندگان #وسایل نقلیه #مواد معدنی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.