گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
کاهش نرخ بیکاری در بوشهر به ۷.۳ درصد
استاندار بوشهر از کاهش نرخ بیکاری در استان به ۷.۳ درصد خبر داد و گفت: هدف‌گذاری ۲۵ هزار فرصت شغلی، برنامه امسال کارآفرینی دستگاه‌های اجرایی و تولیدی است.

احمد محمدی‌زاده در جلسه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان بوشهر با قدردانی از تلاش مدیران در سال ۱۴۰۱ افزود، امسال با توجه به فراهم شدن بستر‌های مناسب اقتصادی، عمرانی و اشتغال‌زایی، سال شکوفایی استان در این حوزه‌ها خواهد بود.

وی افزود: تمرکز امسال استان تکمیل طرح‌های نیمه تمام و اثرگذار در اشتغال‌زایی است.

استاندار بوشهر با تاکید بر تکمیل و افتتاح طرح‌های نیمه تمام اقتصادی و تولیدی تا هفته دولت و دهه فجر امسال خواستار شتاب‌بخشی طرح‌های حوزه اقتصادی شد.

وی با اشاره نقش اشتغال‌زایی منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی در استان، یادآور شد: در سال ۱۴۰۰ میزان جذب نیرو‌های بومی استان بوشهر در صنایع و شرکت‌های مختلف پارس جنوبی ۲ هزار و ۱۵۹ نفر بود که این میزان در سال ۱۴۰۱ به بیش از ۲ هزار و ۹۷۰ نفر رسید که افزایش ۳۷ درصدی داشته است.

محمدی‌زاده با تأکید بر برنامه‌ریزی برای اشتغال نیرو‌های بومی استان بوشهر در حوزه نفت و گاز و نیروگاه اتمی بوشهر گفت: باید بر اساس نیاز اشتغال این حوزه‌ها، نیرو‌های بومی تحت پوشش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای قرار بگیرند.

وی از کاهش نرخ بیکاری در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: آمار و اطلاعات کشوری نشان می‌دهد طرح‌های اشتغال‌زایی در سال ۱۴۰۱ موفق بوده و نرخ بیکاری استان در زمستان گذشته به ۷.۳ درصد کاهش یافته است.

استاندار بوشهر با تاکید بر تسریع در اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی، عنوان کرد: تعهد ایجاد اشتغال در سال جاری ۲۵ هزار نفر تعیین می‌شود که نیاز به برنامه‌ریزی و تلاش برای تحقق آن دارد.

وی توسعه طرح‌های مشاغل خانگی را یک ضرورت دانست و تاکید کرد: کمبود نیرو‌های متخصص در بخش‌های مختلف شناسایی و زمینه آموزش مهارتی جوانان بومی در این رشته‌ها فراهم شود.

شناسه خبر : 7046
تاریخ : 1402/1/26 12:25:56
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Vkpiwy
نویسنده خبر :
X

🔶فریده ترنج مهرگان

🔹مدیر روابط عمومی و امور بین الملل

🔹کاردانی روابط عمومی 

🔹کارشناسی گرافیک

🔹عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران

برچسب ها #کاهش #نرخ #بیکاری #خبر #هدف‌گذاری #فرصت شغلی #کارآفرینی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.