آخرین اخبار
کتاب ابزار شناسی در تاسیسات در بوشهر تاليف شد
كتاب ابزار شناسي در تاسيسات توسط سيد محمد جواد هاشمي رئيس مركز آموزش فني و حرفه اي شماره 3 بوشهر در جهت رفع نياز فراگيران و شاغلان در حوزه تاسيسات با همكاري نشر خانه روشنا تايف شده است.

به گزارش نشریه دریاکنار و به نقل از روابط عمومي اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان بوشهر ، سيد محمد جواد هاشمي در مقدمه اين كتاب آورده است:
شور و اشتیاق حرفه‌آموزان، مشوقی همیشگی بود که اطلاعات لازم برای رشته‌های مختلف در اختیار آنان قرار گیرد. ولی متاسفانه نبود منابع در خور و بعضا به دور از حاشیه‌های زیاد علمی و کاربردی، در حد بحث موردنیاز مهارت جویان رنجی بود که سردرگمی همیشگی با آنان همراه شده بود. در این راستا سازمان‌ها و افراد مختلف، فعالیت زیادی در ارتباط با آموزش انجام داده‌اند که از آن جمله می‌توان به سازمان ارزشمند آموزش و پرورش اشاره نمود. با وجود این پیش زمینه، تابستان سال ۸۸ بر آن شدم در زمینه‌هایی که قبلا به همت سایر دوستان در آن مباحث کار شده است، به دسته‌بندی و به‌روز کردن اطلاعات منابع قبلی بپردازم و حواشی نیز از مباحث حذف کنم و در جاهایی که مباحث دارای اطلاعاتی قدیمی است با استفاده از منابع مناسب به‌روز شده داخلی و خارجی، کارخانجات تولیدی و صاحبان تجربه و علم، آن مباحث نیز بازنویسی گردیده و نقیصه‌ها را رفع کنم. مطالبی در این خصوص تهیه شد ولی به علت مشغله‌های کاری از تدوین آن به شکل کتاب صرف‌نظر نمودم ولی پس از چند سال نبود کتابی مدون در این زمینه و استفاده از مطالب جزوه ناقص قبلی در دست دانشجویان فنی و مهارت‌آموزان و وجود ایراداتی در آن جزوه، مرا برآن داشت تا این مهم را به سرانجام برسانم. لذا با توجه به مطالب فوق‌الذکر در بحث تاسیسات از بحث ابزارشناسی شروع و مطالب را طبقه‌بندی و در پایان تعدادی سوال چهار گزینه‌ای نیز بدان افزودم تا حرفه‌آموز خود را در محک آزمایش قرار دهد. امید است که خواننده عزیز از هر قشر فنی، هرگونه تجربه فنی مفید قابل اعمال در این مجموعه و یا هرگونه اشکال که می‌بایست رفع شود به این اینجانب ارائه دهد تا با حفظ نام منبع، آن را در این مجموعه اعمال کنیم و مسیری روشن و به دور از هر سردرگمی در اختیار حرفه‌آموزان عزیز قرار دهیم. بر این نکته تاکید می‌کنم که منابع مورد استفاده با توجه به موجود بودن اطلاعات کافی چه در حوزه کتب انتشار یافته داخلی و چه در آموزش‌های اینترنتی بنا بر سادگی گذاشته شده است و از بحث مشروح و کسل‌کننده ریز فنی دوری شده است.
این مجموعه مشتمل بر یازده فصل است. در فصل اول اشاره‌ای به ایمنی در کارگاه و بررسی کمیت‌های اصلی شده است. در فصل دوم وسایل اندازه‌گیری طول و زاویه مورد بحث قرار گرفته‌اند. فصل سوم شامل وسایل خط‌‌کشی و انواع چکش‌هاست. فصل چهارم به اره‌کاری، گیره‌ها و سوهان‌ها پرداخته شده است. فصل پنجم به سوراخ‌کاری و انواع دنده‌ها اشاره شده است. فصل شش و هفت نیز به سنگ‌زنی و انواع آچارها و ابزارهای دستی اشاره و فصل هشتم نیز به موضوع فشار و دما پرداخته شده است. سوالات چند گزینه‌ای در فصل نهم و پیوست مطالب مرتبط نیز در فصل دهم آورده شده است. فصل یازدهم نیز به مراجع اختصاص یافته است. این کتاب شامل صدها تصویر است که می تواند برای مهارت‌آموز مفید باشد.

شناسه خبر : 642
تاریخ : 1400/4/10 07:15:56
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/IStEEB
نویسنده خبر :
X

🔶سهیلا سلطانی
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 کارشناسی ارشد مدیریت دولتی  دانشگاه هرمزگان
🔹 لیسانس اقتصاد دانشگاه خلیج فارس
🔹 سردبیر  دریاکنار
🔹 کاندیدای ششمین دوره شورای شهر بوشهر
🔹 عضو صندوق هنر وزارت ارشاد
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.