گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
کشت گندم قراردادی در ۱۰ هزار هکتار اراضی بوشهر
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: امسال در ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان گندم کشت شده که ۱۰ هزار هکتار آن به صورت کشت قراردادی است.

رضا حسین‌پور از پایان عملیات کشت گندم در اراضی کشاورزی استان خبر داد و افزود: کشت گندم در اراضی بوشهر از آبان ماه آغاز شد و در مجموع ۸۵ هزار هکتار از به کشت دیم و ۱۵ هزار هکتار به کشت آبی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه امسال در مجموع ۱۰۰ هزار هکتار اراضی استان بوشهر به کشت گندم اختصاص یافته است، عنوان کرد: بر اساس برنامه‌ریزی سهم استان بوشهر از برنامه کشت قراردادی امسال ۱۰ هزار هکتار گندم آبی است که تا کنون ۵ هزار هکتار آن اجرایی شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان افزایش بهره‌وری تولید با تامین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان را از جمله مهمترین مزایای طرح کشت قراردادی عنوان کرد و ادامه داد: در شیوه کشت قراردادی که میزان تولید، بازار و قیمت محصول مشخص است، دیگر کشاورز درگیر تلاطم و افت و خیز‌های بازار نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال زراعی گذشته به علت بارش نامناسب باران و خشکسالی مزارع گندم دیم استان بوشهر تولید مناسب نداشت، گفت: امسال تا کنون بارش‌های مناسبی داشته‌ایم و اگر بارش تداوم داشته باشد پیش‌بینی می‌شود ۸۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تن برداشت گندم از اراضی استان داشته باشیم.

شناسه خبر : 4811
تاریخ : 1401/10/5 08:27:29
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/j21Hhf
نویسنده خبر :
X

🔶 آیدا عالی پور
🔹 روزنامه نگار
🔹 دانشجوی کارشناسی معماری دانشگاه فنی و حرفه ای استان بوشهر
🔹 کاردانی مشاوره
🔹 مسئول سایت دریاکنار
🔹 جوانترین خبرنگار عضو صندوق هنر وزارت ارشاد در کشور
🔹 عضو انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 

برچسب ها #کشت گندم #سازمان جهاد کشاورزی #نشریه دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.