آخرین اخبار
کمالوندی: صنعت هسته‌ای به‌صورت بسیار موثر و توفنده در حال حرکت است
سخنگوی سازمان انرژی اتمی گفت: یکی از حوزه‌هایی که مایه اقتدار بوده و به گفته مقام معظم رهبری آبروی کشور است، صنعت هسته‌ای است.

بهروز کمالوندی، سخنگو و معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی و معاونان این سازمان در مراسم گرامیداشت سالروز پیروزی انقلاب اسلامی شرکت کردند.

صنعت هسته‌ای به‌صورت بسیار موثر و توفنده در حال حرکت است 

بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی در جریان حضور در راهپیمایی چهل‌وپنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: حرکت پرشتاب انقلاب نیازمند حضور گسترده مردم در صحنه‌های گوناگون است که راهپیمایی ۲۲ بهمن ماه یکی از این صحنه‌ها است و هر ساله این مهم به‌صورت با شکوهی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حرکت انقلابی را نباید فقط یک حرکت سیاسی دانست، گفت: حرکت انقلابی یک حرکت دینی است و در مسیر مبارزه حق علیه باطل، انسان باید تصمیم بگیرد که قرار است در کدام مسیر حرکت کند؛ به نظر بنده امروز برای دنیا کاملا روشن شده که حق در حال جلوه‌گری بوده و باطل نیز به‌خوبی دیده می‌شود؛ آنچه در غزه می‌گذرد همه چیز را برای همه روشن کرده است؛ رژیم صهیونسیتی، در سمت و تفکر باطل در حال تلاش بیهوده است؛ البته تردیدی نیست که حق بر باطل پیروز می‌شود.

سخنگوی سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: مهم است که ما به‌عنوان کسانی که اعتقاد به انقلاب و دفاع از حق داریم در این مسیر و در صحنه‌های گوناگون نظیر راهپیمایی ۲۲ بهمن، حضوری موثر داشته باشیم، همچنین مشارکت در صحنه‌های سیاسی مانند انتخابات نیز بسیار مهم است و انتظار می‌رود مردم با حضور گسترده و مشارکت خود دشمن را بیش از پیش ناامید کنند.

معاون امور بین‌الملل، حقوقی و مجلس سازمان انرژی اتمی درباره اهمیت حضور گسترده مردم در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: به مردم عزیز کشورمان توصیه می‌کنم در انتخابات آتی مشارکت وسیع داشته باشند، زیرا استکبار به دنبال ایجاد ناامیدی در میان مردم نسبت به انقلاب اسلامی است و برای تحقق این موضوع نیز تلاش‌های فراوانی کرده و ترفند‌های زیادی را به‌کار می‌گیرد؛ به یاری خداوند متعال حضور مردم در صحنه‌های گوناگون خلاف خواسته استکبار بوده است.

کمالوندی گفت: یکی از حوزه‌هایی که مایه اقتدار بوده و به گفته مقام معظم رهبری آبروی کشور است، صنعت هسته‌ای است؛ این صنعت به‌صورت بسیار موثر و توفنده در حال حرکت است و به مردم عزیز کشور نوید می‌دهیم که هر روز شاهد پیشرفت‌های بیشتر و بهتر صنعت و فناوری هسته‌ای خواهیم بود.

باید برای حل مشکلات مردم تلاش مضاعفی داشته باشیم

سیدامیرحسین فقهی، معاون سازمان انرژی اتمی و رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای در جریان حضور در مراسم چهل‌و‌پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و راهپیمایی ۲۲ بهمن، اظهار کرد: هر ساله در ۲۲ بهمن شاهد حضور پررنگ و باعظمت ملت بزرگ ایران در صحنه و جشن پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هستیم که نشان‌دهنده وفاداری و تعهد آنان به انقلاب و جمهوری اسلامی است.

رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای تصریح کرد: مردم با حضور چشمگیر خود در این مناسبت مهم به وظیفه خود عمل کرده‌اند و در مقابل ما مسئولان نیز موظفیم با توان مضاعف نسبت به حل مسایل و مشکلات مردم اقدام کنیم؛ ضروری است که با توجه به «همیّت داخلی» مشکلات را برطرف سازیم؛ زیرا با این کار به دشمن اجازه ناامید کردن مردم را نخواهیم داد.

وی تصریح کرد: باید برای حل مشکلات مردم تلاش مضاعفی داشته باشیم، زیرا این کار در نهایت موجب افتخار و سربلندی ایران می‌شود، در این مسیر باید خود را بدهکار مردم بدانیم و در انجام امور همیشه نسبت به ملت بزرگ ایران وفادار باشیم؛ مسئولان باید در ذهن خود این باور را داشته باشند که اگر اعتبار، جایگاه و احترامی دارند، توسط مردم به آن‌ها داده شده و در مقابل باید بتوانند پاسخگوی اعتماد عمومی ملت باشند.

معاون سازمان انرژی اتمی در پایان اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوع‌هایی که در کشور باید تقویت شود، اعتماد عمومی و پشتوانه مردمی است؛ بنابراین برای تحقق این اصل مهم ضروری تا مسئولان تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم به کار گیرند.

ایران آماده انتقال دانش و تجربیات هسته‌ای خود به دیگر کشورها است

سیدپژمان شیرمردی، معاون سازمان انرژی اتمی و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران با اشاره به آخرین دستاورد‌های صنعت هسته‌ای کشور، گفت: دستاورد‌های سازمان انرژی اتمی در این دوره مصداقی از تعبیر «ما می‌توانیم» به فعل «ما توانستیم» است؛ انقلاب اسلامی ایران موجب ایجاد خودباوری میان مردم به‌ویژه نسل جوان شده در حالی‌که نظام سلطه با در انحصار گرفتن علوم مختلف به دنبال تضعیف ملت‌ها است.

معاون سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه اعتماد به نفس مردم ایران و جوانان برومند این مرز و بوم، موجب شکستن انحصار‌ها شده و موانع را در بخش‌های مختلف برداشته است، اظهار کرد: نظام سلطه با الهام‌بخش بودن و الگو شدن فناوری هسته‌ای ایران در جهان مشکل دارد؛ این مشکل به خاطر این است که آن‌ها می‌ترسند، اگر مبانی انقلاب و استقلال ملت ایران در بین ملت‌های آزادی‌خواه تبیین و ترویج شود، پایه‌های زیاده‌خواهی و زورگویی آنان متزلزل خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتو‌های ایران ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد پیشرفت‌های چشمگیری در همه بخش‌های صنعت هسته‌ای بوده‌ایم و در این مسیر توانسته‌ایم زنجیره تولید دانش، فناوری و صنعتی‌سازی را نهادینه کنیم؛ رسیدن به فناوری تکمیل چرخه سوخت به‌ویژه غنی‌سازی، تولید رادیوداروها، ساخت تجهیزات پرتودهی، تولید مواد پرتوفرآوری شده، ساخت تجهیزات پلاسماتراپی، تولید آب سنگین و مشتقات دارویی، راه‌اندازی و بهره‌برداری از راکتور قدرت بوشهر از جمله دستاورد‌های مهم بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است که به دست ملت بزرگ ایران و در سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی به‌دست آمده است.

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط جهانی لازم است که ما پیشرفت کنیم، گفت: اگر پیشرفت نکنیم و وابسته باشیم، کشور‌هایی که سخن از کمک به ملت‌ها و حقوق بشر به میان می‌آورند در بزنگاه‌ها و شرایط حساس، حمایتی از ما نخواهند کرد؛ این موضوعی است که سال‌ها آن را تجربه کرده‌ایم و به همین خاطر لازم است با ارتقای تعاملات بین‌المللی به سمت درون‌زا کردن فناوری و صنعت حرکت کنیم و دل خوش به وعده دیگران نباشیم.

معاون سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: کشور‌های جهان و به‌ویژه ملت‌های مسلمان باید به این نکته توجه داشته باشند که ما آماده انتقال دانش و تجربیات خود در بخش‌های مختلف فناوری صلح‌آمیز هسته‌ای هستیم؛ به این طریق با ارتقای نقش فناوری هسته‌ای در حوزه تامین امنیت غذایی؛ سلامت و محیط زیست زندگی بهتری برای مردم رقم زده خواهد شد و همچنین ثابت می‌شود که ایران همواره به دنبال به‌کارگیری فناوری هسته‌ای برای اهداف صلح‌آمیز است.

شیرمردی در پایان تاکید کرد: ما نشان داده‌ایم که با توجه به اهداف صلح‌آمیز فعالیت هسته‌ای کشورمان، روایت‌گری‌های ناجوانمردانه نظام سلطه در مورد ایران کاملا اشتباه بوده و به این شکل پروژه «ایران‌هراسی» آن‌ها به بن‌بست رسیده است.

 

منبع: خبرگزاری میزان

شناسه خبر : 13882
تاریخ : 1402/11/23 06:30:40
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/pxU0cj
نویسنده خبر :
X

🔶سعاد نصاری
🔹 روزنامه نگار | مدرس
🔹 گوینده 
🔹 مدیر امور تدوین و صدا

🔹 مدیر امور اداری مالی تعاونی مسکن مهر (شماره 2 استان بوشهر)
🔹 عضو هیات موسس انجمن خبرنگاران و روزنامه نگاران استان بوشهر

 
برچسب ها #صنعت هسته‌ای #سازمان انرژی اتمی #سخنگو و معاون امور بین‌الملل #دریاکنار

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.