گلچینی از فرهیختگان عرصه اطلاع رسانی بوده که در توسعه آگاهی عمومی ایفای نقش می نمایند
اخبار فوری
آخرین اخبار
رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان:
کمبود زیرساخت‌های مناسب شهری یکی از عوامل مهم در وجود مسائل و مشکلات بهداشتی مردم است
رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان گفت: عدم توجه لازم به مسائل بهداشتی در هنگام اجرای پروژه‌های شهری موجب کمبود زیرساخت‌های مناسب مرتبط با بهداشت شده و این مهم مسائل و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

به گزارش  دریاکنار و نقل از روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان تنگستان، ماه زرافشون رفیعی در شورای سلامت شهرستان تنگستان بیان داشت: متأسفانه امروز مردم درگیر مسائلی مانند دفع غیربهداشتی روان آب‌های شهری در شهرها هستند که جز وظایف اولیه شهرداری‌ها و در ارتباط مستقیم با سلامت مردم است.

وی ادامه داد: دلیل این موضوع این است که در هنگام اجرای پروژه‌های شهری مانند آسفالت معابر هیچ توجه ای به این موضوع نمی‌شود تا مردم از داشتن حداقل مسائل رفاهی مرتبط با بهداشت محروم شوند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان تصریح کرد: تعداد زیاد موارد سگ گرفتگی در تنگستان نگران‌کننده است و موجب شده است برای چندمین بار متوالی به‌عنوان یک از معضلات مهم موجود در تنگستان در شورای سلامت شهرستان مطرح شود.

رفیعی تأکید کرد: شروع فصل مدارس و وجود سگ‌های بلا صاحب در خیابان‌ها و کوچه‌ها با توجه به تردد دانش آموزان به مدارس موجب نگرانی شدید مردم شده که انتظار می‌رود شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به‌عنوان مسئولین قانونی در جمع‌آوری سگ‌های بلا صاحب به وظایف خود در این موضوع عمل کنند.

وی یکی دیگر از مواردی که هم برای شهروندان و هم برای کسبه ازنظر بهداشتی ایجاد مشکل کرده است را نبود تسهیلات بهداشتی در بازار روز اهرم خواند و افزود: بازار روز در این شهر دارای مشکلاتی همچون عدم دفع بهداشتی فاضلاب و عدم جمع‌آوری مستمر زباله هستند که ضمن ایجاد مخاطرات بهداشتی فضای زشت و نازیبایی را ایجاد کرده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان اظهار داشت: باوجوداینکه می‌توان با جذب سرمایه‌گذار و استفاده از دستگاه‌های مکانیزه معضل دفع پسماند شهری و روستایی را در تنگستان حل کرد اما متأسفانه هنوز شهرستان تنگستان فاقد سایت پسماند بهداشتی و مناسب است.

رفیعی خاطرنشان کرد: تا از دستگاه‌های مکانیزه در سایت پسماند استفاده نشود نمی‌توان وجود شرایط بهداشتی را برای تنها سایت پسماند شهرستان تنگستان در بخش مرکزی تائید کرد.

شورای سلامت شهرستان تنگستان با حضور فرماندار تنگستان، امام‌جمعه شهر اهرم، رئیس شبکه بهداشت و درمان تنگستان، بخشدار بخش مرکزی، نمایندگان شهرداری‌ها و سایر ادارات در محل فرمانداری تنگستان برگزار شد.

شناسه خبر : 18121
تاریخ : 1403/8/6 11:51:32
لینک خبر :  https://daryaaknar.ir/sl/Sxi6h0
نویسنده خبر :
X

نگار رزم دیده

روزنامه نگار

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

اخبار مرتبط

نظرات

0
دیدگاه های ارسال شده توسط شما پس از تایید توسط مدیر سایت منتشر خواهد شد. پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشند منتشر نخواهند شد. پیام هایی که غیر از زبان پارسی یا غیر مرتبط باشند منتشر نخواهد شد.